$
הכסף

איך לחסוך בעלויות כשמקימים עסק קטן

לא חייבים לשכור משרדים מפוארים, כדאי להמשיך לעבוד בעבודה הקבועה ואפשר להסתפק בתקציב שיווק מצומצם - בתחילת הדרך צריך לבחור בקפידה במה להשקיע משאבים

שירות כלכליסט 14:3122.01.17

ניהול נכון של הפיננסים הוא חלק מרכזי בניהול עסק מצליח. בשלבים הראשונים של הקמת העסק המשאבים הכלכליים דלים ולמרבית העסקים נדרשים מספר שנים עד שהם הופכים לרווחיים. במגזין פורבס פרסמו עצות שיעזרו למקימי עסק לחסוך בזמן שהרעיון שלהם קורם עור וגידים.

1. בחרו בתבונה את מרחב העבודה שלכם:

בכל הקשור למוצרים ולשירותים שאתם מציעים אין ספק שעליכם לספק איכות בלתי מתפשרת. אך בשלבים הראשונים של הקמת העסק, חלל העבודה הפרטי שלכם אינו נכלל בדרישה הזו. למעשה, ייתכן ותאלצו להקריב פינוקים אישיים לטובת צמיחת העסק. אל תתפתו לשכור משרד יוקרתי או לרכוש ריהוט חדש, אם הם לא עומדים בתקציב שלכם. חלל עבודה מדוגם לא בהכרח מתרגם לחברה מצליחה. בימים הראשונים של העסק, השקיעו את הכסף בדרכים להרחבת המותג, ולא האגו שלכם. תוכלו להוסיף הטבות נוספות לאחר שיהיה לכם תזרים הכנסות קבוע. עד אז, נצלו חללי עבודה זולים או כאלה הזמינים בחינם. חשוב לזכור שחלל העבודה הראשון שלכם הוא קרוב לוודאי זמני. לאחר שהעסק יגדל, תוכלו לשדרג את המשרד. כשרק מתחילים תתמקדו במהלכים שיעזרו לחברה לצמוח.

 

2. אל תתפטרו מהעבודה הקבועה שלכם:

יזמים לרוב אוהבים לקחת סיכונים, אבל עזיבת העבודה הקבועה שלכם כדי לנסות להגשים את הרעיון העסקי היא לא בהכרח הצעד הפיננסי החכם ביותר. אתם אף עלולים לצבור חובות אם ההצלחה לא תבוא מהר כפי שאתם צופים. עבודה כשכירים מספקת לכם את הזמן לפתח תכנית עסקית, לחסוך הון ראשוני ולשווק את העסק המתפתח. בצורה כזו תהיה לכם משכורת חודשית שתוכלו להתבסס עליה אם העסק לא יהיה רווחי. תדעו כשתהיו מוכנים להשקיע את כל הזמן רק בחברה שלכם. אך כל עוד אתם מודאגים לגבי ההכנסות, עדיף שתשמרו על העבודה הקבועה שלכם, כך תוכלו לבנות את יסודות החברה שלכם מבלי להיות לחוצים לרווח מיידי.

 

בתחילת הדרך כדאי לחסוך במותרות בתחילת הדרך כדאי לחסוך במותרות צילום: שאטרסטוק

 

3. קבלו החלטות שיווקיות נבונות:

כדי שהחברה שלכם תשיג לקוחות, אנשים צריכים לדעת שהיא קיימת. כלומר, עליכם לשווק את העסק החדש כדי לזכות בהכרה. ישנן לא מעט חברות שיווק גדולות שיכולות לעזור לכם לקדם את העסק בפני לקוחות פוטנציאלים. אך מיקור חוץ של צרכי השיווק והפרסום הוא מהלך יקר. כבעלים של עסק קטן אין סיבה שתוציאו סכומים גדולים על חברת יחסי ציבור. אתם גם לא חייבים להיות מומחי שיווק כדי לפרסם בצורה נכונה את העסק. למעשה, בעזרת כמה אסטרטגיות פשוטות תוכלו לקדם את העסק בעלות נמוכה יחסית. אפשר למצוא כלים שיווקים ידידותיים למשתמש, כמו פתיחת חשבונות במדיה החברתית ושימוש בכלים השיווקים שהן מציעות.

תוכלו גם לארגן אירועים ומכירות. אירועים מושכים אנשים תוך העלאת המכירות ועידוד לקוחות חוזרים.

 

4. תכננו קדימה:

ביסוס עסק מחייב הכנות וארגונים. דרך אחת לחסוך כסף וזמן היא להתייעץ עם אנשי עסקים מנוסים. כדי למפות את הסטארט אפ שלכם, נסחו תכנית עסקית, שתכלול פרטים רבים החל מהמשימה שאתם מגדירים ועד לתחזיות פיננסיות. בצורה כזו תגדירו את ההישגים שאתם רוצים להשיג ודרכים לעמוד ביעדים. כתבו כל רעיון שעולה לכם בראש, וקחו בחשבון עלויות עסקיות ואישיות. בנוסף, בדקו את מקורות ההכנסה שלכם, וחשבו מה תוכלו להרשות לעצמכם בעת השקת החברה. ודאו שאתם מוכנים פיננסית להקים עסק לפני שאתם פוצחים במיזם. עם זאת, זכרו שאי אפשר להתכונן לכל דבר, ושאירועים בלתי צפויים צצים לעיתים. אך בעוד שאינכם יכולים להתכונן לכל התרחישים, אתם כן יכולים לנקוט בצעדים שיעזרו לכם לדלג על המכשולים. כך למשל, תוכלו לפתוח חשבון חסכון עסקי שיכסה עלויות לא צפויות. אפשרות אחרת היא להוציא כרטיס אשראי לעסק להוצאות דחופות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x