$
נדל

מנכ"ל דניה סיבוס: "האופי הישראלי מתאים למגה־פרויקט"

אחת המגמות המיוחדות של השנים האחרונות בקרב היזמים והקבלנים הישראלים היא שיתוף הפעולה המתגבר והולך. הקשר הישראלי נוצר בעיקר במקרים שבהם היזם הוא כחול־לבן

אחת המגמות המיוחדות של השנים האחרונות בקרב היזמים והקבלנים הישראלים היא שיתוף הפעולה המתגבר והולך. הקשר הישראלי נוצר בעיקר במקרים שבהם היזם הוא כחול־לבן.

 

דוגמאות למגמה הזו ניתן למצוא בכל רחבי הגלובוס. בקניון קוטרצ'ן של אפריקה ישראל ברומניה, מלבד חברת עבודות הגמר, דניה סיבוס, וחברת נגב שסיפקה את מוצרי הקרמיקה, משרד האדריכלים שתכנן את הפרויקט הוא משרד יסקי מור סיון. אך פה לא תמה הרשימה: חברת אלקטרה ביצעה את העבודות האלקטרו־מכניות, והקונסטרוקטור שנבחר הוא ישראל דוד.

 

אלקטרה היתה אחראית גם למערכות האלקטרו־מכניות במלון ווסט מיניסטר של איש העסקים אלי פפושדו בלונדון וכן בפרויקטים נוספים של אקירוב באנגליה, בלונדון ובאמסטרדם. "יש הרבה פעילות שמבוססת כיום על הציר הישראלי", אומר מנכ"ל נגב אבי מוטולה. "קונסולית הכבוד של גינאה המשוונית ירדנה עובדיה, למשל, הזמינה אצלנו חיפויים לבתי החולים החדשים שמתוכננים בגינאה המשוונית בהיקף של כ־5 מיליון שקל. אנחנו מניחים שהפעילות מולה תימשך גם בבתי החולים הבאים שייבנו. גם בפרויקט המגורים אולימפיק רזידנס של יוסי אברהמי בלימסול שבקפריסין הבחירה הייתה באדריכל הישראלי משה צור ובאדריכל הפנים בוקי צוקר. יש לנו כישראלים יכולת להתחרות במחירים יחסית נמוכים ובסחורה איכותית".

 

קניון קוטרצ'ן ברומניה קניון קוטרצ'ן ברומניה

 

"האופי הישראלי מתאים לביצוע של מגה־פרויקט", אומר מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג. "אנחנו מוכנים לעבוד יותר שעות ביום, אנחנו יודעים לאלתר ולעשות אדפטציה לרגולציה המקומית. אנשים בצוותים שלנו יודעים לעשות כמה דברים. מתכנן אמריקאי שיודע רק תחום אחד ולא מוכן לסטות ימינה ושמאלה - זה מקשה על פרויקט. לעשות פרויקט זה מבצע צבאי. מנהל הפרויקט הוא המנהל העליון, יש לו אנשי שטח בפלוגות, אנשי מטה עם כספים ותכנון ובאמת רוב מנהלי הפרויקטים שלנו הם בוגרי יחידות קרביות, סיירות. הם לא באים בחליפות, אלא בג'ינס ובטי שירט. בלי טקסים וגינונים ויאללה לעבודה".

 

למרות כל הסופרלטיבים שגינזבורג מחלק לישראלים, גם לו ברור שישנן חברות אמריקאיות או אירופיות חזקות מאוד בשוק הבינלאומי, ולצדן מתרבות החברות הטורקיות והסיניות ששוברות את השוק. "זה נכון שיש חברות ותיקות יותר ויש גם חברות שמתמחרות זול יותר - גם מטורקיה, גם מסין וגם הספרדים והפורטוגלים יודעים להתחרות. אבל ישראלים יודעים לעבוד ולתמחר נכון, אחרי הכל אתה יוצא לחו"ל כדי להרוויח".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x