$
הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים 2014
תמונת גג לוועידה לעסקים קטנים ובינוניים

ועידת כלכליסט

איתמר הראל: "האינטרנט מאפשר להקטין את הסיכון בהקמה של עסק קטן"

סמנכ"ל הלקוחות בבזק הסביר במהלך הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של כלכליסט כיצד בעלי עסק קטן יכולים להשתמש באינטרנט כדי לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות

אופיר דור 12:2012.05.14
"המהפכה הדיגיטלית מקלה את החיים על עסקים קטנים וכשמדברים על דיגיטל לא צריך להתייחס רק לפרסום דרך האינטרנט, ישנם עוד אלמנטים רבים", כך אמר היום (ב') איתמר הראל, סמנכ"ל לקוחות בבזק, בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" בתל אביב.

לדברי הראל, עסקים קטנים קורסים עקב בעיות תזרים או מבנה הוצאות בעייתי. "הבעיה היא שבעל עסק קטן נמצא די לבד, הוא צריך לעשות הכל בעצמו וזה קשה, לא משנה כמה מוכשר הוא. בהיי-טק יש חממות שנותנות מעטפת לחברות סטארטאפ ומאפשרות להן להתמקד בתחום העיסוק שלהן", אמר הראל.

 

סמנכ"ל הלקוחות בבזק, איתר הראל, בוועידת כלכליסט, היום סמנכ"ל הלקוחות בבזק, איתר הראל, בוועידת כלכליסט, היום צילום: נמרוד גליקמן

 

לדבריו, "האינטרנט מאפשר לבעל עסק קטן לצמצם משמעותית בהוצאות הקבועות ולהקטין משמעותית את הסיכון בהקמה או הרחבה של הפעילות העסקית, כמו גם להגדיל הכנסות בהשקעה מועטה יחסית דרך שיווק ממוקד כירורגית וחדירה לקהלי יעד חדשים. הדיגיטל יכול לתרום לעסק בכל שרשרת הערך, למשל בעולם של הייצור והרכש, הייבוא העצמי של חומרי גלם הולך וגדל ומאפשר לצמצם פערי תיווך והוזלת עלויות".

 

הראל הדגים את החשיבות של המדיה הדיגיטלית גם בעולם השירות. "השירות הטוב ביותר הוא כשהלקוח לא צריך לפנות כדי לקבל שירות, ובבזק אנחנו פועלים כדי לצמצם את הפניות השליליות. כשלקוחות כן פונים, חייבים לתת להם כלי שירות עצמי ואנחנו הצלחנו להקטין ב-7,000 את כמות השיחות היומית שלנו למוקדי השירות בעזרת הכלים האלו. שביעות הרצון של הלקוחות מכלי שירות עצמי גבוהה יותר מאשר שירות על ידי נציג. לקוחות אוהבים שירות עצמי".

 

"המהפכה הדיגיטלית", אומר הראל, "מאפשרת גם לצמצם את התקורות של עסק קטן, כיוון שהיא מאפשרת למשל במקום להעסיק הנהלת חשבונות להיעזר במיקור חוץ, לעבור מרכישת נדל"ן להשכרה בהתאם לצורך ולעבור מרכישה של מרכזית ושרתים לצריכה של שירותים בענן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x