$
שווקי חו"ל

ההנפקה הגדולה מאז אובר: קוואישו גייסה 5.4 מיליארד דולר

ההנפקה של מפעילת שירות הסרטונים הקצרים מסין שברה שיאים בבורסת הונג קונג ושווי השוק שלה נאמד כעת ב-179 מיליארד דולר. ההנפקה המוצלחת מהווה סימן מעודד ליריבה הגדולה, בייטדאנס – הבעלים של אפליקציית טיקטוק – שלפי הדיווחים מנהלת מגעים לרשום חלק מפעילותה בבורסה זו

חדשות חוץ 12:2405.02.21

מניית קוואישו טכנולוג'י (Kuaishou Technology), המפעילה של שירות הסרטונים הקצרים - הפופולארי ביותר בסין אחרי דואין שבבעלות בייטדאנס - זינקה ב-194% ביום המסחר הראשון שלה בבורסת הונג קונג.

 

זאת לאחר הנפקה ציבורית ראשונה (IPO) בגובה של 5.4 מיליארד דולר, שמשכה הזמנות בשווי מאות מיליארדי דולרים.

 

טנסנט היא אחת המשקיעות בחברה, ששווי השוק שלה נאמד כעת ב-179 מיליארד דולר. החברה מכרה מניות בקצה העליון של טווח המחירים, כך שההנפקה הפכה להיות הגדולה ביותר בעולם מאז ההנפקה של אובר במאי 2019 בשווי 8.1 מיליארד דולר.

קוואישו. הנפקת שיא קוואישו. הנפקת שיא צילום: גטי

 

קוואישו, שהוכרה בתחילה כאפליקציה שתיארה את חיי הכפר הסינים, ביססה כעת את מעמדה בקרב דור חברות הסטארט-אפ הגדולות, ביניהן ענקית משלוחי המזון מאייטואן וחברת שיתופי הנסיעות דידי, שהתפתחו בשנים שלאחר ההצלחה הגדולה של עליבאבא וטנסנט.

 

אם הרווחים ימשיכו, יום המסחר הראשון של קוואישו יהיה השני הטוב ביותר עבור הנפקה ציבורית ראשונה מעל מיליארד דולר, כך לפי הנתונים שאספו בסוכנות בלומברג. החברה עשויה אף להצטרף למדד האנג סנג צ'יינה אנטרפרייז בהמשך החודש, זאת אם שווי השוק שלה יהיה בין עשרת הגבוהים ביותר במדד הסגירה היום.

 

ההנפקה המוצלחת מהווה סימן מעודד ליריבה הגדולה, בייטדאנס – הבעלים של אפליקציית טיקטוק – שלפי הדיווחים מנהלת מגעים לרשום חלק מפעילותה בבורסת הונג קונג.

 

"הנפקה מוצלחת של קוואישו תסלול את הדרך ליריבה הגדולה שלה", הגיב האנליסט ווי סרם לינג. "דואין תהיה עם יותר מוטיבציה להיכנס לשוק ולמשקיעים יהיו יותר תובנות לגבי תעשיית הסרטונים הקצרים בסין הודות לדיווחים המתוכננים של קוואישו".

 

טיקטוק. היריבה הגדולה טיקטוק. היריבה הגדולה צילום: רויטרס

ההנפקה של החברה שברה שיאים בבורסת הונג קונג מבחינת כמות המשקיעים הפרטיים שנרשמו לרכוש את המניות וכמות ההתחייבויות. כ-1.4 מיליון משקיעים פרטיים – המייצגים אחד מכל חמישה אנשים בעיר – הגישו הזמנות בשווי של 163 מיליארד דולר, בעוד שמשקיעים מוסדיים רכשו מניות בשווי של קרוב ל-200 מיליון דולר.

 

"חברות טכנולוגיה בצמיחה עדיין נהנות מביקוש גבוה", הוסיף גארי דוגאן, מנכ"ל גלובל CIO בסינגפור. "העולם עדיין נאבק במשבר הקורונה, כך שהמשקיעים נותרו ממוקדים ומשקיעים יותר במניות טכנולוגיה שיש להן סיפור צמיחה חזק. לפיכך, אנחנו מעריכים שהביקוש להנפקות מסוג זה יישאר גבוה".

 

קוואישו נוסדה על ידי עובדי גוגל לשעבר סו חואה וצ'נג אישיאאו כאפליקציה שנועדה לשיתוף גיפים. היא התרחבה לתחום הסרטונים הקצרים ב-2013 והוסיפה סטרימינג ב-2016, ובכך השיגה דריסת רגל בשניים מהפורמטים המצליחים ביותר של המדיה החברתית.

 

הודות להנפקה המוצלחת, שווי ההון של סו זינק ליותר מ-2.1 מיליארד דולר בעוד שהונו של צ'נג עומד על 14.7 מיליארד דולר.

 

נכון לנובמבר 2020, לחברה היו 264 מיליון משתמשים פעילים בממוצע ביום. לשם השוואה, לדואין יש 600 מיליון משתמשים. לפי התשקיף שהוגש, ההכנסות זינקו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-49% ל-40.7 מיליארד יואן (6.3 מיליארד דולר).

 

קוואישו מציעה גישה בחינם לפלטפורמה הראשית שלה, אך מרוויחה אחוז מהטיפים שהמשתמשים משאירים לכוכבי השידורים החיים שמבצעים אתגרים ויראליים, עושים ליפ סינק ללהיטים הגדולים וממשחקי מחשב.

 

 

 

x