$
עסקים קטנים ובינוניים ישן

חמישה סודות להצלחה עסקית "בין לילה"

מאחורי כל סיפור הצלחה מסתר סיפור של אדם או קבוצה שהתאמצו והזיעו במשך שנים; נטרלו לחץ, השקיעו במיתוג ותזמנו נכון את השקת המוצר - חמישה עקרונות לצמיחת העסק

סוכנויות הידיעות 14:1518.12.13

לרוב אנחנו שומעים על אנשים רק אחרי שהם מצליחים, ולא כשהם נאבקים להגיע להישגים. כתוצאה מכך התפתחה תפיסה מעוותת לפיה אפשר להשיג הצלחה בין לילה. אבל בפועל מאחורי כל סיפור הצלחה "בין לילה" מסתתר סיפורם של אדם או קבוצה שהתאמצו והזיעו במשך שנים, כשרק אנשים מעטים תומכים בהם.

 

דוגמא נפוצה היא סיפור ההצלחה של פדאקס. בליל המשלוחים הראשונים, השיג המייסד פרד סמית' הזמנות למשלוח של 7 חבילות בלבד. הוא לא נכנע ושלח את אנשי המכירות שלו בחזרה לשטח הכפיל את הרשת שלו ל-25 ערים, והשיק מחדש את השירות חודש לאחר מכן, הפעם כשבאמתחתו הזמנות של 186 משלוחי חבילות. סמית' היה כל כך נואש לכסף מזומן שהוא נסע ללאס וגאס לשחק בלאקג'ק בבתי הקזינו. הוא שלח את 27 אלף הדולר שהרוויח ישירות לחברה. כמו שכולם כבר יודעים, ההתמדה של סמית' השתלמה. סיפור דומה מאפיין את ההצלחה של רוביו, חברת המשחקים מאחורי המשחק המצליח אנגרי בירדס. בתחילת 2009 החברה הייתה על סף פשיטת רגל, אנגרי בירדס היה המשחק ה-52 שהמציאה החברה, וההצלחה "בין לילה" שלה ארכה רק שמונה שנים.

 

אנגרי בירדס - המשחק ה-52 אותו פיתחה החברה אנגרי בירדס - המשחק ה-52 אותו פיתחה החברה

 

כל עסק הוא אמנם ייחודי, אבל אפשר לאמץ כמה המלצות שיעזרו לבסס את ההצלחה בתחילת הדרך. פייסל הוקיו (Hoque), מייסד ומנכ"ל BTM פרסם בהאפינגטון פוסט מספר טיפים בנושא. לדבריו, העסקים הקטנים שכן מצליחים עושים זאת בזכות התמקדות יוצאת מהכלל, משמעת וחשיבה לא קונבנציונאלית.

 

העקרונות שלטענת הוקיו יעזרו לבעלי עסקים קטנים להתחיל במסע לעבר צמיחת העסק:

 

1. תזמון מעל לכל

תזמון השקת המוצר או השירות שלכם חייב להתאים בדיוק לשוק. אם השוק עדיין לא מוכן ואתם מקדימים במידה ניכרת את זמנכם, עליכם להשתלט על הדחף להשיק את המוצר. תאלצו לבחור האם לחכות שהשוק יצמצם את הפער (החלטה שמחייבת שהמשאבים שלכם לא יתכלו לאורך אותה תקופה, וקבלת הסיכון שתתפתח תחרות), או להתאים את המוצר שלכם ולהפוך אותו להולם יותר לשוק הנוכחי.

 

לעסקים קטנים יש יתרון בכך שהם יכולים לקבל החלטות וליישם שינויים בלי לעבור את התהליך המתיש והוויכוחים שמאטים תאגידים גדולים. עליכם לצפות את תגובת השוק וצרכי הלקוחות, ולחדש כל העת כדי לשמור על היתרון. לשם כך יש צורך במנהיגים עם יד על הדופק ועם נכונות להיכשל. מעבר לכך, חשוב לזהות את הכישלון בשלב מוקדם מספיק כדי להתאים את עצמכם למצב ולהתקדם קדימה.

 

2. מיתוג, מיתוג, מיתוג

הכלכלה של היום מחייבת את בעלי העסקים לייצר זיכרונות חיוביים עבור הלקוחות והשותפים שלהם, אחרת הם יעדיפו לפנות למתחרים. אם ברצונכם ליצור עסק צומח, עליכם קודם כל להבין את החשיבות הגדולה של בניית מותג איכותי. החיבור הרגשי שמקשר את הלקוחות דווקא למוצר שלכם, וגורם להם להעדיפכם על פני כל חברה אחרת, מיתרגם לצמיחה יציבה. לבחור קהל יעד, להשיג חיבור עם הציבור לעורר השפעה על הקהל ולחזק את דימוי המותג בתוך החברה עצמה, הן כמה מהדרכים המרכזיות לעצב את המותג ולהפוך אותו למוביל בתחומו.

 

3. צמיחה במכירות

יצירת מוצר ייחודי ומותג ייחודי אינם מספיקים. בלי מכירות חוזרות אי אפשר לייצר עסק צומח. החתמת כמה לקוחות חדשים זה טוב ויפה, אבל זיהוי, תכנון ויישום תהליכי מכירה שיחזרו על עצמם, מעלים את העסק לרמה אחרת לגמרי. תדעו שיצרתם מודל מכירות חוזר וצומח כאשר:

  • תוכלו להעסיק עובדים חדשים באותה רמת פריון שלכם ושל מנהלי המכירות
  • תוכלו להרחיב את המשאבים של מנהלי הלקוחות על בסיס קבוע
  • תוכלו לחזות מראש את היחס בין המכירות וההכנסות.
  • העלות של השגת לקוחות חדשים תהי נמוכה במידה ניכרת מהכסף שאפשר להרוויח מאותו הלקוח לאורך זמן
  • הלקוחות יקבלו את המוצר הנכון בזמן הנכון

 

4. נצלו את הטכנולוגיה

בסקר שערכו לאחרונה בבנק אוף אמריקה בקרב בעלי עסקים קטנים, הודו שני שליש מהנשאלים כי הם מעוניינים לנצל בצורה טובה יותר המצאות טכנולוגיות שיעזרו לנהל את העסק. בעידן הנוכחי של רשתות אלחוטיות, ניתן בזול ובקלות להשיג גישה לטכנולוגיות הנחוצות לביצוע המודל העסקי המבוקש. בשורה התחתונה מדובר במציאת תכנית פעולה נכונה שמחברת בין המודל העסקי והיישום של טכנולוגיות נגישות.

 

5. נטרלו את הלחץ

מרבית בעלי העסקים הקטנים טוענים שניהול עסק מצליח הוא מלחיץ כפליים משמירה על מערכת יחסים בריאה עם בני הזוג, מלחיץ פי שלושה מגידול ילדים, ומלחיץ פי ארבעה מניהול הכספים האישיים שלהם, כך לפי סקר שערך בנק אוף אמריקה. עוד עולה מהסקר כי בעלי העסקים הקטנים מוותרים על פעילות גופנית ושאר תחביבים אישיים בשל הדרישות הנובעות מניהול העסק. יתרה מכך, 38% מהבעלים של עסקים קטנים ממשיכים לעבוד כשכירים בעודם מנסים לקדם את העסק.

 

הלחץ יכול להתיש, אך אם אינכם מאושרים, בריאים וחדורי מוטיבציה, לא תוכלו ליצור מודל עסקי שיעניק ללקוחות חוויית שוק חיובית. הגישה שלכם משפיעה גם על הסובבים אתכם, אף אחד לא רוצה לעשות עסקים עם אדם זעפן, ממורמר ועייף. לפיכך, השקיעו את הזמן והמאמץ לטפל בבריאות הנפשית והפיסית שלכם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x