סגור
ערוץ עסקים קטנים האדר 20224

"המבקרים נדהמים": כך עברה משווקת הממתקים הוותיקה מהפכה טכנולוגית

חברת מעיין נציגויות השלימה מהפכה תפעולית שלוותה במהפכה טכנולוגית באמצעות H-ERP, התוכנה הייחודית של חשבשבת לניהול חכם. "החלטנו לעלות כיתה", אומר המנכ"ל גילי לוי, "המערכת יודעת ומנהלת הכול עבורך"

"אי אפשר להתעלם ממה שרואים. באים אלינו מבקרים, ונדהמים מתפעול ברמה של התאגידים הגדולים בענף". את הדברים הנרגשים האלה אומר גילי לוי, אחד המנהלים המוכרים במשק, הבעלים והמנכ"ל של חברת הממתקים הוותיקה מעיין נציגויות. עם ניסיון של יותר מ-30 שנה בתעשייה, מעיין נציגויות היא כיום החברה הגדולה בישראל בתחום השיווק וההפצה של מוצרי צריכה ומותגים פרטיים עבור רשתות קמעונאיות וחנויות נוחות. החברה מזוהה עם מותגי הממתקים הפופולריים בישראל, שאותם היא משווקת ומפיצה, ובהם מנטוס, סניידרס, לואקר, פררו, קינדר, טופיפי, הרשיז, מרס, אורביט, אוראו ומילקה. כמו כן החברה פועלת בתחומי משקאות האנרגיה והאלכוהול.
2 צפייה בגלריה
המרלו"ג החדש של מעיין נציגויות. ניהול חכם וממוחשב של המלאי והלקוחות
המרלו"ג החדש של מעיין נציגויות. ניהול חכם וממוחשב של המלאי והלקוחות
המרלו"ג החדש של מעיין נציגויות. ניהול חכם וממוחשב של המלאי והלקוחות
(יח"צ)
ממקום מושבה בבית שמש, מעיין נציגויות פועלת בכל רחבי הארץ ומעסיקה 180 עובדות ועובדים. מאז הקמתה, החברה עושה שימוש בטכנולוגיה מבית חשבשבת לניהול ממוחשב של העסק. זה התחיל כבר לפני עשרות שנים עם מערכות המחשב שהיו אז זמינות, והמשיך למודולים מתקדמים, הנותנים מענה דיגיטלי חדשני לכל המערך הניהולי והתפעולי של מעיין נציגויות - לרבות ניהול ממוחשב מלא של פעילויות הרכש, המכירה, ניהול המלאי והפיננסים, וכולל בכל הממשקים של החברה מול רשתות השיווק.
באחרונה עברה מעיין נציגויות לשלב הבא, והשלימה מהפכה תפעולית של ממש שלוותה במהפכה טכנולוגית. בחזית המהפכה הזו ניצבת H-ERP – התוכנה הייחודית של חשבשבת לניהול חכם ולתכנון משאבי הארגון (Enterprise Resource Planning). "החלטנו לעלות כיתה", מספר לוי. בהתאם לכך, החברה השיקה מרכז לוגיסטי חדש (מרלו"ג) בבית שמש, המשתרע על פני 12 אלף מ"ר - כמעט פי 4 לעומת המרלו"ג הקודם שלה - ועם יכולת קליטה ואחסון של סחורה בהיקף הנע בין 8,000 ל-9,000 משטחים.
מעבר לשדרוג הפיזי, גולת הכותרת היא השדרוג הטכנולוגי. בהובלת חשבשבת, הטמיעה מעיין נציגויות את טכנולוגיית ה-WMS (ראשי תיבות של Warehouse Management System), המתחברת למערכת ה-H-ERP באופן קל ופשוט לצורך ניהול חכם וממוחשב של המלאי והלקוחות, מקצה אל קצה.
2 צפייה בגלריה
מערכת ה-H-ERP זוכרת ומתעדת הכול ומתאימה את עצמה לכל כמות של מלאי
מערכת ה-H-ERP זוכרת ומתעדת הכול ומתאימה את עצמה לכל כמות של מלאי
מערכת ה-H-ERP זוכרת ומתעדת הכול ומתאימה את עצמה לכל כמות של מלאי
(shutterstock)
בזכות ה-H-ERP והכלים המתחברים אליה, מעיין נציגויות נהנית כעת ממערכת המנהלת את כל פעילות המרלו"ג באופן ממוחשב - החל משלב כניסת הסחורות למרכז הלוגיסטי ועד לשלב ההפצה. בין היתר, המערכת מאפשרת לנהל את ליקוט הסחורה באמצעות מתן פקודות קוליות למלקט. "המערכת יודעת ומנהלת הכול עבורך", מתאר לוי. "התוכנה מזהה מראש מתי סחורה מסוימת הולכת להיגמר, ושולחת אוטומטית הודעה למלגזן כדי שימלא את המדפים במוצרים החסרים. ריענון המידע מתבצע באופן קבוע, והכל באמצעות הטכנולוגיה".
היתרון הטכנולוגי חשוב במיוחד בתעשיית המזון. לוי מסביר, כי "כאשר עובדים עם סחורה שיש לה תוקף מסוים, הטכנולוגיה של חשבשבת חוסכת לך את הצורך לזכור בעל פה או לנהל ידנית רשימות של תאריכים ותוקפים - המערכת זוכרת ומתעדת הכול עבורך, ומתאימה את עצמה לכל כמות של מלאי". במקרה של מעיין נציגויות, השדרוג הזה היה מתחייב לנוכח הזינוק בביקוש ובהיקף הפעילות של החברה, המנהלת מלאי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
התוצאה של הטמעת ה-H-ERP היא התייעלות תפעולית וצמצום כוח אדם, המשפיעים לחיוב על כל ההיבטים של ניהול החברה. רכיב לא פחות חשוב עבור לוי הוא הפיתוח הטכנולוגי. "אנחנו לא מפסיקים לפתח מוצרים ולהשתדרג", הוא מפרט. "ולכן, אנחנו לא מחפשים טכנולוגיה שתהיה מוצר מדף בלבד, בלי פיתוחים ובלי שינויים. העוצמה של חשבשבת נובעת גם מהתמיכה שלה, שמגיעה ביחד עם הטמעת התוכנה ולא נשארת מקובעת אלא זזה ומתפתחת כל הזמן".