סגור

הסטודנטית ששינתה את חוקי העיצוב הגרפי: הסיפור מאחורי Canva

Canva נוסדה באוסטרליה ב-2013 והפכה את עולם העיצוב הגרפי לנגיש יותר לכולם. יש הרבה דברים ללמוד מהחברה, אבל ההצלחה הגדולה שלה היא היכולת להמשיך להשתפר כל הזמן, להתאים את עצמה למגמות המתעדכנות - ולא להירדם בשמירה

כשמסתכלים על רשימת 100 חברות היוניקורן המצליחות בעולם, Canva מופיעה בעשירייה הראשונה. אי אפשר שלא לתהות מה פשר ההצלחה העצומה של החברה, ומה באמת עומד מאחורי המוצר והסוד שלו.
Canva היא חברה פורצת דרך שהפכה את עולם העיצוב הגרפי לנגיש יותר לכולם. החברה מציעה מגוון רחב של כלים ותבניות שמאפשרים לכל אחד, ללא קשר לכישורים טכניים, ליצור עיצובים יפהפיים ומושכים. Canva היא כלי רב עוצמה שיכול לשמש מגוון רחב של מטרות, החל ביצירת פוסטים ברשתות החברתיות, ועד לעיצוב מצגות עסקיות.
Canva נוסדה בפרת', אוסטרליה, על ידי מלאני פרקינס, קליף אוברכט וקמרון אדמס בינואר 2013. בשנה הראשונה היו ל-Canva יותר מ-750 אלף משתמשים, וכיום היא עוזרת ליותר מ-150 מיליון משתמשים פעילים חודשיים לעצב מצגות, גרפיקה ותמונות.

לפתור בעיה אמיתית
לעתים, כשפוגשים סטארט-אפ כזה או אחר, קשה להבין איזו בעיה הרעיון של המוצר אמור לפתור. אותו הדבר מתרחש גם בחברות מבוססות יותר בזמן שהן מנסות לפתח מוצר או פיצ'ר חדש. לא פעם הפיתוח החדש למעשה לא מספק מענה עבור אף בעיה מוחשית שיש למספיק לקוחות. הדרך הכי טובה לפתח מוצר שיצליח, היא להתחיל בבעיה הדורשת תיקון לפני מציאת הפתרון.
במקרה של Canva, פרקינס זיהתה כשהייתה סטודנטית קושי ליצור עיצובים גרפיים מקצועיים, גם אם היו להם רעיונות נהדרים. היא רצתה ליצור פלטפורמה שתאפשר לכל אחד, ללא קשר לכישורים הטכניים שלו, ליצור בקלות עיצובים יפהפיים ומושכים. הרעיון דיבר על דמוקרטיזציה של עיצוב על ידי יצירת פלטפורמה שכולם יוכלו להשתמש.
השותפים פיתחו גרסה ראשונית של Canva תוך שימוש בכספים אישיים. הפלטפורמה זכתה להצלחה מיידית, וגייסה מימון משמעותי כבר בשלב מוקדם. חברות צריכות לשאול את עצמן את השאלה החשובה מכל, והיא: למה? השאלה הזו עוזרת להבין את הבעיה, הצורך או ההזדמנות.

מעשים מדברים יותר ממלים
אם המטרה היא "למה" (אתה עושה מה שאתה עושה), ערכים הם "איך". שאלת ה"איך" מסייעת לצמצם לרעיונות הטובים ביותר ולהפוך אותם לפרקטיים ליישום.
אנשים רוצים לעבוד עבור חברות שמתיישרות עם הערכים שלהן, ושהערכים שלהן נעים מעבר לרטוריקה, ולמעשה מופעלים בכל יום. ערכים נהפכים לפרמטר מרכזיי, אבל ככל שמספר האנשים בארגון גדל - נהיה בלתי אפשרי לקיים קשרים אחד על אחד עם כולם בחברה.
ל-Canva יש שישה ערכים מובילים, בהם לפשט דברים מסובכים, להיות אדם טוב, לחתור למצוינות, והערך שבזכותו כתבתי את הטור הזה הוא "תציב מטרות משוגעות ותגשים אותן". ניכר כי הערכים של החברה הם בגובה העיניים ופרקטיים לביצוע. אלה ערכים שנוגעים בכל עובד בחברה, ללא קשר למעמדו או תפקידו.
הערכים של החברה מוטמעים בכל מה שהעובדים עושים - מהאופן שבו מפתחים ומשיקים פיצ'רים חדשים, דרך האופן שבו מתקשרים פנים-ארגונית ועד לדרכי גיוס עובדים חדשים וצמיחת החברה.

2 צפייה בגלריה
אפקליקציה עיצוב גרפי של canva קאנבה
אפקליקציה עיצוב גרפי של canva קאנבה
שישה ערכים מובילים

לרוץ כל כך מהר כדי להישאר במקום
השבוע הייתי בפרזנטציה שבה היה צריך לאשר תוכנית עסקית עבור תוכנית נאמנות חדשה. כל ההנהלה הסכימה על המהלך, ואז כשהיו"ר שאל מה הלו"ז הנדרש לביצוע, החלו מיני טיעונים על הזמן הארוך שבו תהליכים כאלה לוקחים באותו הארגון. היו"ר אמר שזה לא משנה איך עשינו דברים עד היום; מה שמשנה זה איך אנחנו מאתגרים את עצמנו מעכשיו קדימה.
ב"אליס בארץ הפלאות" אומרת המלכה האדומה לאליס: "את חייבת לרוץ הכי מהר שאת יכולה כדי להישאר במקום. אם את רוצה להתקדם, את חייבת לרוץ פי 2 יותר מהר". אז מה זה יהיה עבור הארגון שבו אתם עובדים?
בניית מוצר איכותי או שירות טוב לעולם לא תהיה מאמץ חד-פעמי. צריך להקשיב כל הזמן לקהילה ולהמציא דרכים חדשות ומלאות דמיון כדי לפתח את המוצר או השירות, לענות על הצרכים שלהם ולהתמודד עם הציפיות שלהם. Canva השיקה עשרות פיצ'רים חדשים רק בשנה האחרונה. לדוגמה, החברה השיקה את Canva magic design, חבילה חדשה של פיצ'רים מבוססי AI שהופכים משימות עיצוב רבות לאוטומטיות.

2 צפייה בגלריה
אפקליקציה עיצוב גרפי של canva קאנבה
אפקליקציה עיצוב גרפי של canva קאנבה
החברה השיקה את Canva magic design

"אנשים לא מתעוררים בבוקר ורוצים להשתמש בבינה מלאכותית. הם מתעוררים עם עבודה שצריך לעשות", אמר אוברכט, מייסד שותף ו-COO של Canva. "אנחנו רוצים שכלי הבינה המלאכותית שאנחנו בונים יהיו סוסי עבודה, לא גימיקים. שיעודכנו בצורה חלקה כדי לעזור לתפוקה הזו ולעזור לאנשים לעבוד".
החלק המרכזי של Magic Studio הוא כלי שנקרא Magic Design, והוא סוג של תיבת חיפוש שבה ניתן לכתוב כל בקשה, ו- Canva תשלוף את האופציה הכי מתאימה מהספריות הגדולות שיש ברשותה. נכון שהפיצ'ר עדיין לא מושלם, אבל הוא לגמרי יכול לסייע בהתנעה של התהליך. לאט לאט אנחנו רואים יותר ויותר כלים מבוססי AI הבאים להציע ללקוחות עזרה בכל משימה שעלינו לבצע. Magic Switch מסייע להחליף לתוכן את הפורמט בקלילות. Magic Grab הופך תמונות לשכבות, כך שניתן לגרור אלמנטים החוצה ו-Magic Expands מאפשר להוסיף אלמנטים על הקיים.
יש הרבה דברים ללמוד מ-Canva, אבל ההצלחה הגדולה שלה נובעת בעיקר מהעובדה שהיא לא נחה אף פעם; היכולת שלה תמיד להמשיך לרוץ לעבר שיפור היכולות, להתאים את עצמה למגמות המתעדכנות - ולא להירדם בשמירה.
יעל קנדר היא מנהלת BDO דיגיטל