שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עסקים קטנים ובינוניים

עסק בהפרעת קשב

החידושים הטכנולוגיים גורמים לשינויים משמעותיים בהתנהגות החברתית שלנו. מתוך כך נוצרת לעסקים הזדמנות חדשה, המבוססת על היכולת לעצב עבור הלקוח שלכם הצעת ערך ממוקדת, רלוונטית לצרכיו שתלכוד את תשומת ליבו ותניע אותו לפעולה מיידית

יפתח קצור 10:1812.09.13

מתי הייתה הפעם האחרונה שסתם ישבתם על הכסא שלכם במשרד ולא עשיתם כלום? אבל כלום. הורדתם את היד מהמקלדת, העפתם הצידה את העכבר, כיביתם את הסלולארי, סגרתם את המחשב, כן, גם את המחשב הנייד. וגם את הטאבלט. את הכול. פשוט סגרתם הכול. וסתם ישבתם בשקט, בהיתם בחלון וחשבתם על העבודה שלכם? או על חייכם בכלל?

מעט מאד מאיתנו מסוגלים לשבת ככה בשקט ליותר מעשר דקות. אנחנו דור שנידון לחיות בהפרעת קשב. למעשה, ובמובן מסוים כבר אי אפשר באמת לפעול בעולם של היום ללא היכולת לעכל זרם בלתי פוסק של מידע בתוך סביבה שכולה הפרעת קשב אחת גדולה. כולנו סובלים מהפרעת קשב וריכוז. המחשבה תועה לכיוונים שונים, נושא אקראי רודף נושא אקראי, התסמונת הזו הפכה להיות דרך החיים שלנו.

 

לתפקד

אני מנסה להתרכז בניסוח הטור הזה, הודעת מייל. הצליל הזה פועל עלי כמו התניית פאבלוב. אני חייב להעיף מבט אל החלונית שצפה לי בקצה המסך. חמישה מיילים נכנסים. בזה אחר זה (יש לי כמה חשבונות מייל, אלא מה) אני מתאפק לא לפתוח ולקרוא את המיילים עכשיו ומיד. אני כותב ומנסה לחבר את קרעי הרעיונות שלי לתובנה אחת שלמה, אבל תוך כדי אני גם מחפש מידע באינטרנט, ומנהל לסירוגין, שתי שיחות בוואטסאפ. הנייד שלי (שוב) מצלצל. אני עונה. מנסה להתרכז בשיחה תוך שאני קורא על מסך המחשב שמולי מאמר באנגלית על נושא שבכלל לא תכננתי להגיע אליו. השיחה בסלולארי מסתיימת, אבל אני לא מספיק להניח את הנייד כי בדיוק נכנס לי אסמאס "רגיל". אני קורא את ההודעה, מנסח תשובה קצרה ושולח, בוהה במסך מולי מנסה להבין מה עכשיו. עובר לרגע, נשבע, רק לרגע, לפייסבוק בודק אם קיבלתי הודעה. מרפרף על הניוז פיד, מצליח להתאפק לא להיסחף לקריאת ידיעה חדשותית שמושכת את תשומת ליבי. סוגר. אסמס נוסף נכנס. עניין אחר. אני קורא. מקליד תשובה. מקבל תשובה מיידית. עונה שוב. הטלפון מצלצל. שיחה של רבע שעה. חזרתי. כן, על מה דיברתי? אה כן, הפרעת קשב וריכוז.

 

מחוברים כל הזמן מחוברים כל הזמן צילום: סי די בנק

 

החוויה האישית

החידושים הטכנולוגיים גורמים לשינויים משמעותיים בהתנהגות החברתית שלנו, והפרעת הקשב שלנו היא אחד הסימפטומים לכך. יחד עם זאת, ככל שמדובר בעולם העסקי, העולם של היום הוא מערב פרוע של רעיונות ואפשרויות. הרעב של כולנו להיות מחוברים 24 שעות אל מכשירי קצה, וטכנולוגיה זמינה המאפשרת לאסוף עלינו מידע צרכני ולנתחו ברמת הפרט הבודד, יוצרים הוויה צרכנית חדשה, הממוקדת בחוויה האישית של הצרכן. כך, מתוך הפרעת הקשב של כולנו הולכת ונוצרת הזדמנות חדשה, המבוססת על היכולת לעצב עבור הלקוח שלכם הצעת ערך ממוקדת, רלוונטית לצרכיו שתלכוד את תשומת ליבו ותניע אותו לפעולה מיידית.

 

בשנת 2015 ישתווה מספר הטלפונים הניידים למספר האנשים על פני כדור הארץ. נייד אחד על כל אדם. כבר עכשיו יותר אנשים משתמשים בטלפון הנייד שלהם מאשר במחשב. מכשיר הקצה הנייד הפך לחלומו הרטוב של כל משווק: הוא מספק ערוץ תקשורת אישי, חוויתי, זמין ומיידי, המאפשר לפנות אישית אל הלקוח ולספק לו הצעת ערך תפורה למידותיו, אשר תניע אותו לבצע פעולה מיידית מכל מקום: לרכוש מוצר, להזמין שירות או לשמר מערכת יחסים.

 

הכלים הטכנולוגיים משדרגים את התפיסות הקלאסיות של השיווק הישיר ומתאימים אותן למציאות של המאה עשרים ואחת. הקמפיין השיווקי שלכם יכול להיות היום ארוז כאפליקציה, או מבוסס קוד QR או נוכח בפייסבוק, או הכל ביחד, בקרוב גם תכנית ריאליטי חדשה של תעשה שימוש באפליקציה סלולארית בעזרתה כל צופה בבית יקבע בשידור ישיר האם המתמודד שמופיע בטלוויזיה עובר לשלב הבא.

 

לדבר אחד אנחנו צריכים להתרגל: העולם שלנו נשלט על ידי טכנולוגיות מכשירי קצה. הם מסיחים את דעתנו, מעשירים את עולמנו, ומייעלים אותו. הם מבדרים אותנו, גורמים לנו להפרעת קשב וריכוז ומשנים את ההתנהגות החברתית שלנו. אבל הם כאן. והדבר הזה הוא כאן כדי להישאר.

 

הכותב הינו מנטור לעסקים ומומחה לפיתוח עסקי אסטרטגי

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x