• תפריט
עסקים קטנים ובינוניים

איך משווקים עסק של אדם אחד

הכלים השיווקיים החדשים כגון רשתות חברתיות לצד נגישות המידע הפכו את מלאכת השיווק זמינה ואפשרית לכל עסק. מיה לנדאו, מלווה ויועצת לעסקים נותנת 7 טיפים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם

מיה לנדאו 15:2403.11.13

כיום ניהול השיווק אינו נחלתם של מנהלים בכירים בלבד, בעלי עסקים קטנים מנהלים את שיווק העסק ואף מבצעים את פעילות השיווק בפועל. הכלים השיווקים החדשים כגון רשתות חברתיות והאינטרנט לצד נגישות המידע הפכו את מלאכת השיווק זמינה ואפשרית לכל עסק. מחסום התקציב הוסר וניתן לתכנן פעילות שיווקית בתקציבים אפסיים מבלי לפגוע באפקטביות. איך מתכננים מהלך שיווקי יעיל?

 

1. בחרו מטרה שיווקית

פעלו מתוך מטרה ולא מתוך אמצעי, אל תעשו כי "כולם עושים". בעל עסק קטן חייב להיות מאד מחושב עם המשאבים שלו, זמנו ותקציב השיווק מוגבלים ולכן לכל פעילות חייבת להיות מטרה ברורה. חשיפה בקרב קהל מטרה, להניע לקנייה, להעמיק סל קנייה או לחשוף שירות חדש בפני קהל קיים. מרגע שהמטרה מוגדרת ניתן לתכנן את מהלכים, לדייק את המסר וכמובן למדוד הצלחה, להסיק מסקנות ולהשתפר לפעם הבאה.

 

2. לצמצם

עידן ה'למכור הכל לכולם' מת! הדבר לא אפשרי בוודאי לא בעסק של אדם אחד. האסטרטגיה הנכונה ביא להתמקד, לבחור פלח שוק מוגדר ולהתמחות בו. לחדד את הבידול שלנו, מה אנחנו עשוים שהחלופות בשוק לא עושות או לא טוב כמו שאנחנו עושים? להרבה עסקים יש קושי מנטלי לצמצם. הפחד הוא שככול שנצמצם נפגע בפוטנציאל העסקי אך למעשה, הצמצום עוזר לנו לעבוד לעומק, לייצר השפעה אפקטיבית יותר ולעשות זאת בכוחות עצמנו. עסקים שפוחדים להצטמצם בסופו של דבר מאבדי כל יתרון תחרותי שהיו עשויים לגייס לו היו בוחרים להתמקד.

 

3. צא ולמד

אין צורך בתואר במנהל עסקים או בשיווק כדי לנהל עסק אך בכל זאת אנחנו, בעלי העסק הוא המשאב הכי חשוב בו. אנחנו מנווטים את הספינה וככאלו חשוב לטפח את הכישורים שלנו, ביניהם גם כישורי השיווק. יש היום שפע של מידע זמין בחינם באינטרנט, יש סדנאות, קורסים, סימנרים אשר מלמדים חשיבה שיווקית, יזמות, כלים שיווקיים ספציפים וכל בעל עסק חייב פעם-פעמיים בשנה להשחיז את הגרזן.

 

עסקים קטנים יכולים לשווק את עצמם בעלות אפסית עסקים קטנים יכולים לשווק את עצמם בעלות אפסית צילום:" אוראל כהן

 

4. חשבו כמו הלקוחות ולא כמו המפעל

אנחנו נרוויח המון אם נוכל להיכנס לראש של הלקוחות שלנו ולהבין איך הם חושבים, איך הם מקבלים את ההחלטות שלהם. נסו לחשוב כמו הלקוחות, הבינו שתהליך צרכני מתחיל בצורך של הלקוח. כלומר פער בין המצב המצוי לרצוי, תחושה של מחסור שתעוררת אצל הלקוח. תהליך צרכני לא מתחיל כי אנחנו כמפעל רוצים לייצר. יש לנו צידוק ופוטנציאל רק אם אנחנו עונים על הצורך. אתרו את הצורך עליו אתם עונים, בדקו מה התועלות הנוספות שהלקוחות מקבלים אצלכם. החשיבה כמו לקוח תעזור לבנות מהלכים מוצלחים יותר לבנות מסרים שיווקיים מדויקים יותר ולפתח שירותים ומוצרים חדשנים ללקוחות.

 

5. תכננו רבעון קדימה

זמן תגובה הוא כלי מרכזי בעסקים ובעסקים קטנים בפרט. כאשר מתכננים פעילות רבעונית קדימה ניתן להגיע לרמות גבוהות של דיוק, התאמה בין שיווק לייצור ועל ידי כך למקסם תוצאות ורווחים לעסק. התכנון מאפשר ניהול נכון וגם ניהול שיווקי נכון. כדי להצליח להניע לקוחות לפעולה אנחנו צריכים לבנות מהלכי שיווק עקביים, שיטתיים וחזרתיים. רוב בעלי העסקים לא מתכננים תכנון רבעוני או כל תכנון למעשה ובכך לא מצליחים להשיג תוצאות מרשימות על ידי עבודת השיווק מתוך העסק.

 

6. התחדשו

בכל רבעון אמצו כלי שיווקי חדש, פייסבוק, אינסטגראם, יחסי ציבור, פרסום ברדיו ועוד. כאשר אנחנו לא מחדשים בכלים השיווקים אנחנו נגיע בסופו של דבר למצב של לשכנע את המשוכנעים, כדי לייצר חשיפה איכותית אנחנו חייבים מידי רבעון לאמץ כלי חדש לצד הכלים שכבר עובדים לנו.

 

7. עשו חי"ר

חדשנות, יצירתיות ורלבנטיות לקהל המטרה. הרי זה ברור וידוע שחשיבה יצירתית, חדשנות, מחוץ לקופסא מרגשת את קהל היעד, משיגה לנוח יתרון על פני החלופות, ומזניקה את העסק. אבל אסור לוותר על הרלבנטיות לקהל המטרה. מהלכים יכולים להיות סופר יצירתיים אבל כדי שישרתו אותנו הם חייבים להיות רלבנטים למהות העסק ולקהל היעד. אחרת אנחנו משווקים גחמות ולא את המוצרים או השירותים שלנו. אם לא נשמר על מסר רלבנטי אולי נזכה בחשיפה רחבה אבל בהשפעה נמוכה. 

הכותבת היא מלווה ויועצת לעסקים מתמחה בעסקים קטנים מתחומי העיצוב, יצירה ולייפסטייל.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x