$
עסקים קטנים ובינוניים ישן

רוצים להקים עסק? חמש העצות שכדאי לכם להתעלם מהן

תעסיקו אנשים שאתם מכירים, השוק רווי כך אין מקום עבורכם ואתם חייבים להיות זולים יותר מהמתחרים - מצעד העצות הגרועות שנותנים לבעלי עסקים קטנים

סוכנויות הידיעות 12:3215.09.13

כשמחליטים להקים עסק, לא חסרים אנשים הממהרים לחלק עצות. למעשה, פתאום נראה שלכולם, גם אנשים שרק הכרתם, יש דעה בנוגע לאופן שבו כדאי לכם לפתח את המוצר שלכם, לקדם את השיווק, לנהל את הצד הפיננסי או כל אספקט אחר בחברה.

חלק מהעצות מועילות, ועשויות לתרום להצלחה של העסק החדש, אך לא ניתן להכחיש כי מבעד למבול העצות מסתתרות לא מעט עצות גרועות.

 

נלי אקלף, מנכ"לית CorpNet.com, עסק המספק שירות מקוון להגשת מסמכים משפטיים פרסמה באתר mashable חמש עצות שכדאי להתעלם מהן בכל מחיר.

 

1. תעסיקו אנשים שאתם מכירים

אקלף מספרת שאנשים רבים טענו בפניה שעדיף לגייס צוות המורכב מאנשים מוכרים – חברים, עמיתים לעבודה או עובדים לשעבר שמכירים וסומכים עליהם. אולם מניסיונה עולה שהחלטות התעסוקה הטובות ביותר תלויות במשרה הספציפית שמנסים למלא. כלומר, חשוב להתמקד בכישורים ובמומחיות הנחוצים באותו רגע לחברה, ולא לנסות ולחבר בין חברים והתאמתם לחברה החדשה. בנוסף, במידה ומתברר כי אין התאמה בין העובד והחברה, ככל הנראה תתקשו לפטר חבר, גם אם אתם מודעים לכך שהוא אינו מועיל לחברה.

 

2. השוק רווי ואין מקום עבורכם

המפתח להצלחה עסקית לא תמיד תלוי במציאת תחום חדש, אלא בדרך שבה אתם מגדירים את החברה שלכם ואת מקומה בשוק. סטארבקס לדוגמה, לא הייתה החברה הראשונה שמכרה קפה, אבל היא חוללה מהפיכה בתחום בתי הקפה מכיוון שמכרה חוויה שליוותה את שתיית הקפה. גם היום, מספר רב של בתי קפה ייחודיים נפתחים ומצליחים לשגשג, אף על פי שיש סניף של סטארבקס בכל שני רחובות. לכן, במקום להתקשות במציאת רעיון חדש לגמרי, תבחנו את תעשיית היעד שלכם וחפשו היכן יש חסר שאפשר למלא. חשבו מה תהיה הדרך הטובה ביותר למלא את הצורך החסר ותתקדמו עם הרעיון הזה. לא תמיד צריך לסלול כביש חדש, אך חשוב שתדעו להגדיר את עצמכם.

 

סטארבקס, היו בתי קפה גם לפניו סטארבקס, היו בתי קפה גם לפניו צילום: אי פי איי

 

3. אתם חייבים להיות זולים מהמתחרים

 קל ליפול למלכודת המחירים. עסקים קטנים רבים חשים שהדרך היחידה להתחרות ב"חבר'ה הגדולים" היא להציע מחיר נמוך יותר. העסקים אמנם נוטים לצמוח והלקוחות מרוצים, אך בשורה התחתונה החברה מפסידה כסף כמעט בכל הזמנה. אקלף אמנם מציינת כי חשוב להשיג לקוחות, אך משיכתם על בסיס מחירים לא יציבים רק תסתכם בצניחה למטה. מציאת דרכים להענקת ערך ללקוחות מועילה יותר בטווח הארוך על פני הורדת מחירים. זכרו, תמיד יכול להגיע מישהו שיהיה מוכן להוריד את המחיר אף יותר. עליכם למצוא דרך לבלוט, ואז לעבוד קשה ככל האפשר כדי להיות יוצאי דופן באותם תחומים ייחודיים.

 

4. המדיה החברתית היא בחינם

טענה שחוזרת על עצמה לא מעט היא שכיום קל יותר להקים עסק קטן, זאת מכיוון שרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר מאפשרות שיווק בחינם. אמנם לא צריך להשקיע פני כדי להצטרף לפייסבוק או לפתוח חשבון בטוויטר, אך ההצטרפות לרשתות הללו מחייבת שעות רבות של השקעה, בראשה יצירת תוכן חדש לעיתים תדירות. במילים אחרות, המדיה החברתית דורשת מחויבות תמידית.

 

5. חייבים להוציא כסף כדי להרוויח כסף

ניתן ואפשר לחסוך עלויות בשלבים הראשונים של הקמת עסק, לדוגמה, פתיחת המשרד בדירת המגורים. נכון, כולנו חושבים לעיתים שהמצב יכול להיות הרבה יותר טוב לו רק היה לנו את הכסף לרכוש כל מיני פריטים, אך המחשבה שזריקת כסף על בעיה תפתור אותה, היא ביסודה לא בריאה. לפעמים, חשיבה ואסטרטגיה יצירתיות יעילות בהרבה מפנקס צ'קים. חשוב ללמוד את ההבדל בין הוצאת כספים והשקעה בעסק. כסף כמובן יכול לקדם עסק במהירות, אך רק כאשר מוציאים אותו על אותם הדברים שייצרו כסף בתמורה.

 

לסיכום, אנשים תמיד יעניקו לכם עצות, חלקן טובות ואחרות גרועות. חשוב עם זאת לעולם לא לשכוח שאתם האחראיים. אפשר להתחשב בדעות של אחרים, אך כדאי לעשות זאת בהתאם לניסיון, אמונות ומערכת הערכים שלכם. זכרו, ההחלטות הסופיות תמיד יתקבלו על ידכם, כך שלא תוכלו להאשים אחרים במתן עצות גרועות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x