שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בונים קריירה ומשפחה

הסוכן ממליץ לכם על מוצר חיסכון פנסיוני? עכשיו תוכלו לדעת מה הוא מרוויח מזה

הממונה על שוק ההון פרסמה הוראות חדשות לסוכני הביטוח לפיהן הם יצטרכו להסביר ללקוחות את אופן התגמול שלהם, ולציין אם המוצר עליו הם ממליצים משתתף במבצע

מעין מנלה 14:3623.06.15
סוכני ביטוח שממליצים ללקוח על מוצר פנסיוני מסוים יצטרכו להסביר כיצד הם מתוגמלים וכיצד הם קשורים לחברות הביטוח. לפי הוראות חדשות שפרסמה היום (ג') דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, סוכני ביטוח יצטרכו גם לציין אם המוצר עליו המליצו משתתף במבצע של חברת הביטוח, לפרט את התגמול שהם מקבלים מהחברה, מעבר לעמלות השוטפות, ומה הם התנאים לקבלתו כולל מועד סיום המבצע. כך, אם החברה מציעה לסוכן עמלה גדולה יותר או הטבות אחרות במידה וימכרו את המוצר הספציפי עד תאריך מסוים – הלקוח יוכל לדעת מכך ולהחליט אם הוא מעוניין במוצר.

 

מטרת ההוראות היא להגביר את השקיפות מול הלקוחות. במהלך פגישה עם יועץ או משווק פנסיוני חייב הסוכן לתת לחוסך מסמך שנקרא "מסמך הנמקה" לפני החתימה על חוזה. המסמך מפרט את הסיבות בגללן נבחר המוצר הפנסיוני הספציפי עבור החוסך.

 

השינויים העיקריים בהוראות החדשות הם שמעתה חייב הסוכן להצהיר על סוג הרישיון שלו (יועץ פנסיוני או משווק פנסיוני), על אופן התגמול שלו והזיקה שיש לו לחברות הביטוח. כמו כן, כאמור, על הסוכנים לציין אם המוצר עליו המליצו משתתף במבצע. בנוסף, סוכנים יהיו חייבים לפנות למסלקה הפנסיונית כדי לקבל מידע על המוצרים הפנסיוניים שבידי הלקוח.

 

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון במשרד האוצר דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון במשרד האוצר צילום: נמרוד גליקמן

 

בסוף המסמך הוספה טבלה מסכמת שמטרתה לתת ללקוח תמונת מצב מלאה וברורה בנוגע לתוצאות פגישת השיווק או הייעוץ הפנסיוני. בטבלה מוצגים המוצרים שהיו ללקוח בתחילת פגישת הייעוץ ורשימת המוצרים שיש לו בסיומה.

 

כמו כן, בהוראות החדשות מבחינים בין שלושה סוגים של מסמכי הנמקה בהתאם לסיטואציה של הלקוח:

1. מסמך הנמקה מלא - נועד לפגישה ראשונה עם יועץ או משווק פנסיוני, כמו למשל פגישה עם יועץ פנסיוני לקראת פרישה לגמלאות.  

 

2. מסמך הנמקה ממוקד – נועד למקרים שאינם מחייבים הנמקה מלאה. בפרט, שינויים במוצר פנסיוני קיים (שינוי מסלול השקעה, שינוי ביחס ההפקדות בין ביטוח וחסכון וכו'), והליך שיווק או ייעוץ פנסיוני לעניין קרן השתלמות בלבד.

 

3. סיכום שיחה (כתחליף למילוי מסמך הנמקה) – במקרים ספציפיים אשר במהותם טכניים ומטיבים עם הלקוח (הורדת דמי ניהול, ביצוע הפקדה חד פעמית או רכישת ריסק זמני).

רוצים לדעת מה מגיע לכם? לחצו כאן למדריך הזכויות המלא

בטל שלח
    לכל התגובות
    x