$
עצמאים

האם הפייסבוק יחליף את אתרי החברות?

כל עסק, קטן ככל שיהיה, מחזיק אתר אינטרנט. השיווק באמצעות הפייסבוק זול יותר, והוא מאפשר להגיע לקהל רחב יותר

מרטין בוקסדורף 14:5904.04.13

מרבית העסקים, קטנים ככל שיהיו, מחזיקים אתרי אינטרנט ומשקיעים בקידום ובשיווק שלהם. המקצוע הנפוץ ביותר בעולם האינטרנט היום הוא כנראה בונה אתרים. אבל מה התועלת?

 

בישראל, כיאה למדינת היהודים, יש הכי הרבה אתרי אינטרנט ביחס למספר העסקים במדינה. כמעט לכל עסק בישראל יש אתר אינטרנט לעומת אתר אינטרנט אחד לכל ארבעה עסקים בארצות הברית, שלא נדבר על מדינות אחרות. הכוונה היא גם לעסקים זעירים, הכוללים את בעל העסק עצמו ותו לו.

 

אז חברים יקרים, הנה הבשורה: אתם לא חייבים אתר. יש לכך כמה נימוקים:

 

1. עודף אתרים - היות שבכל תחום קיימים אלפי אתרים, בלתי אפשרי שמישהו יראה את האתר של העסק שלכם. כמחפשים בגוגל את המילה אינסטלטור למשל עולות 438 אלף תוצאות. הסיכוי שמישהו יצפה דווקא באתר של אינסטלטור ספיציפי - קלוש ביותר.

 

2. האינטרנט כמזבלה - הרשת כה מלאה במידע מסחרי מיותר לחלוטין, עד שלא ניתן למצוא תשובות ומידע לשום שאלה שהיא לא הזמנת שירות. הקשת :"פתיחת סתימות" תוביל למשל לעשרות פרסומות של אינסטלטורים, אתרים של אינסטלטורים ופורטלים המרכזים פרטי קשר של אינסטלטורים בכל האזורים בישראל. מי לעזאזל צריך את כל זה?

 

3. אז אתה משווק את האתר, אז מה? - אופנה נוספת של השנים האחרונות היא מקדמי אתרים, שהמטרה שלהם היא לדחוף את האתר של הלקוח למעלה בתוצאות החיפוש במילים הרלוונטיות. דהיינו, כאשר יחפשו את המילה אינסטלטור- האתר של העסק המקודם יהיה ראשון. הבעיה היחידה היא שכמעט כולם משתמשים בשירות הזה, ולמעשה מבטלים אחד את השני. אנחנו חוזרים שוב למצב המקורי שיש בו מיליון אתרים מיותרים, אך משלמים כסף על קידום. יכול להיות שבעלי כסף רב באמת יהיו למעלה, אך זה המצב שהיה תמיד, בכל תחום ומצב.

 

פייסבוק. תחליף ראוי פייסבוק. תחליף ראוי צילום: בלומברג

 

אתר אינטרנט ככרטיס ביקור

 

אני מקבל את הטענה שאתר אינטרנט יכול להיות כרטיס ביקור, אך אם אף אחד ממילא לא יראה אותו, חוץ ממי שהפניתם לחפש את האתר, למה בעצם לא לתת לו כרטיס ביקור אמיתי? למה לשלם אלפי שקלים על כרטיס ביקור שיישאר יתום ועזוב עד שתשכחו לחדש את הדומיין?

 

תחליף ראוי לאתר הוא עמוד פייסבוק. ראשית, מדובר בעמוד שניתן בחינם. שנית, הפרסום של הדף בתוך הפייסבוק יעלה הרבה פחות כסף מכל פרסום אחר, לפי מחירון הפרסום של הפייסבוק עצמו. כמו כן, עמוד פייסבוק עסקי מאפשר לצבור חברים ואוהדים ולהגיע ביום אחד ליותר גולשים ממספר הגולשים שנכנסו אי פעם לאתר העסק. נוסף על כך, טכניקות השיווק בפייסבוק לא כפופות לסדר תוצאות מ-1 עד 10, אלא עובדות לרוחב, כלומר ניתן להשיג לקוחות ללא קשר למיקום בסדר התוצאות.

 

הכותב הוא בעלים של חברת אינטרנט באזז, העוסקת בשיווק באינטרנט

בטל שלח
    לכל התגובות
    x