• תפריט
מתבססים בקריירה

סקר - האם ביקרתם בסניף קופת חולים בסמארטפון?

האינטרנט כבש את מבוטחי קופות החולים. סקר שערכה חברת פאנלס עבור "כלכליסט" ו-YIT, מצא שכ-70% מהמבוטחים יש הרשאה לאזור האישי באתר הקופה והם עושים בה שימוש קבוע. עם זאת החדירה בסמארטפון אטית יותר - 44% מהמבוטחים כלל אינם מודעים לקיומה של אפליקציה סלולרית של הקופה

כלכליסט 13:5104.04.13

87% מבקרים באתר קופת החולים שלהם בתדירות מסוימת. מתוכם, הרוב מבקרים פעם בחודש או פחות מכך. כך עולה מסקר של מכון המחקר פאנלס לבחינת השימוש באתרי האינטרנט והאפליקציות של קופות החולים בארץ ותדמיתם. עוד עולה כי מבוטחים בגילאי 40-31 עושים את רוב השימוש בהרשאתם לאזור האישי ובאפליקציית הסמארטפון.   

 

לפי הסקר, שנערך עבור כלכליסט ו-YIT (חברה טכנולוגית המתמחה בפתרונות דיגיטאליים לעסקים), לקרוב ל-70% מהמבוטחים יש הרשאה לאזור האישי באתר האינטרנט של קופת החולים שלהם והם עושים בה שימוש.  מאוחדת מובילה במספר המבוטחים בעלי ההרשאה - עם 91% מהם.

 

הסקר נערך בקרב 457 נשאלים ובו נבחנו רמת השימוש של מבוטחי קופות החולים בכלים הדיגיטליים שכל קופה מציעה: אתרי אינטרנט, אפליקציות סמארטפון וטאבלט.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: ישראל יוסף

 

הקופות השונות השיקו אפליקציות, אך עושה רושם שרבים לא שמעו עליהן. מתוך אלו שיש להם סמארטפון, נמצא כי 44% כלל אינם מודעים לאפליקציה. 31% מבעלי הסמארטפון הורידו את האפליקציה של קופת החולים שלהם, אך רק 18% עושים בה שימוש. שיעור מבוטחי מכבי שהורידו את האפליקציה הוא הגבוה ביותר - 27%.

 

הסקר מצא כי השימוש באפליקציות של קופות החולים בטאבלט הן עוד פחות נפוצות. מבין אלה שמחזיקים בטאבלט, 54% לא מודעים לאפליקציה. 10% מבעלי הטאבלטים הורידו את האפליקציה, אך רק 6% עושים בה שימוש.

לערוץ החינוך הפיננסי החדש של כלכליסט לחצו כאן

לא ניתן להצביע מתוצאות הסקר על קופות חולים ספציפית שהאתר שלה מוביל בכל הפרמטרים. עם זאת, מידת שביעות הרצון של מבוטחי שרותי בריאות כללית היא הגבוהה ביותר בקרב הנסקרים, שמרוצים בעיקר מהנגישות למידע ומהקלות היחסית של ביצוע פעולות בתוך האתר ובתוך האפליקציה.

 

מן הסקר עולה כי שוק קופות החולים נותן מענה דיגיטלי מקיף למדי, למבוטחיו. הסקר מראה כי כמות המשתמשים בכלים הדיגיטליים שכל קופה מציעה היא גבוהה, אך מצד שני, תדירות השימוש נמוכה יחסית.

 

כ-88% מהנשאלים ענו כי הכלים הדיגיטליים שקופת החולים שלהם מספקת נותנים ערך מוסף לקשר שלהם עם הקופות והופכים את הקשר לזמין יותר וליעיל יותר, אך יחד עם זאת שביעות הרצון של המבוטחים מאתרי הקופות והאפליקציות שונה וזה בשל נוחות השימוש וממשק המשתמש, אשר משפיעים בצורה מהותית על שביעות הרצון של המשתמשים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x