$
עסקי ספורט

משבר אשראי? לא ב-US OPEN

אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס היא עסק רווחי ביותר, תאי הצפייה המפוארים נמכרים במחיר של 250,000 דולר לתא והצופים הרבים מושכים נותני חסויות משמעותיים

בלומברג 13:3602.09.08
התאחדות הטניס האמריקאית (USTA), המארגנת את טורניר הגראנד סלאם של ניו-יורק (שנמשך שבועיים ויסתיים ב-7 בספטמבר), מכרה את 84 תאי הצפייה המפוארים שברשותה במחיר ממוצע של 250,000 דולר לתא - עלייה של 5,000 דולר בהשוואה למחיר התאים בשנה שעברה.

 

חברות כמו מאס-מיוצ'ואל פייננסל גרופ, אינטרנשיונל ביזנס משינס קורפ ו-ג'יי.פי מורגן צ'ייס שילמו סכום כולל של 50 מיליון דולר לשנה תמורת הזכות להעניק חסויות לטורניר, לפי נתוני USTA. בשנה שעברה משכה אליפות ארה"ב הפתוחה מספר שיא של 715,587 צופים. באוהל האירוח שהקימה ג'יי.פי. מורגן ממש מחוץ למרכז הטניס הלאומי אומר סטיבן ניומן, דירקטור בסניף של דויטש בנק AG בניו יורק, שלדעתו "ה-US OPEN היא אחד האירועים הטובים ביותר לתאגידים". ניומן בן ה-43 הסביר כי בתאי הצפייה "אתה אוכל, מדבר ומתחכך עם אנשים. זה סוג של אירוע אידיאלי".

 

אין ספק שמצב ה-US OPEN טוב בהרבה מזה של תעשיית הפיננסים. לפי נתוני בלומברג, 77,770 משרות בתחום ההשקעות קוצצו באמריקה מאז התפרצות משבר האשראי לפני שנה. התחזיות של הארגון הבלתי-תלוי אינדיפנדט באדג'ט אופיס מדברות על כך שלפחות 33,000 משרות פיננסיות בעיר ניו יורק - כלומר 7.1% מכלל המשרות בתקופת השיא של 2007 - יקוצצו עד יוני 2009.

 

בונים מערכת יחסים

אליפות ארה"ב הפתוחה קריטית לצורך בניית מערכות יחסים עם לקוחות, מספר דיוויד פאואל, יועץ בכיר בחברת רדמנדארין הלונדונית. לפי ה-USTA, הטורניר בניו יורק הוא האירוע השנתי שמושך את הקהל הגדול ביותר. "עבור חברות כמו ג'יי.פי. מורגן, שיש להם לקוחות עם שווי נקי גבוה, הטניס מציע את הזדמנויות האירוח-התאגידי הטובות ביותר בעולם הספורט" אומר פאואל, שהחברה שלו מייעצת לתאגידים כמו מיקרוסופט וקרלסברג בעניין מתן החסויות. "טורנירי הגראנד-סלאם הם אירועים שנפרשים על פני כמה ימים, מה שמאפשר לחברות להשתמש במתקני-האירוח במשך זמן ארוך יותר".

 

גם ג'יי.פי. מורגן, הבנק השני בגודלו בארה"ב, לא מפספס את ההזדמנות. עסקיו יחשפו ליותר מ-700,000 הצופים בזכות החסות שהוא מעניק לטורניר, כשהלוגו של הבנק יופיע על המגרשים ובאתר האינטרנט של האליפות, אומרת ברברה פאדוק, סגנית מנהל בכירה לענייני חסויות ב-ג'יי.פי מורגן. החטיבה הסיטונאית של הבנק תארח יותר מ-6,000 לקוחות תאגידיים בתאי הצפייה שמסביב למגרש המרכזי ובאוהל האירוח של החברה.

שחקן הטניס רוג'ר פדרר שחקן הטניס רוג'ר פדרר צילום: בלומברג

 

רפליקה של יאכטה

לכבוד הגראנד סלאם האמריקאי, עיצבו בג'יי.פי מורגן לוגו חדש לחטיבה הסיטונאית. המבקרים באוהל האירוח ייהנו מאוכל ויין, שיגישו להם מלצרים עם מקטורן באותו גוון-של-חום כמו הלוגו החדש. רפליקה של ה"קורסאייר", היאכטה של ג'יי. פיירפונט מורגן, תוצג בכניסה. "ה-US OPEN הוא מקום בו אנשים רוצים להראות" אומרת פאדוק. "שלא כמו בווימבלדון, באליפות הפתוחה של ארה"ב יש יותר מטניס. זהו אירוע ניו יורקי; האורחים יזכו לאירוח נהדר".

 

להקת הרית'ם אנד בלוז 'אדמה רוח ואש' הופיעה בערב הפתיחה ב-25 באוגוסט, וזוכה האוסקר פורסט וויטאקר הנחה טקס לכבוד 25 מאלופי הטורניר בעבר, בו השתתפו בין השאר רוג'ר פדרר, גבריאלה סאבטיני וטרייסי אוסטין. הערך הנקוב של כרטיס ל-US OPEN מתחיל ב- 22 דולר למקומות הפשוטים, ומגיע עד 800 דולר עבור כרטיס בשורה הראשונה לגמר הגברים. במסעדת 'האלופים והאסים', חובבי הטניס יכולים ללגום שמפניה של דום פריניון - החל מ-275 דולר לבקבוק - או להזמין לובסטר ב-68 דולר לקילו. מחוץ למגרשים התעריפים מעט צנועים יותר – המבורגר במשקל 250 גרם נמכר שם 8.5 דולר ומחירה של מנת צ'יפס גדולה הוא 6.5 דולר.

 

מפגן ספורטיבי

"למרות המצב הכלכלי הקשה, אנחנו מצפים שמכירות המזון, המשקאות והמזכרות יגדלו השנה" אומר דן זאוסנר, מנהל התפעול של מרכז הטניס הלאומי. "האירוע הזה חסין-מיתון לחלוטין. זהו מפגן ספורטיבי חד-שנתי של העיר ניו יורק". אבל כמה אוהדים מסורים מרגישים את הלחץ הכלכלי.

 

"המחירים גבוהים מדי" אומר בארט כהן, גמלאי בן 77 מניו יורק, בזמן שרפאל נדאל הספרדי מנצח את ביורן פאו הגרמני באצטדיון על שם ארתור אש. "חוץ מזה, הטורניר הזה נהדר" מוסיף כהן, שמגיע לצפות באליפות כבר 30 שנים, "אנשים מגיעים לכאן מכל רחבי העולם".

 

גם במצב הכלכלי הנוכחי, חברות לא יכולות להרשות לעצמם לוותר על אירוע כמו אליפות ארה"ב, טוען פאואל מחברת רדמנדארין. "בסופו של דבר, הכול נסב על היכולת שלך לתרגם את האירוע לעסקים. יש חברות שיארחו 200 אנשים כל יום, אבל אם זה יביא להן כמה עסקאות, זה בהחלט משתלם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x