$
הכסף

בעלי עסקים? כך תשמרו על הפעילות העסקית במהלך הסגר

הסגר הוא מכה קשה לעסקים, אבל כדאי לנצל את פסק הזמן הכפוי כדי לחשוב מה הלאה. אליזבט פירסון, מייסדת קבוצת EVOLVE לפיצוח עסקי, מעלה כמה טיפים כיצד להזרים חמצן לעסק ולהגיע ללקוחות חדשים

אליזבט פירסון 11:1805.10.20

סגר הקורונה הוא מכה קשה לעסק אבל הוא גם הזדמנות להתפנות לצד היצירתי ולפתח מוצרים חדשים המותאמים למציאות המורכבת שהולכת להישאר איתנו עוד תוקפה ארוכה. בין אם אתם נותני שירות או בעלי מיזם, ריכזתי עבורכם עצות כיצד להזרים חמצן לעסק ולהגיע ללקוחות חדשים.

 

1. יצירת שיתופי פעולה. אחת הדרכים להיחשף בפני לקוחות חדשים היא ע"י שיתוף פעולה עם עסקים בתחומים המקבילים אלינו. כך, אנו מפנים את הקהל שלנו למוצרים שהם משלימים אך לא מתחרים. לדוגמה, מאמן כושר יכול להפנות את תלמידיו לרכוש מזרן וציוד בחנות למוצרי ספורט בתמורה לעמלות וההפך. אם זאת, חשוב מאוד שלא תמליצו על עסקים שאינכם סומכים עליהם, זה עלול לפגוע באמינות ובמותג שלכם. שיתופי פעולה עם עסקים אחרים לא רק מייצרים שרשרת תמיכה בכלכלה המקומית אלא גם מהווים הכנסה פאסיבית וחשיפה לקהילות לקוחות נוספים שאינם שלכם במקור.

 

אימון פילאטיס אימון פילאטיס צילום: אוראל כהן

 

2. לשבור את משוואת זמן שווה כסף. עסק הבנוי מאה אחוז על הזמן שלך הוא עסק בבעיה, כי אנחנו משאב מוגבל. בתקופה שהיכולת והזמינות להיפגש עם לקוחות מוגבלת, יש יותר הזדמנויות לתכנון מחדש של מערך המוצרים שלנו ושל המעורבות שלנו בכל אחד מהם. במקום שיעורים חיים, ניתן לייצר עזרים דיגיטליים, שיעורים מוקלטים וערכות למידה שייצרו הכנסה נוספת שלא שלא דורשת את התערבותנו הישירה. מדריכת פילאטיס יכולה ללמד שיעור קבוצתי בזום בעלות מוזלת או לייצר פלטפורמה של מנויים לתכנים מוקלטים מראש. שיעור פרטני לעומת זאת ייחשב כמוצר פרימיום ויתומחר בהתאם. גם שיתופי פעולה שהוזכרו בסעיף הקודם, או בשמו השיווקי "שיווק שותפים", תמורת עמלת תיווך יכול לסייע לכם לשבור את המשוואה.

 

 

שימוש בזום שימוש בזום קרדיט: Zoom

 

  

3. הרחבת הפעילות לקהלי יעד חדשים, גם בחו"ל. הסגר הוא גם הזדמנות טובה להרחיב את קהלי היעד כשכולם מחפשים פתרונות אונליין, והגבולות בין הערים ואפילו בין המדינות מטשטשים. זה זמן מעולה להגדיר קהלי יעד חדשים ולפתח מוצרים מותאמים להם מבחינת שפה, תרבות וצרכים. ברגע שביכולתנו לפנות לקהלים רחבים ללא מגבלה גיאוגרפית, במקביל יש לפתח אמצעי שיווק דיגיטליים שיהיו יעילים גם מחוץ לאזור בו אתם נמצאים. קמפיינים ממומנים כתובים ומטורגטים היטב ברשתות החברתיות, יכולים לחשוף אתכם ללקוחות בכל מקום על הגלובוס.

  

4. זמן לפיתוח ובקרה של העסק. הסגר וצמצום הפעילות העסקית הוא גם הזדמנות למחשבה על עתיד וכיוון הפעילות העסקית.  יעוץ עסקי הוא מהותי לכל בעל עסק בכל שלב, כיוון שיועץ עסקי מיומן מציב מראה לעסק ולדרך ההתנהלות של בעליו. חשוב לוודא שליועץ יש ניסיון התואם לגודל, לאופי ולתקציב העסק שלכם.

 

 

פרסום פיד פרסום פיד צילום: שאטרסטוק

 

5. השקעה בנכסים הדיגיטליים. עסקים שטיפחו את הנוכחות הדיגיטלית, קוצרים עכשיו את הפירות. הנוכחות הדיגיטלית של העסק באה לידי ביטוי באתר אינטרנט רשמי לסחר מקוון, עמודים עסקיים בפייסבוק, באינסטגרם, לינקדין ואולי טיק טוק, בהתאם לקהל המתאים ולצורך שיווק וקשרי קהילה, ונוכחות במנועי חיפוש של עסקים.

 

מצאו את השילוב הנכון לעסק שלכם בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. בסופו של דבר, הפעילות באונליין היא החלון הראווה של העסק. וודאו שקל לאתר את העסק ופשוט להבין ברפרוף קל - מי אתם, מה אתם מוכרים ולמה כדאי לקנות דווקא מכם. נוכחות דיגיטלית וסחר מקוון יכולים למשוך לעסק קהל לקוחות חדש, שקודם לכן לא קנה בנקודת המכירה הפיזית.

 

הכותבת אליזבט פירסון היא מייסדת קבוצת EVOLVE לפיצוח עסקי

 

x