• תפריט
הפנסיה ואתם

בלעדי ל"כלכליסט" - נלחמים על דמי הניהול: עובדי כללית התמקחו, ודמי הניהול הוזלו

אלפים רבים מעובדי קופת החולים ייהנו גם מהנחה רטרואקטיבית על 2011. יו"ר הוועד: "העובדים מרוצים, אבל בינינו, לא כולם מבינים בתחום". השלב הבא: קופות הגמל

הדס שפר 06:5825.01.12

עובדי שירותי בריאות כללית מוכיחים פעם נוספת את היתרון שיש לחברות גדולות בהשגת תנאי פנסיה מיטיבים. "בעקבות משא ומתן שניהלנו בשבועות האחרונים, העובדים יקבלו הנחה רטרואקטיבית על דמי הניהול שהם שילמו ב־2011 וייהנו מההנחות שהשגנו גם ב־2012", אומר ל"כלכליסט" יו"ר ועד עובדי כללית, פרוספר בן־חמו.

 

הוועד של כללית מייצג כ־30 אלף עובדים (לא כולל רופאים), מתוכם כ־15 אלף חוסכים בקרנות הפנסיה הוותיקות וכ־15 אלף בקרנות החדשות. ממכתב שהוציא הוועד בשבוע שעבר עולה כי בפגישה שערך בן־חמו עם מנכ"ל כלל פנסיה וגמל איל עצמון, נקבעו תנאים חדשים בקרן הפנסיה המקיפה "מיטבית עתודות", שבה חוסכים מרבית העובדים המשתייכים לקרנות החדשות.

 

פרוספר בן חמו, יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית פרוספר בן חמו, יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית צילום: ענר גרין

 

לפי ההסכם החדש יעמדו דמי הניהול על 1% מההפקדה - חצי מהשיעור הנמוך ממילא ששילמו העובדים עד כה, של 2%; ועל 0.235% מהצבירה, לעומת 0.25% עד כה. "זה התפקיד שלנו, שהעובדים ישלמו כמה שפחות", אומר בן־חמו. "במשא ומתן הודעתי שאנחנו לא מחויבים לאף חברה, ואם נציגי כלל לא היו מורידים הייתי פונה לחברות אחרות. צריך לנצל את התחרות בשוק לטובת העובדים".

 

בן־חמו מספר כי הוא זכה לתגובות חיוביות על המהלך: "העובדים היו מרוצים שהצלחנו להוריד את דמי הניהול, אבל בינינו לא כולם מבינים הרבה בתחום הפנסיה, ולכן אנו מנסים כל הזמן ליידע ולשתף". לינה ויסבורג, האקטוארית והיועצת הפנסיונית של הוועד, מוסיפה כי "דמי הניהול שהושגו הם טובים. זה מאוד חשוב, מינימום דמי ניהול מתבטא בהגדלת הצבירה לפנסיה".

 

"אנחנו כל הזמן מנסים לראות איפה אפשר לשפר את התנאים", אומר בן־חמו. בקרוב הוא מתכנן לטפל גם בדמי הניהול בקופות הגמל של העובדים, שעומדים על 1%: "כרגע אנחנו מדברים עם הקופות במטרה להפחיתם כמה שיותר".

 

"ניצול הכוח של המעביד הוא מבורך, אך לא די בכך", מדגיש היועץ הפנסיוני העצמאי אבי אייכלר, מנכ"ל מירב הפנסיה, "עוד לפני המחיר, חשוב שהמוצר יהיה כלכלי ומתאים מבחינת הכיסויים והסיכונים. יתכנו עובדים שהפתרון לא הולם עבורם ויש לערוך להם התאמה ייחודית, שלפעמים המעביד מוגבל מלבצעה". לדבריו, "הדוגמה של כללית מראה שמעסיק מסוגל להשיג תנאים משופרים לעובדיו. ואולם, מניתוחים שאני עורך ללקוחותיי עולה כי עדיין יש חברות גדולות שהתנאים בהן לא המיטביים, ואף גרועים משאדם פרטי יכול להשיג בעצמו".

 

מכלל פנסיה נמסר: "כלל אינה מוסרת פרטים הנוגעים ללקוחותיה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x