סגור
מטרנה אסם נסטלה מזון תינוקות
מוצרים של מטרנה (צילום: אסם-נסטלה)

מטרנה עצרה את הייצור בגלל חיידק במוצרים שעוד לא שווקו לחנויות

החברה הודיעה על הפסקת ייצור תרכובת המזון לתינוקות בעקבות גילוי חיידק מעיים ממשפחת הכרונובקטר בבדיקה שגרתית; בחברה-האם אסם צופים מחסור במוצרי מטרנה שלב 1 בכשרות מהדרין; מפקחי משרד הבריאות הגיעו למפעל, העובר תהליכי חיטוי

חברת מטרנה עצרה את הייצור במפעל שלה בשל גילוי חיידק מעיים ממשפחת הכרונובקטר במפעל ובאריזות מוצרים שעדיין לא שווקו. בעקבות כך צופים בחברה-האם אסם מחסור במוצרי מטרנה שלב 1 בכשרות מהדרין.
מפקחי משרד הבריאות הגיעו למפעל בקיבוץ מעברות, העובר תהליכי חיטוי.
החיידק שנמצא במטרנה עלול לגרום לתחלואה בעיקר בקרב תינוקות מתחת לגיל חודשיים ואלו שנולדו פגים, בעלי מערכת חיסון מוחלשת או במשקל לידה נמוך.
במסגרת הרחבת הדיגום נמצאו ממצאים נוספים בסביבת הייצור, ולכן המפעל עצר את ייצור תרכובות המזון לתינוקות לצורך פעולות תחזוקה וניקיון.
מהחברה נמסר כי הממצאים המיקרוביאליים התגלו במסגרת בדיקות שגרתיות, המתבצעות במפעל באופן שוטף וטרם שחרור מוצרים לשוק. כך שהמוצרים שבהם התגלה החיידק לא שווקו לחנויות.
החברה עדכנה את משרד הבריאות וציינה כי כל מוצרי מטרנה המצויים בשוק משווקים לחנויות רק לאחר שהמפעל השלים את כל הבדיקות הנדרשות ווידא שהן נמצאו תקינות, לפי הסטנדרטים והתקנים המחמירים לייצור מזון תינוקות.
מפקחי שירות המזון במשרד הבריאות הגיעו למפעל עם קבלת הדיווח מהחברה על הממצאים במוצרים. זאת כדי לבצע בקרות ופעולות נוספות במטרה לוודא שאכן לא הגיעו מוצרים שיש בהם סיכון לשווקים.