$
הכסף

קיבלת טלפון ממוכרן של חברת ביטוח? סלינגר דואגת לך

לפי חוזר חדש של המפקחת על הביטוח - חברת ביטוח תוכל לצרף לקוח שרכש ביטוח דרך מוכרן רק אם ברשותה הקלטה של שיחת המכירה, הלקוח יידרש לאשר המכירה הטלפונית בכתב ויוכל לבטל הביטוח תוך חצי שנה ולקבל החזר כספי

רחלי בינדמן 14:5901.03.17

המפקחת על הביטוח דורית סלינגר פרסמה היום (ד') טיוטת חוזר העוסק במכירות ביטוח על ידי מוכרנים שאינם בעלי רישיון של סוכן ביטוח. זאת על רקע התגברות התופעה של שיחות טלמרקטינג יזומות של מוקדי מכירה מטעם חברות ביטוח שבהן מוכרנים מציעים לציבור לרכוש ביטוחים מבלי שהלקוחות הפוטנציאלים מבינים בדיוק מה הם רוכשים.

 

סלינגר מבהירה כעת כי פעילות של תומך מכירה – כלומר מי שאינו סוכן ביטוח ומבצע עבור חברת ביטוח פעולה שיווקית – תעשה אך ורק בבית העסק בו פועל המבטח או סוכן הביטוח. במילים אחרות חברות הביטוח לא יוכלו להשתמש בשירותי אאוטסורסינג של מוקדים ייעודיים שאינם בשטח העבודה של חברת הביטוח או סוכניה. בנוסף, לאחר סיום שיחת המכירה סלינגר מחייבת לשלוח ללקוח דואר אלקטרוני או הודעת סמס שתכלול את שם הפוליסה שנמכרה, את פירוט הכיסויים, את העלות החודשית של הפוליסה, את פרטי הסוכן, את פרטי תומך המכירה ובקשה לאישור יזום של הצירוף לביטוח – כלומר גם לאחר שיחת המכירה העסקה לא תושלם אלא אם הלקוח ישלח אישור כתוב מצידו שהסכים לצירוף.

דורית סלינגר דורית סלינגר צילום: נמרוד גליקמן

 

אלא שסלינגר לא מסתפקת בזה – היא אוסרת על חברת ביטוח לצרף לקוח שבקשה לצירופו הגיעה על ידי סוכן ביטוח או תוך מכירה אלא אם כן צורפה הקלטה של שיחת המכירה. מדובר בדרישה שבאה על רקע הוראות שסלינגר פרסמה בעבר המחייבות את המוכרן להסביר ללקוח שמדובר בשיחת מכירה – זאת לאחר שהתברר כי הרבה פעמים מוכרנים מכרו ביטוח ללקוחות תוך הצגת מצגי שווא כאילו מדובר בהטבה או בתוספת ומבלי להבהיר שמדובר בעלות נוספת שנדרשת מהמבוטח. סלינגר אף מאפשרת ללקוח שצורף לביטוח שלא על ידי סוכן אלא על ידי מוכרן לבטל את הביטוח תוך חצי שנה ולקבל כספו חזרה. סלינגר אוסרת לתגמל מוכרנים בתגמול שאינו כספי (למשל בטיסות לחו"ל) ושהתגמול לא יגזר מגובה הפרמיות של המוצר. סלינגר אף דורשת על סוכני ביטוח המפעילים מוכרנים לפקח עליהם ולוודא שיפעלו בהתאם לדרישות החוזר.

 

החוזר צפוי להיכנס לתוקף ביוני 2017

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x