סגור
מגזין נדל"ן 26.3.24 עובדים זרים מ טורקיה בונים בניינים ב תל אביב
עובד זר באתר בנייה בתל אביב (צילום: אוראל כהן)

פרסום ראשון
"רכבת אווירית" וכרטיסי טיסה מסובסדים: כך תנסה המדינה לזרז את הבאת העובדים מהודו

הצוות הממשלתי, שהוקם כדי לזרז את הבאת העובדים הזרים לענף הבניין, שואף להביא לישראל בחודשיים הקרובים 6,000 עובדים. הדרך להשגת היעד השאפתני אמורה לכלול "רכבת אווירית" של טיסות שכר וסבסוד כרטיסי טיסה ב-300-350 דולר לכל עובד

המדינה תסבסד 300-350 דולר לכרטיס להטסת עובדים זרים בענף הבניין מהודו לישראל. לפחות על פי התוכניות, הממשלה מעוניינת להביא 6,000 עובדים זרים מהודו בין החודשים אפריל-מאי. כך עולה ממסקנות ראשונות של עבודת הצוות הבין-משרדי להבאת עובדים זרים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי.
בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצוות הכולל מנכ"לים של משרדי ממשלה שונים, מכין עבודת מטה לשיפור המענה למחסור בעובדים זרים בענפי המשק השונים.
אחד החסמים הראשונים שעלו מעבודת הצוות הוא הקושי בהטסת עובדים זרים מהודו שמוינו והוגדרו כמתאימים לעבוד בישראל בענף הבניין. לכן, על מנת להאיץ את הגעת העובדים ההודים לישראל, החליט צוות המנכ"לים כי רשות האוכלוסין תיזום "רכבת אווירית" של טיסות שכר (צ'רטר) מהודו לישראל.
לאור העלויות הגבוהות הכרוכות במהלך, וכדי למנוע מצב שבו העובדים המגיעים בטיסות יישאו בעלויות גבוהות, הוחלט שהמדינה תסבסד את טיסות השכר היקרות, במימון משותף של משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון.
אם תצליח המדינה לעמוד ביעד השאפתני של הבאת 6,000 הודים לעבודה בענף הבניין תוך חודשיים - יהיה מדובר בהישג משמעותי.
המלצות הצוות הבינמשרדי יוגשו בקרוב לאישור הממשלה.