$
eCommerce

מוכרים ברשת לשווקי חו"ל? אתם צריכים למצוא קודם שרותי סליקה

שרותי הסליקה מבטיחים לכם כי הקנייה של גולשים בחו"ל באמצעות כרטיסי אשראי אמנם תכובד והכסף יעבור. לשם כך עליכם להתקשר עם חברת סליקה הפועלת במדינה בה תרצו לפעול ולעמוד במספר תנאי יסוד. מכון הייצוא יסייע לכם לעבור את המכשול הזה

סיון אבוקאי 13:1117.02.20

כיום, בעידן הגלובלי, הקנייה המקוונת ברשת באה לידי ביטוי בלחיצת כפתור. אותה לחיצה קלה של הלקוח הרוכש את המוצר הינה תוצאה של צעדים רבים ומגוונים שנעשו על ידי המוכר לפני הלחיצה, אך גם מגוון פעילויות המתרחשות "מאחורי הקלעים" מיד עם ביצוע הקנייה ואחריה.

 

אחת מהן, וחשובה ביותר הינה הסליקה. זהו תהליך זיהוי לקוח ואישור העיסקה אותה ביצע, ע"י חברה המאמתת ומאשרת את ביצוע התשלום ודואגת לביצוע חיוב הלקוח וזיכוי הספק.

 

הסליקה הינה אותה טרנזקציה של בדיקה הלוך וחזור של אמצעי התשלום אותו מבקש הקונה לחייב (בד"כ כרטיס אשראי), פעילות בדיקה מול חשבון הבנק, פעילות אבטחת מידע לשם ניטור הונאות, אישרור תקינות וחזרה לבית העסק המוכר לשם אישרור העסקה.   

קנייה בלחיצת כפתור קנייה בלחיצת כפתור צילום: shutterstock

 

פעילות הסליקה מתבצעת ע"י גורמים רבים בשוק. בכל מדינה קיימים חוקים שונים ואפשרויות שונות לביצוע עסקאות אונליין וניהול עסקאות במטבע חוץ.

 

על כן, על בית העסק להחליט מראש מול איזה שוק יעד הינו מעוניין לעבוד ולהתחיל למכור. עסק המעוניין להישאר במסגרת ישראל בלבד, אזי, הפעילות יכולה להתבצע ע"י חברות האשראי בישראל כגון cal, ישראכרט או Max, כשאלו מחויבות בהעברת המידע על כל הטרנזקציות דרך שב״א (מרכז הסליקה הבין בנקאי בישראל).

 

אולם, אם אותו בית עסק, מעוניין לפתוח את האפשרות למכירה מקוונת גם ברחבי העולם, עליו להחליט ולוודא מראש אילו חוקים נהוגים באותו שוק ומדינה, על מנת להתחיל לסחור אונליין באופן תקין וחוקי.

 

הסליקה בחו"ל שונה מהתהליך הקיים בישראל, ולפיכך על העסק להבין את התהליכים הקיימים בסליקה בינלאומית ובעיקר לסליקה במדינת היעד.

 

פתרונות הסליקה הקיימים הינם בין מתווך סליקה, כלומר, חברות סליקה הפועלות מול הסולק כספק או לחילופין, פתרון של חברות המספקות קישור בין סוחרים לסולקים. לכל פתרון קיים היתרון והחסרון, אך אלה תלויים בעיקר בצורכי בית העסק, מספר העסקאות שהוא מבצע והמסגרת הכספית שהועמדה לו.

 

כאשר מסתכלים במבט כולל על תחום הסליקה הבינלאומית ועל מנת להתחיל לעסוק בכך, מומלץ מאוד על בית העסק להכין מראש תכנית עסקית ושיווקית, הכוללת ניתוח מעמיק על בית העסק, המוצרים, קהלי היעד, שוק היעד והתקציב. רק לאחר ביצוע הניתוח הנ"ל יוכל בית העסק להחליט כיצד הוא מעוניין להתחיל לסחור ולהשתמש בשירותי הסליקה הבינלאומיים.   

 

שאולי כצנלסון, סמנכ"ל שירותים מקצועיים במכון היhצוא שאולי כצנלסון, סמנכ"ל שירותים מקצועיים במכון היhצוא צילום: רונן אקרמן

 

שאולי כצנלסון, סמנכ"ל שירותים מקצועיים במכון היצוא מסביר: "במדינת ישראל, על מנת להתחיל לסלוק בשוק הבינלאומי ניתן להשתמש בשירותיהן של חברות האשראי הבינלאומיות ובכפוף לכך לשלם להן את העמלות הנדרשות. לחילופין, במידה ובית העסק מעוניין, ניתן להשתמש בשירות של סולק בינלאומי. לשם כך על העסק לבדוק מה נדרש באותה מדינת היעד לצורך הגדרתו כעסק המורשה למכור באותו שוק, מהי היישות המשפטית המתאימה, מהן הרגלוציות הקיימות באותה המדינה וכדומה".

 

לדבריו של כצנלסון במכון היצוא פועלים לקידום הייצוא המקוון באמצעות סיוע ליצואנים להתחיל לייצא סחורות גם באמצעות האינטרנט באמצעות מגוון שירותים רחב. במכון הייצוא יש תחום  פעילות מיוחד המוקדש לתת מענה רחב וכולל, באמצעות יועצים מקצועיים,  לתכנית אסטרטגית, עסקית ושיווקית, ולאחריה לפנות ליועץ סליקה, על מנת להתאים עבור הסוחרים את הפתרון המתאים ביותר ליציאה למכירה באונליין בשווקים בינלאומיים.

x