שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עסקים קטנים ובינוניים ישן

5 סודות לבניית לוגו טוב לעסק שלכם

אם בלוגו של אפל לא הייתה כלולה הנגיסה, אמנם היה קל יותר לעכל אותו אך יותר קשה לזכור; קוקה קולה ואיקאה מעדיפות אסתטיקה פשוטה; מהם חמשת הגורמים המרכזיים ליצירת לוגו מצליח

סוכנויות הידיעות 16:4426.06.13
לוגו מהווה את הפנים של חברה. לרוב הוא הדבר הראשון שאנשים מבחינים בו והדבר עיקרי שהם זוכרים לאחר מכן. רובינו מסוגלים לשלוף במהירות מהזיכרון את הלוגו של כמה חברות ידועות כמו הכתב הנטוי של קוקה קולה או הציפור של הוצאת הספרים פינגווין. וזו בדיוק המטרה: משקיעים זמן כדי ליצור את הלוגו המושלם, שייחרט בראשם של הצרכנים.

לחברות עם הלוגו המוצלח ביותר יש כמה מאפיינים זהים. ג'ונה ברגר, מרצה לשיווק באוניברסיטת פנסילבניה פרסם באתר http://www.entrepreneur.com את חמשת הגורמים המרכזיים ליצירת לוגו מצליח:

 

הלוגו של איקאה, נחרט בזיכרון הצרכנים הלוגו של איקאה, נחרט בזיכרון הצרכנים צילום: שאטרסטוק

 

1. פשטות:

 

האלמנט הראשון הוא פשטות. "דרך טובה לחשוב על פשטות היא לבדוק כמה חלקים נעים יש בתוך הלוגו", אומר ברגר. לדוגמה, הלוגו הישן של אפל היה בצבעי הקשת, בעוד שהלוגו הנוכחי משורטט בצבעי שחור ואפור פשוטים. הפשטות המחודשת מקלה על הלקוחות להביט בו. "ככל שקל יותר לעבד דברים, כך אנחנו אוהבים אותם יותר", הוא מדגיש. מסיבה זו, מרבית המותגים מעדיפים אסתטיקה פשוטה שקל לצרכנים לעכל. מותגים מרכזיים אחרים כמו איקאה, IBM וקוקה קולה מצייתים לחוק הזה.

 

הלוגו של קוקה קולה הלוגו של קוקה קולה

 

2. עקביות של המותג:

 

הלוגו מעביר לצרכנים מסר לגבי המותג, כך שרצוי לוודא שהעיצוב תואם למסר הכללי של החברה. קחו לדוגמה שוב את הלוגו של אפל. "לפני כמה עשורים לצבעי הקשת הייתה אסוציאציה של חופש וכיף", אומר ברגר, אסוציאציה שאינה רלוונטית יותר היום. בעוד שהלוגו הישן של אפל התייחס לרוח החופשית של חברה בתחילת דרכה שהתחרתה בענקיות הטכנולוגיה, מעמדה הנוכחי כאחת מהחברות הרווחיות ביותר בעולם דורש לוגו מתוחכם ועתידני. במקביל, הלוגו של החברה עדיין מעביר מסר קליל וידידותי יותר בהשוואה ללוגו של IBM, שלדבריו של ברגר הוא "קודר יותר". לפיכך ברגר ממליץ למייסדים של חברה חדשה להשקיע זמן ומאמץ להגדרת המאפיינים המרכזיים של המותג וכיצד רוצים לגלם אותם בתוך הלוגו.

 

הלוגו של IBM, קודר יותר מזה של אפל הלוגו של IBM, קודר יותר מזה של אפל
 

 

3. קל לזכור אותו:

 

זוהי התכונה שמקלה על הלקוחות לזכור את הלוגו ולהפיץ את השם של החברה. לדברי ברגר, הלוגו צריך "לעזור ללקוחות לזכור שהחברה קיימת ומה היא מייצגת". פשטות אמנם מסייעת ללוגו להישאר בזיכרון, אך למרבה ההפתעה ברגר מציע להוסיף מידה של "חוסר הרמוניה". אם בלוגו של אפל לא הייתה כלולה הנגיסה, אמנם היה קל יותר לעכל אותו אך יותר קשה לזכור, מכיוון שהיה נראה כמו מיליון דברים אחרים שראינו בעבר. לפיכך עדיף להוסיף משהו מעט שונה או לא צפוי ללוגו, כדי לגרום לו להתבלט.

 

הלוגו של אפל הלוגו של אפל צילום: בלומברג

 

4. יוצא דופן:

 

הפרט היוצא דופן בלוגו הוא שגורם לו להיות לזכות בתשומת לב, ובכך להגיע ללקוחות. TalentBin, מנוע חיפוש שמסייע

לחברות לחפש כוח אדם הציג לוגו שמדגים את האיכות הזו. הלוגו מורכב מסנאי סגול מצויר שרוכב על חד קרן. אף שהוא עשוי להיראות מגוחך, יש לו דווקא משמעות מיוחדת. "בתעשיית ההשמה, סנאי סגול הוא כינוי לטיפוס מסוים של אנשים שחברות רוצות להעסיק אך קשה מאד למצוא. זו הדרך שלהם להראות שהם מכירים את התרבות", אומר ברגר. עם זאת, הוא מציין כי חברה מבוססת אינה זקוקה בהכרח ללוגו יוצא דופן, בעוד ש"חברות סטארט – אפ צריכות לקחת יותר סיכונים".

 

5. מבחני שוק:

 

תחושת בטן אינה מספיקה כשמעצבים לוגו, מזהיר ברגר וקורא לחברות לערוך מבחני שוק. דרך אחת לבחון יותר מלוגו אחד היא לערוך סקרים. הנקודה היא שאסור לצאת מנקודת הנחה שלוגו כלשהו הוא מעולה. לפני שמתחילים להדפיס את כרטיסי הביקור, עדיף לקבל משוב ולבדוק האם הלוגו מייצג את כל מה שאתם רוצים.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x