סגור
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 3
הנוף מהווילה של וורת'ינגטון (צילום: Beauchamp Estates)

העסקה הגדולה במיקונוס: מעצב השיער הבריטי מוכר וילה של 8 חדרי שינה ב-50 מיליון יורו

צ'רלס וורת'ינגטון, שעיצב את השיער של מפורסמות כמו דיאנה רוס ואמה סטון, מציע למכירה את בית היוקרה שלו שמשתרע על פני 6.4 דונם באי היווני. מה שיכול למשוך את הקונה היא תוכנית ויזת הזהב ביוון, המציעה תושבות בתמורה להשקעה

מעצב השיער ואיש העסקים הבריטי צ'רלס וורת'ינגטון מוכר וילה של שמונה חדרי שינה במיקונוס, בעסקה שצפויה להיות הגדולה ביותר עבור האי היווני.
הנכס שוכן על שטח של 6.4 דונם באי הידוע בבתי היוקרה שלו, והוא מוצע למכירה עבור 50 מיליון יורו (53.8 מיליון דולר).

3 צפייה בגלריה
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 1
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 1
הווילה באי היווני
(צילום: Beauchamp Estates)

וורת'ינגטון נחשב לאחד ממעצבי השיער הידועים ביותר בבריטניה, ועיצב את השיער של מפורסמות כמו דיאנה רוס ואמה סטון. הוא פתח את המספרה הראשונה שלו ב-1987 בצ'לסי ובתוך עשור פתח שלושה סניפים נוספים בלונדון ועוד אחד בניו יורק. במקביל, הוא גם בשיק מותג מוצרי טיפוח אותו מכר ב-2004 עבור 55 מיליון דולר לחברת מוצרי הצריכה PZ Cussons.

3 צפייה בגלריה
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 2
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 2
כחול על כחול
(צילום: Beauchamp Estates)

"מיקונוס הוא שוק שונה משל יוון, ומושך קונים עשירים. בווילה הזו יש משהו ייחודי שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר באי", אמר לבלומברג רוי דלדימאו, מסוכנות הנדל"ן ביושאמפ אסטייט שאחראית על המכירה. "הנכס מספק את הנופים אך שומר על פרטיות".
וורת'ינגטון קנה את הנכס לפני עשר שנים, והוא כולל בריכה המשקיפה על הים. המחיר בו תיסגר בסופו של דבר העסקה יספק תובנות לגבי החוזק של שוק נדל"ן היוקרה האירופי, שמסתגל לשיעורי הריבית הגבוהים והביטול של תוכניות ויזות זהב במדינות רבות ביבשת. בכל זאת, להערכתו של סוכן הנדל"ן, הקונה לא יהיה מיוון "כי האי מושך תשומת לב רבה מאנשים אמידים ברחבי העולם".
בניגוד לפורטוגל ומדינות נוספות ועל אף הלחץ מצד האיחוד האירופי, ביוון שומרים על תוכנית ויזת הזהב שלהם, המציעה תושבות בתמורה להשקעה במדינה. לפי הדיווח, התוכנית הזו עוזרת לחזק את שוק הנדל"ן המקומי, שגם מרוויח מביקוש מקומי גבוה.

3 צפייה בגלריה
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 4
וילה למכירה מיקונוס יוון 50 מיליון יורו 4
עוד קצת נוף לים
(צילום: Beauchamp Estates)

לפי חברת מחקר הנדל"ן Recognyte, הבקשות לוויזת הזהב זינקו חודשיים הראשונים של השנה בקרוב ל-300% ל-1,262 לעומת 316 בקשות בתקופה המקבילה אשתקד. כשני שלישים מהמבקשים הם סינים. עם זאת, החל מהחודש הבא יעלה רף ההשקעות הנדרש ל-500 אלף יורו בחלקים מהמדינה, ביניהם מיקונוס. בכל זאת, זו עדיין תיחשב לאחת התוכניות הזולות ביותר באירופה, כך לטענת דלדימאו. "לרוכשי נדל"ן היוקרה לא באמת איכפת. זו לא בעיה עבורם".
וורת'ינגטון מתכנן להשתמש בכספי המכירה כדי לרכוש שטח נוסף במיקונוס "ולהתחיל בפרויקט חדש". בבעלותו נכסים גם בקולורדו ובלונדון. "אני בהחלט מצפה לקבל את המחיר המבוקש, ואמתין להצעה הנכונה", אמר.