שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
צרכנות פיננסית

איך לשווק את העסק שלכם באינטרנט

השתמשו בכוח הביקורות של הגולשים, נהלו בלוג פעיל ואינפורמטיבי והשתתפו באופן פעיל בפורומים מקצועיים - ניתן לשווק את העסק שלכם ברשת גם בלי להוציא סכומי כסף גדולים

סמדר ברכה 10:5803.01.16

סביבת האינטרנט היא ללא ספק המקום להיות בו היום כדי לייצר חשיפה ולשמור על רלוונטיות בעידן התחרותי והדינמי שאנו חיים בו. אך כמובן שהקמת אתר (צעד חשוב ביותר) אינה מספיקה כי עליכם לגרום לגולשים להגיע לאתר העסק שלכם ובנוסף לייצר עוד הזדמנויות שיווקיות בפלטפורמות אינטרנטיות שונות. אבל כל זה עולה כסף, ולפעמים לא מעט כסף. תשמחו ודאי לשמוע שגם אם אתם בעלי עסק ויש לכם אמצעים מוגבלים עבור שיווק ופרסום, עדיין יש שלל אפשרויות שיווקיות, חינמיות או זולות, שראוי לנסות.

ממש לא חובה להוציא אלפי שקלים בחודש על שיווק באינטרנט. ולכן מצורף מדריך שימושי איך לשווק את העסק שלכם באינטרנט גם בלי להוציא המון כסף.

 

שימוש בכוח של ביקורות גולשים

שורת מחקרים על מדיה דיגיטלית הראו כי ביקורות גולשים וחוות דעת הן גורם חשוב מאוד עבור לקוחות וגולשים המחפשים שירות או מוצר כלשהו. הביקורות מעלות את האמון באתר, מייצרות קשר עסקי איכותי יותר ומובילות עוד תנועה לאתר. כדאי לבדוק באיזה אתר או פלטפורמה נכתבו חוות הדעת: האם זו פלטפורמה מקצועית, עם בקרה על חוות הדעת? האם היא באתר שיש לו חשיבות בתוצאות גוגל? האם בעל העסק יכול להגיב על חוות הדעת?

 

ניהול עמוד פייסבוק עסקי

נכון שמנוע החיפוש של גוגל ורשת הפרסום של גוגל הם עדיין הגורמים המרכזיים ביצירת נוכחות אינטרנטית מנצחת, אבל פייסבוק היא כוח רב עוצמה שכבר אי אפשר להתעלם ממנו. הרשת החברתית מציעה שפע אדיר של כלים ואפשרויות לבעלי עסקים. יותר ויותר גולשים נמצאים בפייסבוק ומחפשים עסקים דרך הפלטפורמה. גם גוגל עצמה שמה הרבה יותר דגש על אינטראקציות חברתיות של הגולשים עם העסק המקוון שלכם במסגרת דירוג האתר בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש.

 

עמוד פייסבוק עסקי תורם למיתוג העסק שלכם, הוא מאפשר להגיע לכמות גבוהה מאוד של גולשים ולייצר עניין תמידי ודינמי של לקוחות ומתעניינים סביב העסק שלכם – עדכוני מבצעים, תמונות, פרטים על העסק, מוצרים חדשים וכו'. עמוד הפייסבוק כבר הפך לחשוב כמעט כמו האתר העסקי עצמו, ויש להתייחס אליו בהתאם. זו גם דרך נפלאה לאפשר לגולשים לתקשר איתכם, רק חשוב כמובן לענות להם ולשמור על דינמיות ותקשורתיות יעילה.

 

גוגל פלוס: כן היא עדיין קיימת ורלוונטית לקידום העסק

גוגל פלוס היא הרשת החברתית של ענקית החיפוש, ניסיון (די כושל במונחי נתח שוק והיקף שימוש) שלה להתחרות בפייסבוק. אבל למרות שבפועל אין לגוגל+ הרבה משתמשים וחשיפה, ניהול עמוד עסקי (Google my business) גם בפלטפורמה זו יכול מאוד להועיל לקידום האתר שלכם ושיווק העסק. הסיבות הן שקודם כל מדובר על רשת של גוגל עצמה ופעילות בה תורמת ישירות לדירוג האתר. שנית, זוהי רשת חברתית, כך שפעילות בה מייצרת עוד סיגנלים חברתיים של העסק או האתר שלכם – ומנוע החיפוש של גוגל שם דגש הולך וגדל על סיגנלים כאלו.

 

ניהול בלוג פעיל ואינפורמטיבי

בלוג הוא השם הכללי לפלטפורמה אינטרנטית שיכולה לפעול בתוך האתר שלכם או "לידו". אפשר לנהל בלוג אפילו בחינם עם כלים מעולים הזמינים כיום ברשת. בלוג הוא הבמה שלכם למאמרים, ידיעות וכל מה שאתם רוצים לשתף ולהעביר לגביו מסר בהקשר לעסק. זו דרך מצוינת לייצר עוד תוכן דינמי לאתר ולעסק, להעביר מידע לגולשים ולהגביר את הנוכחות האינטרנטית – מה שמוביל לייעול אותה נוכחות כמובן.

 

בבלוג ניתן לכתוב או להזמין מאמרים מקצועיים אודות תחום פעילות העסק, לספק מידע מקיף על מוצרים או שירותים, לתת טיפים לגולשים ועוד אינספור אפשרויות תוכן.

 

לשים לב למובייל

אז נכון, לא כל עסק זקוק לאפליקציה ייעודית משלו. אבל בהחלט אי אפשר להתעלם מכך שהמובייל (מכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים) תופס יותר ויותר נתח שוק מבחינת שימוש באינטרנט. אז חשוב מאוד לוודא שהאתר שלכם מתאים גם למכשירי מובייל עם מסכים קטנים יותר ושהוא יעיל מבחינת התנהלות ושיווק גם לפלטפורמה השונה והמתפתחת הזו. יש אפשרויות שיווקיות רבות אשר הינן מיוחדות וייעודיות למובייל ובהחלט רצוי להיכנס לזירה זו כדי להישאר רלוונטיים ולהביא עוד תנועה לאתר ולעסק.

 

הצטרפות ותרומה לפורומים מקצועיים

פורומים הם אתרים בהם גולשים יכולים לשאול שאלות, לקבל תשובות, להחליף מידע וכן הלאה. זוהי פלטפורמה מאוד ותיקה באינטרנט אך כזו שעדיין נותרה רלוונטית ושימושית כאשר היא מנוהלת נכון. חלק מהמאמצים לשווק את העסק באינטרנט בלי להוציא המון כסף יכולים לכלול הצטרפות לפורום מקצועי בתחום פעילות העסק ולהתחיל לענות על שאלות גולשים ולספק מידע בעל ערך (גם קבוצות פייסבוק יכולות להיות טובות עבורכם בנושא זה). זה מוסיף ערך ואמינות לעסק ומייצר קרקע פוריה לאיסוף לידים שיכולים להפוך ללקוחות משלמים.

גם כאן כדאי לבדוק באיזה אתר מתנהל הפורום, מה כמות התנועה אליו ומה ההקשר שלו למקצוע או לעיסוק שלכם.

 

קידום העסק ברשת, אילוסטרציה קידום העסק ברשת, אילוסטרציה

 

יצירה ושיתוף של תכני וידאו

תכני וידאו הולכים וצוברים גם פופולאריות וגם חשיבות מבחינת קידום אתרים באינטרנט. הגולשים אוהבים ומחפשים תכני וידאו, הם משתפים אותם והופכים אותם ויראליים במהירות כאשר מדובר על תוכן איכותי ובעל ערך. בנוסף, גם פייסבוק וגם גוגל שמות היום דגש הרבה יותר חזק על וידאו. לכן, דרך יעילה ומומלצת לשווק את העסק שלכם באינטרנט היא לייצר ולשתף תכני וידאו שונים אודות פעילות העסק.

 

תכני וידאו יכולים להיות משותפים בעמוד הפייסבוק העסקי, בערוץ יוטיוב ייעודי שייפתח לעסק (יוטיוב שייכת לגוגל) ובאתר עצמו. התכנים יכולים להיות על מוצרים או שירותים, טיפים שימושיים, מבצעים, תמונות מהעסק הפיזי, הסבר על מהות העסק והבעלים וכיוצא באלו עם אינספור אפשרויות של תכנים.

 

יצירת פרופיל עסקי וקישורים איכותיים לאתר שלכם

קישורים המפנים גולשים לאתר שלכם הם עדיין גורם חשוב מאוד עבור גוגל בקביעת דירוג האתר בתוצאות החיפוש של מונחים שונים. כך שבהחלט מומלץ וראוי לייצר רשת של קישורים לאתר, אבל חשוב מאוד שאלו יהיו קישורים איכותיים ורלוונטיים. קישורים אלו כוללים למשל כתבות מקצועיות מאת האתר/העסק אשר מפורסמות באתרים רלוונטיים ואשר יש בהן קישור לאתר, קישורים דרך שיתופים של פוסט או סרטון בפייסבוק, קישור של חוות דעת מאתר מוביל ואמין וכן הלאה. קישור מאינדקס עסקי, למשל מאתר דפי זהב הנחשב מוביל, אמין ואיכותי מבחינת הגולשים ומבחינת גוגל, יכול מאוד לעזור אף הוא - גם מבחינת שיווק וקידום האתר וגם מבחינת פרסום ישיר.

 

ניהול מועדון לקוחות

עסק מייצר רווחיות, תזרים ומיתוג כאשר הוא מחזיר אליו לקוחות שוב ושוב. דרך נפלאה ויעילה לעשות זאת בעידן האינטרנט היא לנהל מועדון לקוחות, בין אם באתר ישירות או דרך פלטפורמה חיצונית. לקוח חוזר הוא נכס אדיר לכל עסק והשאיפה היא לייצר כמה שיותר כאלו. ניהול מועדון לקוחות מאפשר לכם לשמור על קשר שיווקי יעיל עם לקוחות, להציע הצעות מיוחדות ומשתלמות ולהיות אקטיבי בשימור לקוחות ומיתוג העסק שלכם.

 

הכותבת היא מנהלת שיווק Zap Group
בטל שלח
    לכל התגובות
    x