$
eCommerce

"אמזון הוא שוק ידידותי, אבל עדיין צריך ליווי מקצועי כדי לא ליפול בו"

האם כל אחד יכול לפתוח חנות באמזון? כיצד מתקיים תהליך הכניסה ואיך יגיב השוק הישראלי לסטנדרטים האמריקאים? דביר כהן המלווה עסקים במסחר מקוון נותן טיפים לבעלי עסקים

סיון אבוקאי 14:5904.09.19

כניסתה של אמזון לישראל מאפשרת לשוק הישראלי להתרחב ולהתפתח באופן עצמאי גם בשוק המקומי וגם להצליח לפרוץ אל השוק הבינלאומי מבלי שאתרי סחר נוספים ירוויחו את עמלות התיווך והמכירה.

 

דביר כהן, מנכ"ל חברת EZ Commerce המלווה עסקים בסחר דיגיטלי מסביר שלעסק שמכר את המוצר בשוק המסורתי תינתן הזדמנות לפתוח אפיק מכירה דיגיטלי, ועסק שכבר מוכר בדיגיטל יוכל להיחשף לפלטפורמת מכירה דיגיטלית ומשתלמת יותר, גם לבעל העסק וגם לצרכן.  

 

כל הכתבות, הסרטים והטיפים בתחום אי-קומרס בערוץ "פורצים גבולות" 

 

 

האם יש עסקים שתהליך הכניסה לאמזון יהיה להם קל יותר?

לעסקים שכבר פועלים בסחר הדיגיטלי, ההתנעה תהיה קלה יותר. בוודאי שגם לעסקים שעלויות המשלוח נמוכות יותר והלוגיסטיקה פחות מורכבת. יחד עם זאת, גם לעסקים שמעולם לא סחרו ברשת, ניתנת ההזדמנות להיכנס למרחב וירטואלי, אך מאוד ידידותי למשתמש. יכול להיות שעבורם אבני הדרך יהיו קצת יותר מורכבות, אבל בהחלט גם אותם ניתן ללמד.

 

דביר כהן דביר כהן צילום: אוראל כהן

 

כיצד מתרחש תהליך הכניסה והאם הוא ידידותי?

לאמריקאים יש כללים מאוד ברורים, ולכן גם לסוחרים יש כללים מאוד ברורים מה צריך לעשות, כיצד לשווק ואיזה שירות לתת. אם הביקורות לא יהיו טובות – הם מיד מתריעים. אם קיבלת התרעה מספר פעמים – אתה יכול למצוא את עצמך בחוץ. כדאי מאוד להבין את החוקים.

 

האם ניתן לעשות את זה באופן עצמאי?

זה מאוד משתנה. כמו כל תחום, גם כאן כדאי לקחת איש מקצוע שילווה בתהליך כדי לסייע במניעה של טעויות כלכליות ובזבוז משאבים ובוודאי בזבוז של זמן, כמו בכל תחום חדש.

 

כיצד השוק הישראלי יגיב לסטנדרט האמריקאי?

כצרכנים, אנחנו בהחלט מוכנים. הלקוח הישראלי קונה במיליוני שקלים באמזון ארה"ב ובאירופה מדי שנה, הצרכן כאן מחכה לאמזון. מהצד של הסוחר, אמזון רוצים שיותר ויותר לקוחות גם בישראל ייראו את אמזון כברירת המחדל לקניות ולכן פונים לכמה שיותר עסקים לסחור באמזון כדי ליצור פורטפוליו רחב של מוצרים. הכללים שלהם לשירות, החזרה או קנייה מאוד ברורים ואנחנו נצטרך להתיישר לפי הענק האמריקאי.

 

האם יש בעלי עסקים להם מומלץ יותר להיכנס לתחום?

כל מי שיזם בנשמתו ומבין שהוא רוצה להשקיע בתחום – עם סבלנות והתמדה יכול להצליח. מצד אחד, הסוחרים הבוגרים יותר מגיל 40 צפונה, גדלו לתוך השוק המסורתי והם מבינים טוב מאוד את כללי המסחר הברורים של יחידות רווח והפסד אך הם פחות מבינים בשיווק דיגיטלי. מצד שני, הסוחרים הצעירים יותר גדלו לתוך הקניות ברשת והם יכולים לתפעל פלטפורמת מסחר מקוונות בקלות יותר, אך הם לא מבינים מספיק טוב במסחר. בשני המקרים – בשביל לגשר על הפער הזה מומלץ לקחת יועץ שיגשר על הפער.

 

טיפים לסוחרים שנכנסים לפלטפורמה של אמזון:

 

  • חשוב להבין שלא ניתן להיכנס לאמזון כעיסוק שולי. אם רוצים להצליח – חייבם להשקיע זמן ומשאבים. צריך להבין שזה יעד עיסקי ברור.

  • יש לבנות תוכנית אסטרטגית עסקית – כמו בכל תחום אחר בעסק.
  • חשוב להבין את תהליך הכניסה, וללמוד את החוקים על פיהם יש לעבוד. זוהי פלטפורמה ענקית שצריך ללמוד ולהפנים את כללי המשחק שלה – בוודאי לא לחרוג ממנה.
  • מומלץ ללוות את תהליך הכניסה עם מומחים מהתחום על מנת להימנע מטעויות מסחריות.
  • סבלנות. כמו בכל פיתוח עיסקי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x