שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
ליאורה הירשהורן

העסק מדשדש? כך תזהו את הגורמים לבעיה

עצמאים, אם אתם מרגישים שההכנסות שלכם נעלמות ואתם מאבדים מעקב אחרי ההוצאות, אלו הצעדים שיסייעו לכם לחזור למסלול

ליאורה הירשהורן 11:5228.08.16

עצמאים, מרגישים שהעסק חווה קשיים כלכליים וההכנסות מיד נעלמות, או שההוצאות המשפחתיות גדלות? הטיול לחו"ל שינה את המאזן – או שבעצם זה העסק שלא מרוויח? מספר צעדים יסייעו לכם לראות את התמונה במלואה ולזהות את הבעיה.

 

1. הפרידו בין חשבון העסק לחשבון הפרטי

 

הפרדה פשוטה בין חשבון העסק לבין החשבון הפרטי תסייע לכם לראות את התמונה המלאה.

 

כשכירים, קל לדעת מהי ההכנסה החודשית הנכנסת כי היא פשוט הסכום נטו בתלוש המשכורת. כעצמאי, צריך לחשב כמה העסק מרוויח כדי לדעת מה המשכורת החודשית עבור משק הבית שלכם. כדי לזהות את הרווח של העסק ולגלות אם העסק בקשיים או שמא התפרעתם בהוצאות החודשיות, יש להפריד בין ההכנסות וההוצאות של העסק לאלו של משק הבית. רק מיפוי טוב של ההוצאות וההכנסות הוא דרך לשנות את המצב מעסק כלכלי שחווה קשיים לעסק שיתחיל להרוויח – מבלי לדעת זאת, פעולות כמו להגדיל את מספר הלקוחות או את שעות העבודה לא בהכרח יעזרו. כמו כן, מיפוי זה יאפשר לכם לגלות גם את דפוסי ההתנהגות שלכם כמשק בית. אז לאחר שעבדתם קשה כל החודש ומגיעים הצ'קים עם התשלום, רגע לפני שהם נעלמים בכיסוי הוצאות משק הבית, תעצרו. ההכנסה של העסק היא אינה ההכנסה של משק הבית. כדי לדעת כמה כסף תורם העסק למשק הבית כל חודש, עליכם להפריד חשבונות. צפו בסרטון "עצמאים - מקפידים על חשבונות נפרדים" באתר האוצר שלי.

ניהול עסק מהבית (אילוסטרציה). חשוב לעקוב אחר ההוצאות ניהול עסק מהבית (אילוסטרציה). חשוב לעקוב אחר ההוצאות צילום: שאטרסטוק

 

איך מפרידים חשבונות?

 

אם אתם מנהלים עסק מהבית, עם הוצאות שוטפות רבות, למשל חומרי גלם רבים לעסק של קונדיטוריה, הפרדה בפעילות הכספית באמצעות שני חשבונות בנק היא חיונית. לצד כל הוצאה ציינו אם היא של העסק (תבניות אפייה), משק הבית (תיקון המחשב) או הוצאה משולבת (תשלומי חשמל ומים). אם יש לכם עסק עם הוצאות שוטפות מועטות, נניח אתם עוסקים בשיעורים פרטיים או ייעוץ, תוכלו להישאר עם חשבון בנק אחד –אך עליכם יהיה לרשום בפירוט את ההכנסות של העסק וכן את כל ההוצאות. 
 

2. חשבו את הרווח של העסק

 

לאחר שתפרידו בצורה מדויקת בין הוצאות העסק והבית, תוכלו להפחית את הוצאות העסק מההכנסות שלו. כך תדעו מה הרווח מהעסק. מסך ההכנסות של העסק, יהיה עליכם להפחית את ההוצאות כמו גם תשלומים נוספים כמו מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי והפרשה לפנסיה.

 

3. חשבו את המשכורת החודשית למשק בית

 

אם בעסק שלכם הפעילות העסקית דומה בכל חודש, עליכם לחשב את ממוצע הרווחים בשלושה החודשים האחרונים כדי להבין מהי המשכורת החודשית הממוצעת. אם בעסק שלכם הפעילות משתנה לאורך השנה, עליכם לחשב את ההכנסה החודשית הממוצעת מהעסק לפי 12 החודשים האחרונים. שימו לב, אם אתם מזהים שישנם חודשים שבהם ההכנסה נמוכה בכל שנה לאורך זמן, התכוננו אליהם עם אפשרות של השלמת הכנסה או חיסכון מהחודשים הרווחיים יותר.

 

4. בדקו האם אתם מאוזנים

 

לאחר שתדעו מהי בדיוק המשכורת של משק הבית מהעסק בכל חודש, תוכלו לבדוק האם היא תואמת את הצרכים שלכם. לשם כך, היעזרו במחשבון ניהול תקציב באתר "האוצר שלי".

 

מה עושים אם המשכורת לא מספיקה?

גיליתם שאינכם מאוזנים? במקרה כזה, מומלץ לפנות לייעוץ עסקי שיבחן לעומק את נתוני העסק ואת הפוטנציאל להגדיל את הרווח. במקביל, כדאי לחשוב אילו הוצאות אינן הכרחיות וניתן לקצץ.

 

דואגים גם לפנסיה שלכם כעצמאים? היכנסו לאתר "האוצר שלי" ותגלו איך לדאוג לפנסיה שלכם עוד היום.
הכותבת היא סגנית בכירה לממונה על שוק ההון במשרד האוצר ואחראית על קידום חינוך פיננסי במסגרת "האוצר שלי"
בטל שלח
    לכל התגובות
    x