סגור
צרכן צרכנים קניות סופר סניף של רמי לוי בשכונה
קניות בסופר (צילום: אוראל כהן)

המכירות הכספיות ביולי עלו ב־1% בגלל ההתייקרויות, אך הצרכנים קנו פחות

לפי נתוני סטורנקסט, המכירות הכספיות בחודש שעבר הסתכמו ב־30.3 מיליארד שקל. בנטרול עליית המחירים, ועל בסיס מדד סטורנקסט, רשם השוק במחצית ירידה ריאלית של 3.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המשמעות - הצרכנים קיבלו פחות מוצרים תמורת הסכום שנהגו להוציא על קניות

עליות המחירים בשוק המזון ומוצרי הצריכה באות לידי ביטוי בצמצום סל הקניות. מנתוני סטורנקסט לסיכום שבעת החודשים הראשונים השנה עולה כי המכירות הכספיות הציגו קיפאון, עם עלייה של 1% ביחס לתקופה המקבילה, והסתכמו ב־30.3 מיליארד שקל.
מדד המחירים של סטורנקסט רשם במחצית הראשונה עלייה של 4.2%, בעקבות עליות המחירים שנרשמו בשוק על ידי ספקים וכן בעקבות שינויים רגולטוריים שייקרו את המשקאות הקלים והכלים החד־פעמיים.
בנטרול עליית המחירים, ועל בסיס מדד סטורנקסט, רשם השוק במחצית ירידה ריאלית של 3.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. משמעות הנתון היא צמצום כמותי של הצריכה על ידי הצרכנים שיכולים לקבל פחות מוצרים תמורת הסכום שנהגו להוציא על קניות. בכפוף לגידול הטבעי באוכלוסייה, הירידה הריאלית חדה יותר ומוערכת בכ־5%.
בתוך כך, אתמול הגיעו שופרסל ודיפלומט להבנות, שבמסגרתן שבה יבואנית המזון והטואלטיקה לספק סחורה לרשת. שופרסל טענה כי ההבנות הושגו מבלי שנדרשה הסכמתה לתנאי שהציבה דיפלומט ולפיו תספק סחורה רק לרשתות שיקבלו עליהן את דרישתה לעליות מחירים אחרי חגי תשרי. מנגד, בסביבת דיפלומט טענו כי לא נסוגו מהדרישה. בבסיס הסכסוך בין הצדדים עמד גם סירובה של דיפלומט לדרישת שופרסל להעלאת עמלות הספקים על סידור והפצה בכ־25%.