$
הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים 2016

עסקים קטנים

מנכ"ל נספרסו: "התחרות עושה אותנו חדים וטובים יותר"

משה מרי בוועידת כלכליסט לעסקים קטנים ובינוניים: "הקהל הישראלי אוהב קפה ומעריך קפה. האיכות שאנחנו מביאים היא מה שהביאה להצלחה שלנו"

אלירן מלכי 12:2328.03.16

בשנת 2013 פג אחד הפטנטים של נספרסו שאפשר לחברות אחרות להכנס לתחרות ולהציע קפסולות זולות יותר. משה מרי, מנכ"ל נספרסו, אינו מרגיש מאוים מהתחרות והמחירים הנמוכים של המתחרים "המחיר של הקפה הוא נגזרת של איכות, וכשמדברים על איכות צריך גם להגיד מאיפה היא מגיעה" אומר מרי וחושף כי החברה משלמת פרמיה של 30%-40% ל- 160 אלף חקלאים עבור פולי הקפה.

 

נספרסו לא חוששת מהתחרות ואף מעודדת אותה "הקהל הישראלי אוהב קפה ומעריך קפה. הערך של האיכות שאנחנו מביאים היא מה שהביאה להצלחה שלנו. אנחנו מברכים על תחרות ולא רואים בה דבר שלילי אלא להפך - יש לה גם צדדים טובים. התחרות עושה אותנו חדים וטובים יותר. הלקוחות שלנו בוחרים בנו בגלל שאנחנו טובים יותר, ואם אנחנו לא טובים מספיק אנחנו צריכים להשתפר". מרי מעיד כי הוא אינו מאמין שנספרסו צריכה להוריד מחירים בעקבות התחרות אלא להמשיך לספק מוצר איכותי באותו מחיר ולתת לחברות האחרות להציע 'מוצרים' באיכות נמוכה יותר ובמחיר זול יותר.

משה מרי משה מרי צילום: צביקה טישלר

 

מרי טוען כי ההצלחה הגדולה של נספרסו לא הייתה מבוססת על הפטנט שלה לקפסולות קפה "לפני 30 שנה קמה נספרסו והמציאה את הקפסולות. האיכות של נספרסו לא נוצרה בקפסולות קפה שלה, אלא בעבודה קשה היוצרת חווית קנייה" אומר מרי ואומר כי הרשת ממשיכה לצמוח בין אם זה בחנויות בוטיק ובין אם זה בהיקף המכירות.

 

היקף המסחר הדיגיטלי בישראל הוא 1.5% לעומת 7.5% בארה"ב. בנספרסו החליטו לאחרונה להקים ערוץ דיגיטלי בעזרת אפליקציה שדרכה יכולים הלקוחות להזמין את מוצרי החברה ובכך להנגיש את מוצריה ללקוחות חדשים "העולם עובר למובייל, הטלפון הנייד הופך למשהו בלתי נפרד מהיום יום שלנו. בגלל זה השקנו את האפליקציה למובייל, זה מתאים להתנהגות של הצרכן הישראלי. יש מעט חברות שיש להם ערוץ המוכר ישירות ללקוחות וחברות מעטות מוכרות דרך המובייל".

 


 

מרי התייחס להשקת האפליקציה "אנחנו לא משיקים טכנולוגיה בשביל להפחית עלויות. אנחנו חברה רב ערוצית. הלקוח בוחר מה שנוח לו - חנות בוטיק או אפליקציה. הרעיון העומד מאחורי האפליקציה ומה שהנחה אותנו הוא הפשטות. אנחנו לא יוצרים את האפליקציה כדי ליצור הרעה בנגישות אלינו, אלא כדי לשפר אותה. יש לנו סטנדרט לענות ללקוחות תוך 15 שניות בטלפון, וזה רק יסייע ללקוחות ליצור איתנו קשר". האפליקציה היא ערוץ משלים לנספרסו שעוזר ללקוחותיה לבחור את סוגי הקפה שלהם לצד המכונות המתאימות להם. מרי הדגיש כי האפליקציה אינה באה על חשבון החנויות, שגם הם ממשיכות להתפתח.

 

מרי מדגיש כי "לא צריך להשיק טכנולוגיה רק בשביל להשיק טכנולוגיה וליישר קו עם השוק. צריך לעשות את זה כשזה נכון וכשהלקוחות מוכנים לכך. כשיש לחברה משאבים מתאימים לפיתוח, ניהול ועבודה, היא תשיק את הטכנולוגיה. ההתייחסות של נספרסו לערוץ הוא כמו ערוץ מכירות לכל דבר. יש לתת לו את תשומת הלב המתאימה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x