$
הכסף

האם חברת הביטוח weSure תמשיך ללחוץ את מחירי ביטוחי הרכב?

החברה של אמיל וינשל וניצן צעיר הרים יצאה לדרך אמנם לפני שנה אך לראשונה תחל שיווק של ביטוחי רכב לציבור הרחב בתהליך דיגיטלי מלא ובמחירים שלטענתה שוברים את השוק החל מ-54 שקלים לחודש

רחלי בינדמן 15:2128.10.19

שחקנית חדשה מצטרפת לתחרות ההולכת וגואה בענף ביטוחי הרכב – weSure – של אמיל וינשל, לשעבר מנכ"ל מגדל וקודם לכן איילון, וניצן צעיר הרים.

 

אם השם שלה נשמע מוכר זה רק מכיוון שהחלה לפעול כבר לפני שנה לאחר שקיבלה רישיון ביטוח מרשות שוק ההון אך בשלב ראשון התמקדה בשיווק ביטוחי רכב לארגונים ואילו כעת היא פונה לראשונה לציבור הרחב ומציגה את עצמה כ"חברת הביטוח הדיגיטלית האמיתית הראשונה בישראל". זאת אף על פי שכבר שנה פועלת בשוק חברת ביטוח דיגיטלית אחרת – ליברה של אתי אלישקוב שמציעה מחירים שוברי שוק ומטלטלת את הענף לתחרות מחירים פרועה. מי שמכהן כנשיא weSure הוא יוחנן דנינו, לשעבר יו"ר חברת הביטוח מגדל שהכיר את וינשל בעת שזה כיהן כמנכ"ל.

 

בשלב ראשון תשווק weSure ביטוח רכב חובה ומקיף ובהמשך תיכנס לתחום ביטוחי הדירה והחברה טוענת כי תציע מחירים "מהזולים בארץ". לטענת החברה בחלק מסוגי הרכבים המחיר יכול להגיע אפילו ל-54 שקלים בלבד בחודש (רכב קטן עם מנוע 1300 סמ"ק, הכולל אמצעי בטיחות מתקדמים, לנשים בלבד שגילן מעל 50 ועם ותק נהיגה של מעל 30 שנה).

 

בניגוד לליברה שפנתה מלכתחילה לקהל הרחב, weSure פעלה כאמור תחילה מול ארגונים וציי רכב וצברה כבר קרוב ל-100 אלף פוליסות מתחילת פעילותה.

 

לטענת החברה, בשנתיים האחרונות שקדו אנשיה על פיתוח פלטפורמה דיגיטלית חדשנית, וזה גם הייחוד שלה למול ליברה. המערכות הדיגיטליות של החברה עושות שימוש בכמה בטכנולוגיות המציעות שירות מותאם אישית. הצערכץ מתיימרת להיות שקופה משל המתחרות החל משלב הצעת המחיר וההצטרפות, דרך הפנייה לשירות הלקוחות ועד לטיפול והתשלום של התביעה. את תהליך ההצטרפות אפשר לבצע במערכת באופן דיגיטלי מלא ללא שיחה עם נציג.

 

עם זאת, כל תהליכי התביעות והשירות נתמכים גם על ידי מוקדי שירות כחלק מעמידת החברה בדרישות הרגולציה המקומיות. במוקדי השירות משולבת טכנולוגיה כמו תקשורת באמצעות WhatsApp ושילוב של בוטים על מנת לזרז את הטיפול.

 

 

יוחנן דנינו נשיא weSure יוחנן דנינו נשיא weSure צילום: ענר גרין

 

בחברה הסבירו כי התשתית הדיגיטלית שפיתחה מהווה בסיס לפיתוח מוצרים מתקדמים בתחום הביטוח כמו מיקרו אינשורנס שלא קיימים היום בשוק המקומי (ביטוח לסיכונים ספציפיים, לרוב בעלות כיסוי נמוכה). ב-weSure לא פוסלים שיווק הפוליסות דרך סוכני הביטוח ולא מתיימרים לפעול באופן ישיר מלא ועדיין לטענתם יציעו מחירים תחרותיים.

 

אמיל וינשל, יו"ר weSure אמר היום: "אצלנו אין משרדים במגדלים רבי קומות, אלפי עובדים, ומאות מנהלים. יש לנו צוות מצומצם מיומן, מקצועי ואיכותי, לצד טכנולוגיה מתקדמת, שמאפשרת את החיסכון במשאבים על ידי תהליכים אוטומטיים, כלים חדשניים וחכמים כגון שימוש ב, BIG DATA- AI ו-ML. כל היתרונות הללו מאפשרים לנו להתמקד בפיתוח תהליכים מקוונים חדשנים, וכפועל יוצא - לספק לציבור מחירים תחרותיים תוך יכולות של גמישות רבה והתאמה אישית ."

 

בחברה עקצו את חברות הביטוח המסורתיות שאמנם מתעשתות בחודשים האחרונים ומתחילות להציע פוליסות מותאמות אישית – כמו תמחור מבוסס היקפי הנהיגה אך לטענת בכירים ב-wesure החברות המסורתיות מוגבלות ביכולות שלהן עקב שימוש במערכות ליבה מיושנות מאד ומורכבות ומסורבלות ארגונית. החברה מתיימרת לפעול בשקיפות כך שהלקוח יוכל להבין את כל מרכיבי התשלום ובייחוד מה מייקר את הפוליסה וגם כיצד ניתן להוזיל אותה. חידוש נוסף הוא מודל תשלומים המאפשר ללקוח לשלם מדי חודש בחודשו סכום קבוע, אשר מעניק ללקוח את החופש לרכוש פוליסה לתקופה קצרה משנה, וכן לסיים את הביטוח מתי שירצה, ללא קנסות.

 

החברה אף חשפה את הפרזנטור שלה בקמפיין הפרסום שיצא לדרך בקרוב – אמן החושים נמרוד הראל. ליברה, נזכיר מפרסמת הרבה בכלי התקשורת עם הפרזנטור תומר קפון כשלה גם הסכם עם קשת שקיבלה מניות בליברה בתמורה לזמן פרסום.

 

ההון העצמי של wesure נכון לסוף יוני האחרון עמד על 39 מיליון שקל, השקעות פיננסיות ומזומנים הסתכמו ב-76 מיליון שקל והפרמיות שנגבו במחצית הסתכמו ב-71.9 מיליון שקל. הרווח לפני מס במחצית הסתכם ב-1.22 מיליון שקלים. בחברה מועסקים 26 עובדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x