סגור
אלעזר במברגר, ישראל אבוחצירא ושמחה גריידינגר. מרכז הנדל"ן
אלעזר במברגר, ישראל אבוחצירא ושמחה גריידינגר (afifon, רז רגובסקי, ישרקאפ גרנד, קבוצת נתיב)

אחרי שהיה תקוע עשור: פרויקט לבניית 2,000 דירות בבית שמש יוצא לדרך

פרויקט לבניית כ-2,000 דירות שהיה תקוע במשך עשור חוזר להיבנות, וקבוצת נתיב וישראקפ גרנד הן אלו שיובילו את המיזם. "שיתוף הפעולה מאפשר לנו לקדם את הפרויקט בהתאם לסטנדרטים הגבוהים של הקבוצה, וללא עיכובים מיותרים", מסר יו"ר קבוצת נתיב

חברת "ישראקפ גרנד" וקבוצת נתיב הן היזמיות שימשיכו להוביל פרויקט התחדשות רחב היקף במתחם "ביאליק" בבית שמש לבניית - כך הוחלט בתום מכרז יזמים והליך התמחרות שניהלה הרשות להתחדשות עירונית. הצדדים כאמור הם קבוצת נתיב בבעלות שמחה גריידינגר, וחברת "ישראקפ גרנד", חברה יזמית בבעלות משותפת של יזמים ירושלמים ומשפחת שמריה ממקסיקו, פרי שותפות בחלקים שווים של חברת ההתחדשות הירושלמית גרנד, ותאגיד ישראקפ העוסק בגיוס הון לנדל"ן.
מדובר בפרויקט לבניית כ-2,000 יחידות דיור במתחם ביאליק, הממוקם בחלק הוותיק של העיר בית שמש. התוכנית המוצעת משתרעת על פני הרחובות ביאליק, בני דן, המעפילים והעליה, וכוללת פינוי של כ-350 דירות לפינוי ב-45 מבנים. במקומם ייבנו 35 מבנים בגבהים של 9-30 קומות. 27 דונם יוקצו לשטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור בהם , גני ילדים, מעונות, בתי ספר. נוסף על כך ייבנו 13,000 מ"ר מסחר, תעסוקה ודיור מוגן. לפרויקט תב"ע מאושרת, ומשרד האדריכלים "פרימוביץ' בס" נבחר להוביל את התכנון.
1 צפייה בגלריה
הדמיית השכונה החדשה בבית שמש מרכז הנדל"ן
הדמיית השכונה החדשה בבית שמש מרכז הנדל"ן
הדמיית השכונה החדשה בבית שמש
(בר לוי אדריכלים)
הפרויקט היה תקוע מזה כעשור. פעילותם באותו המתחם מנעה משניהם הגעה לרוב הנדרש של שני שליש מהדיירים לצורך המשך קידום הפרויקט. שני הצדדים שפעלו במתחם הם קבוצת נתיב בבעלות שמחה גריידינגר, וקבוצת נמצא יזמות, שבבעלות היזמים איל צפניה וניר מאיר. מי שניהל את פעילות החברה במתחם הוא מוטי פלד, שהתפרסם בעבר בתחום ניהול קבוצות הרכישה, ובפרט בזכות פרויקט "יונייטד שרונה" שהסתבך.
החברות פנו להליך גישור מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובמסגרת ההליך הוחלט כי יתקיים הליך התמחרות בין הצדדים, אשר בו אחד הצדדים "יקנה את הצד השני החוצה". ההליך נערך באוקטובר מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובמסגרתו נבחרה שותפות של קבוצת נתיב וישראקפ גרנד, והוחלט כי חברת נמצא תסב את זכויותיה וחובותיה לישראקאפ. את החברות הזוכות ייצג משרד עו"ד ERM על ידי עוה"ד אהרן שמעון ויואב זהבי.
שמחה גריידינגר, יו"ר קבוצת נתיב: "שיתוף הפעולה מאפשר לנו לקדם את הפרויקט בהתאם לסטנדרטים הגבוהים של הקבוצה וללא עיכובים מיותרים. אנו מברכים את העוסקים במלאכה אשר קידמו את המכרז באופן אינטנסיבי עד לסיום המוצלח, ומודים לדיירים במתחם על הבעת האמון לאורך כל הדרך".
ישראל אבוחצירא, מנכ"ל ישראקפ גרנד: "שיתוף פעולה בינינו לקבוצת נתיב פיתוח, מהווה מכפיל כח ומוציא את הפרויקט לדרך חדשה. זכייתנו במתחם, מאפשרת את קידום הפרויקט על ידי חברה אחת משותפת אשר תוביל לקידום הפרויקט באופן מקצועי ומהיר, תוך מתן ראש שקט וביטחון לבעלי הדירות".
מהרשות להתחדשות עירונית נמסר בתגובה: "לאחר הליך התמחרות בין הצדדים מול הרשות להתחדשות עירונית נבחרו קבוצת נתיב וישראגרנד, הוחלט כי חברת נמצא תסב את זכויותיה ווחובותיה לישראקאפ".
נכתב על ידי מערכת מרכז הנדל"ן