בורסת ת"א

הרווח הנקי של דלתא ישראל זינק ב-466% ברבעון

חברת ההלבשה התחתונה סיכמה את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה של 30% בהכנסות ל-193 מיליון שקל, הרווח הנקי נסק ל-25.3 מיליון שקל, הודות לשיפור הרווחיות הגולמית; אלו הדוחות הראשונים שמפרסמת החברה מאז ההנפקה

אורנה יפת 10:0804.05.21

דלתא ישראל מותגים שפוצלה מדלתא גליל, שבבעלות אייזיק דבח, פירסמה אמש (ב') דוחות כספיים לראשונה מאז שהונפקה במרץ השנה.

 

החברה שכוללת את הפעילות הישראלית של דלתא הציגה עלייה בהכנסות הרבעון הראשון לשנת 2021 הן בחנויות והן באתרי האונליין, ותחלק דיבידנד בסך 3.5 מיליון שקל.

 

מכירות החברה עלו ב-30% ברבעון הראשון והסתכמו ב-193 מיליון שקל. מה שהוביל לעלייה היו מכירות האונליין, שקיזזו הפסד מכירות פוטנציאליות בתקופת הסגר השלישי שהחל ב-24 בדצמבר 2020 והסתיים ב-21 בפברואר 2021. מכירות האונליין של החברה זינקו ב-367% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, ועמדו על 65 מיליון שקל. גם שיעורן מהמכירות עלה ל-33.7% מכלל מכירות הרבעון הראשון של 2021, כאשר ברבעון המקביל הן היוו 9.4% בלבד.

 

 

 

מימין: מנכ”לית דלתא ישראל ענת בוגנר ובעל השליטה בדלתא גליל אייזיק דבח מימין: מנכ”לית דלתא ישראל ענת בוגנר ובעל השליטה בדלתא גליל אייזיק דבח צילום: אוראל כהן, עמית שעל

 

 

הוצאת העובדים לחל"ת וסגירת החנויות הקטינו את הוצאות המכירה והשיווק ב-2% ל-72 מיליון שקל. לעומת זאת הוצאות ההנהלה וכלליות עלו ב-19% והחברה מסבירה כי העלייה נבעה משכר מקצועי בשל רישום החברה בבורסה.

 

דלתא ישראל סיימה את הרבעון הראשון עם זינוק של 466% ברווח הנקי ל-25.3 מיליון שקל. העלייה מיוחסת לעלייה של 474% ברווח לפני מסים בקיזוז העלייה בהוצאות המס.

 

נתון המכירות בחנויות הזהות (סניפים שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל, המשמש להשוואה) שפירסמה החברה אינו כולל את ימי הסגר, כך שהוא כולל פחות מחודש וחצי. מאז תום הסגר ואז תום הרבעון, צמחו המכירות בחנויות הזהות של דלתא ופיקס ב-109% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-59.6 מיליון שקל.

 

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 עלה ל-59.5% לעומת 56% בתקופה מקבילה אשתקד, כתוצאה משיפור בתמהיל המוצרים, המאופיינים בשיעור רווחיות גבוה יותר ובשל התחזקות של כ-6.5% בשער השקל מול הדולר. העלייה קוזזה בחלקה על ידי עלייה בהוצאות השילוח שכן החברה חיזקה את המכירות באונליין. הרווח הגולמי ברבעון הראשון עלה ב-38% ל-115 מיליון שקל.

 

העלייה במכירות ושיפור הרווחיות הגולמית הזניקו את הרווח התפעולי ב-397% ל-39 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ל-20.3% לעומת 5.3% ברבעון ראשון 2020.

 

דלתא ישראל בניהולה של ענת בוגנר עוסקת בעיצוב, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, הלבשת בית, הלבשת ספורט ופנאי, הלבשת ילדים, גרביים והנעלה, תחת המותגים דלתא ופיקס.

 

במהלך משבר הקורונה נקטה החברה צעדים משמעותיים לצמצום הוצאות, בעיקר הוצאות שכר עבודה בדרך של הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום, וכן, הקטינה את הוצאות שכר דירה בתיאום עם משכירי הנכסים, כאשר, ברוב החנויות לא שולם שכר דירה עבור התקופות בהן היו החנויות סגורות בשל הסגרים.

 

בנוסף, החברה דחתה תשלומים לנותני שירותים על שירותים שקיבלה מאפריל 2020 ועד תום שנת 2020. בדצמבר 2020 האריכה החברה את התשלום לספקים שלה עד סוף רבעון ראשון 2021 וצמצמה הזמנות מלאי מהספקים.

 

 

 

x