סגור
מרכז ה סחר ה מקוון של דואר ישראל ב מודיעין מרכז מיון מקוון
משלוחים דרך החברה לא הגיעו לארץ (צילום: אוראל כהן)

"תקלה לוגיסטית"? חברת השילוח יושופס חייבת כסף לספקים - והמשלוחים לארץ מתעכבים

ל"כלכליסט" נודע כי USHOPS חייבת כסף לספקים, והם מעכבים משלוחים שלקוחות הזמינו מחו"ל דרכה. בתוך כך, חברת עמילות המכס Ship2u, ספקית של החברה, הגישה תביעה נגדה בסך 1.35 מיליון שקל. מוטי מזומן, הבעלים של יושופס: "אנו ממשיכים בפעילות סדורה עם דגש על מהירות ויעילות עבור הלקוחות שלנו"

משלוחים של חברת השילוח USHOPS (יושופס), שמשלחת חבילות שהוזמנו מאתרים בחו"ל, מתעכבים ולקוחות החברה זועמים. ל"כלכליסט" נודע כי החברה חייבת כסף לספקים, ואלה מעכבים לה את המשלוחים שלקוחות הזמינו מחו"ל דרכה. גם לספקים לשעבר שהעבודה מולם הופסקה חייבת יושופס כסף. חברת עמילות המכס Ship2u, ספקית של יושופס, פתחה בבית משפט השלום בחדרה תיק תביעה על סך 1.35 מיליון שקל נגדה.
יושופס העלתה באתר החברה הודעה כי "עקב המצב הביטחוני, זמנית לא ניתן לשלוח משלוחים מאירופה ואנגליה". אלא שהמצב הביטחוני הוא לא הסיבה היחידה או העיקרית לחוסר היכולת שלה לשלח מאירופה, אלא העובדה שהספקים, ובראשם Ship2u לא משחררים את החבילות בגין חובות כספיים מצד יושופס.
"שילמנו מאות אלפי שקלים מסים כדי לשחרר את החבילות ויושופס שמקבלים מהצרכנים את התשלום עבור המכסי היו אמורים להעביר לנו תשלום ולא העבירו", אומרים באחת מהחברות שסיפקה שירות ליושופס עד לאחרונה. "רוב הכסף שהם חייבים לנו זה כסף ששילמנו למכס עבור חבילות שלהם. כשראינו שהם לא מכבדים את ההתחייבויות הכספיות עברנו לעבוד מולם במזומן בלבד ואז הם החליטו להפסיק את ההתקשרות איתנו. אבל את הכסף לא קיבלנו מהם עדיין והחוב שלהם אלינו גבוה". ביושופס טוענים בתגובה כי הודיעו לחברה שיתקשו לעמוד בתשלומים וביקשו לדחות את התשלום, אך לא נענו בחיוב.
יושופס, בבעלות מוטי מזומן, מספקת כתובות אישיות לקניות בחו"ל וכאשר החבילה מגיעה למרלו"ג היא משלחת אותה לישראל. בכך, למעשה, החברה מאפשרת ללקוחות הקצה להזמין משלוחים מאתרים שלא משלחים לארץ.
בחודשים האחרונים החברה נקלעה לבעיות תזרימיות שהחמירו עוד יותר מאז פרוץ המלחמה. יושופס סגרה את הפעילות בשני מרלו"גים באנגליה ובהולנד, וכותבת ללקוחות שפונים אליה בצ'אט כי "יש לה תקלה לוגיסטית במחסן". יושופס ביצעה רה ארגון במסגרתו מצבת העובדים הצטמצמה מ-60 ל-21 עובדים, מנהל שירות הלקוחות עזב את החברה, המענה הטלפוני בוטל, ואם כבר ניתן מענה בצ'אט ללקוחות, הוא אינו מספק תשובות שמניחות את דעתם של הצרכנים.
לקוחות נפגעי יושופס התאגדו ופתחו קבוצת וואטסאפ וטוענים כי הם שוקלים להגיש נגדה תביעה. "הזמנתי דרך יושופס חבילה מחנות בהולנד בשווי 6,000 שקל. החבילה שלי הועברה למחסן בהולנד כבר ב-15 באוקטובר. פניתי לשירות הלקוחות דרך המסנג'ר ושם לפני חודש אמרו שיש בעיה בטיסות", מספר איציק, לקוח שביצע הזמנה דרך יושופס. "אתמול אחרי מספר פעמים שסימסתי להם ענו לי וכתבו 'הודענו ללקוחות על תקלה לוגיסטית במחסן באירופה ולכן אין יציאה/קליטה של משלוחים במחסן. אנחנו עובדים על התקלה וברגע שתסודר נעדכן'. שאלתי אותם איזו תקלה לא נפתרת כבר חודש ימים. מה זה תקלה לוגיסטית? חמאס כבשו את המחסן? פדקס ו-UPS טסות לישראל. ואם יש לחברה תקלה לוגיסטית מדוע היא ממשיכה לפרסם באתר את השירות שלה? לא ייתכן שיתעמרו בלקוחות בחסות המלחמה. אין מי שעונה, אין מי שמדווח. שילמתי על החבילה קרוב ל-6,000 שקל ואין כתובת לדבר איתה. שיסבירו לאנשים מה קורה".
בדיקה באתר של יושופס מעלה שהחברה אכן ממשיכה לפרסם את מבצעי הבלאק פריידי וסייבר מאנדיי ומציעה שירות שילוח מהמחסנים שלה בארה"ב במבצעי הנחה וקוד קופון ומהמרלו"ג שלה בטורקיה.
לקוח אחר שניסה להבין מה קורה עם החבילה שלו ומדוע היא לא מגיעה, קיבל מהחברה תשובה מלווה בטונים לא נעימים ולא שירותיים. "אנחנו לא עובדים עם כל חברות התעופה, ואנחנו לא חייבים לתת לך הסבר עם איזו חברות תעופה אנחנו עובדים. כרגע זה המצב, שיהיה חדש נעדכן".
"אני מבצע דרכם הזמנות במשך שנים רבות אבל בחודשים האחרונים השירות הידרדר ומאז סוף ספטמבר זה כמו צניחה במדרון חלקלק. בסוף ספטמבר הזמנתי מאתר בגרמניה כיריים שעלו 7,000 שקל. ב-2.10 זה הגיע למחסנים של יושופס באנגליה ושילמתי משלוח ומכס כ- 1,600 שקל. הם כתבו לי שהחבילה נקלטה במרלו"ג באנגליה כבר ב-5.10. בתאריך ה-8.10 כתבו שהיא נקלטה בארץ ובתהליך שחרור מהמכס. פתאום יומיים לאחר מכן הם כתבו לי שהמשלוח טרם יצא ושיש עיכוב בחברת התעופה. כאילו הוא לא יצא בכלל מאנגליה. הם מסתירים משהו וזה צריך לצוף כי זו חברה גדולה עם המון לקוחות ויש אצלהם הזמנות בשווי כספי גדול מאוד", אומר י', לקוח ותיק של החברה.
גם ג' מתל אביב, לקוחה ותיקה של החברה זועמת על יושופס. לדבריה, אחרי הקורונה אתרים רבים התחילו לשלח עצמאית לישראל וזה ייתר מעט את השירות של יושופס, אבל החברה דווקא התרחבה אחרי הקורונה והתחילה לעשות גם משלוחים מאירופה מלבד ארה"ב. "עשיתי הזמנה מחנות בגדים בארה"ב ושילחתי אותה דרך יושופס", מספרת ג'. "שילמתי על משלוח ומע"מ. יום לפני פרוץ המלחמה שילמתי על השחרור של החבילה והם היו אמורים לשלוח אותה לארץ. למחרת פרצה המלחמה ושכחתי מזה במשך שבוע. ב-15 באוקטובר שלחתי להם מייל והם ענו תשובות מרגיזות בסגנון אין טיסות ומה את רוצה. שאלתי למה הם לא מעדכנים אותי ונותנים לי אפשרות לבטל את ההזמנה דרכם ולקבל את הכסף ששילמתי להם. ב-22 באוקטובר הם שלחו הודעה מיוזמתם שיש להם עיכוב. כל ההתכתבות מולם היתה מריבות אבל לפחות היה עם מי לדבר. הפעם האחרונה שענו לי היתה ב-12.11 ואמרו לי שהחבילה אמורה לצאת היום לארץ. חיכיתי והחבילה לא מגיעה. בדקתי באתר ואז אני רואה שב- 12 בנובמבר זה יצא לארץ, היה שחרור מהמכס, ואז ב- 19 בנובמבר היה עיכוב בטיסה ומאז זה תקוע באותו סטטוס. ב- 20 בנובמבר שאלתי אותם איך יכול להיות שהחבילה חזרה אחורה, ומאז אני לא שומעת מהם. הם נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה".
מוטי מזומן, בעלי יושופס, מסר בתגובה: "אני כואב ומבין את הקשיים שחוו הלקוחות בעקבות החלטות שננקטו בחברה, ואני לוקח אחריות מלאה על כל פגיעה שנגרמה. בעקבות החלטות שנעשו כמו סגירת השירות הטלפוני וכן, התרחבות העסק לאזורים שלא היו נכונים לנו וללקוחות שלנו, הוחלף הדרג הניהולי של החברה. החלפת ההנהלה דרשה מאיתנו משאבים פיננסיים רבים, התפרצות המלחמה לצערנו אף הגבירו את האתגרים שלנו.
"עם זאת, אנו ממשיכים בפעילות סדורה עם דגש על מהירות ויעילות עבור הלקוחות שלנו, שממשיכים להזמין דרכנו אלפי חבילות גם בימים אלה. מותג יושופס קיים קרוב ל- 20 שנים, וימשיך להתקיים שנים רבות עבור הלקוחות שלנו.
"אנו בתהליכי צמיחה חשובים ומשמעותיים עם דברים מרגשים שהלקוחות שלנו ירגישו בקרוב. התהליכים הללו כוללים החזרת השירות הטלפוני, החלפת הספקים שלנו בישראל, ופיתוחים טכנולוגיים תוך מיקוד בחווית השירות עבור הלקוח.
"בנוגע לסיטואציה עם הספק Ship2u, חשוב להדגיש כי החזקתם של חבילות של לקוחותינו למשך חודשים רבים, גם לאחר העברת סכומים ושירותים ללא תשלום שסיפקנו עבורם, היא מצב שפגע מאוד בלקוחותינו. האיומים והרצון שלהם לפגוע בחברה מצדם הם לא רק מצערים, אלא גם פוגעים בערכים העסקיים שאנו מחזיקים בהם. אנחנו עובדים ללא לאות כדי לפתור את הבעיה הזו תוך שמירה על האינטרסים של הלקוחות שלנו".