שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הכסף

בנק ישראל: 60% הישראלים מעדיפים להשתמש באופן דיגיטלי בשירותים בנקאיים

עם זאת, בנטילת הלוואות והפקדת חסכונות בפיקדון, רוב הציבור (כ-60%) עדיין זקוק לפגישה עם בנקאי. בני 50 ומעלה עדיין מעדיפים ביצוע פעולות בסניף

רחלי בינדמן 10:1914.04.19

הציבור הישראלי מעדיף לצרוך שירותים בנקאיים באופן דיגיטלי – 60% מהפעולות שעשו משקי הבית בערוצים הישירים של הבנקים עמד על 60% ב-2018 לעומת 55% ב-2017 ו-45% ב-2016 – כך עולה ממידע שפרסם בנק ישראל.

 

 

 

השירות שלציבור הכי קל ומתאים לקבלו באופן ישיר ודיגיטלי הוא קבלת מידע – לא פחות מ-86% מהפניות למידע היו בערוצים הישירים כאשר ההעדפה הראשונה בכל הגילאים היא קבלת מידע באמצעות האפליקציה – 45% מהפניות לקבלת מידע. אף על פי מהמידע של בנק ישראל עולה כי למרות שברוב הבנקים חלה עליה בשיעור השימוש של עסקים בערוצים הישירים, שיעור השימוש שלהם בערוצים אלו, נמוכים בהשוואה למשקי הבית בגלל הצורך בפתרונות יעודיים לעסקים.

 

בבנק ישראל מעריכים כי המשך מגמת עלייה בשימוש בשירותים הישירים תימשך גם ב-2019.

 

 

אפליקציות תשלומים פפר פיי, ביט ופייבוקס אפליקציות תשלומים פפר פיי, ביט ופייבוקס

 

עם זאת, שיעור ביצוע פעולות כמו נטילת הלוואות והפקדת פיקדונות בערוצים ישירים, עדיין נותר נמוך יחסית. בפיקדונות, מעריכים בבנק ישראל, שהסיבה לכך טמונה בעובדה שבשל הריבית המוכה במערכת הבנקאית, הלקוחות מפקידים יותר פיקדונות רק לאחר אינטראקציה אישית עם הבנקאי בסניף. כך למשל בעוד 67% מהזמנות פנקסי צ'קים בוצעו באמצעים ישירים ודיגיטלים (לעומת 63% ב-2017) רק 41% מנטילת אשראים או ביצוע פיקדונות בוצעו באמצעים אלו, עדיין עליה לעומת 2017 שאז שיעור נטילת אשראי דיגיטלית עמד על 32% בלבד והפקדת פיקונות על 37%.

 

לעומת זאת בתחום העברות ותשלומים שיעור ביצוע הפעולות בערוצים הישירים מאד גבוה – 84% - זאת כמובן על רקע חדירת אפליקציות התשלום הבנקאיות הנוחות לשימוש – ביט של פועלים, פפר של לאומי ופייבוקס של דיסקונט הזמינות ללקוחות כל הבנקים.

 

בפילוח לפי גילאים לקוחות עד גיל 49 מעדיפים לקבל מידע ולבצע פעולות באפליקציה ואילו לקוחות מעל גיל 50 מעדיפים את אתר האינטרנט. ב-2018 חלה עליה משמעותית אצל לקוחות עד גיל 29 שמעדיפים לקבל מידע/לבצע פעולה באמצעות האפליקציה לאומת אמצעים אחרים. עוד ניתן לראות, כי גם בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר (מעל גיל 50), שיעור השימוש בערוצים הישירים הינו גבוה. למרות זאת, עדיין כ- 40% מהפעולות נעשות ע"י פקידים בסניף בעיקר בגילים 50 ומעלה.

 

שיעור השימוש באמצעים הישירים הגבוה ביותר הוא בבנק לאומי – 64% ואחריו בנק הפועלים – 63%. הבא בתור בקרב הבנקים הבינוניים הוא הבינלאומי עם 58% ואחריו דיסקונט (56%) ואחרון מזרחי עם 50% בלבד.

רוצים לדעת מה מגיע לכם? לחצו כאן למדריך הזכויות המלא

בטל שלח
    לכל התגובות
    x