סגור
 שי אוזון
שי אוזון ( צילום: ניב קנטור )

"פרסונליזציה בעידן AI קריטית להצלחת ארגונים לשמר נאמנות"

כך לדברי שי אוזון, מנכ"ל ומייסד חברת אברא, בכנס בהשתתפות מנהלי שיווק בכירים. הכנס התמקד בשאלה איך בעידן של AI אפשר לזקק מסרים פרסונליים בהם הלקוח לא הולך לאיבוד בשלל המידע והתחרות

למעלה מ- 150 מנהלי שיווק בכירים נכחו במפגש ייחודי של ה"קומה ה- 19", פורום עסקי חדש, ביוזמת חברת אברא, שמטרתו חיבור בין בכירים בתעשייה למערכות טכנולוגיות המייעלות את ההתמודדות עם האתגרים העסקיים של החברות לצד שיפור חווית הלקוחות עצמם. המפגש התמקד בשאלה כיצד בעידן של AI ניתן עדיין לשמור על הפן האנושי, לשמר נאמנות לקוח ובעיקר לדעת לזקק מסרים פרסונליים בהם הלקוח לא הולך לאיבוד בשלל המידע והתחרות.
את המפגש פתח שי אוזון, מנכ"ל ומייסד חברת אברא שציין כי "אברא מיישמת כלים מגוונים שמסייעים ללקוחותיה לממש את האתגרים העסקיים שלהם". במפגש הוצגו כלים ייחודיים בעולם השיווק הדיגיטלי ושילוב יכולות AI . אוזון הוסיף, כי "פרסונליזציה בעידן של AI הופכת לקריטית אף יותר, בהצלחתם של ארגונים לשמר נאמנות ויחסי ארגון – לקוח".

1 צפייה בגלריה
( צילום: ניב קנטור )
הכנס נפתח בהרצאתו של תימור גורדון, יועץ איקומרס ומגיש הפודקאסט קומרסיישן, שטען שאחת מעשר המכות של עולם האיקומרס, היא שאיקומרס בישראל עדיין לא נחשב למקצוע שיש ללמוד ולהתמחות בו, ומנהלי שיווק שזקוקים לידע וניסיון בתחומי הניהול סחר אלקטרוני מתמודדים עם האתגרים הרבים ללא הידע הזה, וכך לצד קריסת ענקיות המסחר הדיגיטלי כעזריאלי קום, גרופון, מאמא גורו וכו' – השתלטו על התחום המגלגל כ- 5 מיליארד שקל בשנה ענקיות הקימעונאיות כשופרסל וסופר פארם.
את דבריו של גורדון חיזק שחר פאר, מנהל פעילות ה- e-Commerce באברא, שציין כי כבר היום כשאנו מחפשים דבר מה בגוגל כל אחד מאיתנו יקבל תוצאות שונות (מבוסס מיקום, היסטוריית תחומי עניין, זמן וכד'), ולכן מנהלי השיווק והדיגיטל חייבים לשנות את הקונספציה ולהימנע מקמפיינים מבוססי מוצר אלא בצורך של הלקוח. "כאשר לקוח מחפש לרכוש מקדחה זה לא כי הוא רוצה לעשות חור בקיר אלא כי הוא רוצה לראות סרט בנטפליקס ולתלות את הטלוויזיה החדשה שרכש ולכן כל גישת השיווק חייבת להתבסס על DATA DRIVEN MARKETING כדי לייצר חווית לקוח אישית".
אבי שטיינהוף, מנהל פעילות SAP באברא, ואיל זרנקין, מנהל פעילות Salesforce באברא, הציגו את כלי האוטומציה לתכנון מסע לקוח שבמהלכו נוכל לאסוף נתונים שונים שיאפשרו לנו הן בניית פרופיל לקוח מדויק ובזמן אמת, והן חיזוי של הרגלי הצריכה של הלקוחות שלנו, כדי להיות שם לצידם בו ברגע, ובכך באמצעות הבנייה של מערכות יחסים פרסונליות עם הלקוחות להגביר את הסיכויים לשמירה שלהם על נאמנות למותג.
בפאנל בהנחייתה של תמר ציונוב, מנהלת בקהילת מנהלי שיווק מצייצים, שיתף ג'קי הר-ציון, CDO מחברת צ'מפיון מוטורס באתגרים במעבר של ארגון מסורתי ופיזי מאוד לעולם דיגיטלי. קובי יוסף, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות בחברת דלק, הסביר למנהלי השיווק בקהל כיצד עליהם לייצר שת"פ עם המערכות השונות בארגון כדי לגרום לכך שתהליכים כאלה ישקפו באמת כל נקודה ונקודה בה עובר מסע הלקוח שלנו, והילה אזמנוב, מנהלת הדיגיטל של רשת מלונות פתאל שאמרה "פרסונליזציה היא תהליך, ליווי הלקוח בכל המסע לקוח שלו מולנו בכל נקודות המגע איתו ואז אנחנו מייצרים תהליך עקבי שמייצר ללקוח את הרגש של "מכירים אותי"".
את הכנס חתמה הרצאתה של זהר אוריין, יועצת לחדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, שעסקה בבינה מלאכותית יוצרת כשהיא מסבירה לקהל ש"בינה מלאכותית יוצרת מאפשרת לכולנו גישה ישירה לטכנולוגיה. מה שהיה בעבר חשוף רק למהנדסי תוכנה שיודעים לפתח אלגוריתמים מורכבים כיום קיים בכף היד שלנו במכשיר הסלולר".
היא הדגימה באמצעות דוגמה למסעו של תומר, מנהל השיווק של המחר, כיצד מגוון כלי בינה מלאכותית יוצרת (GAI) משתלבים מהלך הפעולות השונות שלו ביומו המקצועי, משפרות משמעותית את היכולות שלו, ובהתאמה את התוצאות שהוא מקבל, וסיכמה את דבריה באומרה כי "חברות כיום הופכות להיות לגופים טכנולוגיים עם רישיון לעסוק בתחומן ובתעשייה שלהן ולכן יש משמעות אדירה להבין את הטכנולוגיה ולחשוב כיצד משקיעים בה, עושים איתה אינטגרציה לעסק ומשתמשים בה נכון".
מור הדר גל און, סמנכ"לית השיווק של רשת הלייף סטייל YOLO, שהשתתפה באירוע סיכמה "מתוך 10 הסקילס הכי חשובים ל-2025 למידה אקטיבית היא מהחשובים. חייבים ללמוד כלים חדשים ולהטמיע אותם במסע הלקוח ביום-יום בשביל שחוויות המשתמש והפרסונליזציה של התהליך תהיה הרבה יותר טובה, פרודוקטיבית ויצירתית. ואני מודה על מפגש שכזה שזימן לי חווית למידה סופר משמעותית לתפקיד והחברה שאני חלק ממנה".