• תפריט
עסקים קטנים ובינוניים

מהו המועד הטוב ביותר לפתיחת עסק חדש

עבור פתיחת עסקים בתחום הקמעונות, זמן מועדף יהיה בעיקר לפני חגים. אם ניקח בחשבון תקופת הקמה, גיוס עובדים, הכנות מוקדמות וכיוצא באלה, הרי שלקראת מחזור המכירות של חג הפסח, מרץ הוא מועד מצוין לפתיחת עסק

ניר יצחק 11:4614.03.10

כ-30,000 חברות חדשות נפתחות מידי שנה, מספר דומה של חברות גם נסגרת בתדירות זו. בין השיקולים העיקריים, העומדים בבסיס ההחלטה על הקמת עסק חדש עומדת גם שאלת העיתוי. 

 

מועדים שונים במהלך השנה הנם בעלי השפעה על סיכויי ההצלחה של פתיחת עסקים חדשים מתחומים מסוימים.
אנו ממליצים לתזמן את מועד פתיחת העסק כך שמחזור המכירות הראשון יהיה גבוה ורווחי, בכדי להעניק בסיס איתן לעסק בתחילת דרכו. עבור פתיחת עסקים בתחום הקמעונות, זמן מועדף יהיה בעיקר לפני חגים, כלומר לקראת ספטמבר-אוקטובר ואפריל. אם ניקח בחשבון תקופת הקמה, גיוס עובדים, הכנות מוקדמות וכיוצא באלה, הרי שלקראת מחזור המכירות של חג הפסח הקרב ובא, מרץ הוא מועד מצוין לפתיחת עסק.

 

מחזור מכירות ראשון גבוה מותיר אותותיו על עסקים אחרים, על הלקוחות, גורמים מממנים כגון בנקים ולא פחות חשוב - עובדי העסק עצמם: "יש להשקיע מחשבה בתכנון נכון וניצול אסטרטגי של מועדי השנה לטובת פיתוח העסק. תכנון נכון ויעיל מתחיל בעבודת הכנה מקיפה להכרת השוק וכתיבת תוכנית עסקית מתאימה. חשוב לנצל את המומנטום אבל לקחת את הזמן הדרוש לעבודה המקדימה שתגביר את סיכוייו של העסק להצליח.

 

כדאי לנקוט מספר צעדים חשובים בדרך להקמת העסק:

 

1. ניתוח ענפי: ניתוח היקפי הפעילות בענף ושיעורי הצמיחה בו; בחינת בשלות ענפית של הרעיון העסקי; ניתוח משתנים פיננסיים - רווחיות ענפית; ניתוח מנגנוני הפצה; ניתוח משתנים טכנולוגיים; ניתוח רגישות למשתנים מאקרו כלכליים; סקירת חקיקה אחרונה; התייחסות למשתנים עונתיים.

 

2. ניתוח קהל המטרה: קביעת מאפיינים דמוגרפיים; הגדרת סגנון חיים; בחינת הרגלי קניה; ניתוח רגישות קניה; הערכת גודל שוק היעד.

 

3. ניתוח מתחרים: מיצוב המתחרים בענף; בחינת נתח שוק המתחרים; הכרת חסמי הכניסה; זיהוי מתחרים עתידיים.

 

4. גיבוש אסטרטגיית שיווק ומכירה: גיבוש מסר שיווקי כללי; גיבוש אמצעי מכירה; בחינת שותפויות אסטרטגיות; קביעת הנחות יסוד לגבי שיעורי המכירה.

 

5. גיבוש מערך תפעולי: בניית המרכז התפעולי; תכנון ייצור/יבוא; ציוד וטכנולוגיה; אספקה והפצה; שרות לקוחות; מחקר ופיתוח; ניצול משאבים; בקרת איכות; בטיחות ומשתנים סביבתיים; גיבוש מערך עובדים ומבנה ארגוני; יועצים ומומחים; סגנון ניהולי ותרבות ארגונית.

 

6. פירוט ההתפתחות העסקית: קביעת יעדים לטווח ארוך; גיבוש אסטרטגיית צמיחה; קביעת אבני דרך; הערכת סיכונים; אפשרויות מכירה- Exit.

 

7. ניתוח לפי מודלים שיווקיים: (PEST ו/או SWOT).

 

8. ניתוח פיננסי: ביסוס הנחות יסוד לתוכנית העסקית; הכנת דו"ח רווח והפסד; הכנת דו"ח תזרים מזומנים; ניתוח Break even Point ; קביעת שימושים עבור השקעות.

 

9. הערכת שווי: (אופציונאלי).

 

10. בהצלחה!

 

הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת GO NO GO המתמחה בהכנת תכניות עסקיות

בטל שלח
    לכל התגובות
    x