$
בורסת ת"א

מנצלת את ההיפרוונטילציה של ההנפקות: אינוויטק שואפת לגייס לפי שווי של עד 460 מיליון שקל

חברת מכשירי ההנשמה וההחייאה פרסמה תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונית בבורסת ת"א; אינוויטק מעוניינת לגייס 70־100 מיליון שקל; זהו סבב הגיוס השלישי של החברה, שגייסה עד עתה 12 מיליון דולר

צלי גרינברג 19:1601.02.21

חלומות הטכנולוגיה הנרקמים על כר נטול רווחים, וחזון האנרגיה הירוקה המכוון בעיקר לארץ רחוקה, הרכיבו את החלק הארי של גל הנפקות הקורונה ל־2020 בבורסה בתל אביב. אלא שלמרות התחזית כי הגל יסתיים יחד בצוותא עם השנה הלא שגרתית, נראה כי הוא ממשיך ביתר שאת, עם עוד 18 חברות המבקשות להנפיק מניותיהן בת"א בתחילת 2021.

 

אחת מהן היא חברת מכשירי ההנשמה וההחייאה אינוויטק פתרונות רפואיים (Inovytec), שמבקשת גם היא לקחת חלק בהיפרוונטילציה של המשקיעים.

 

 

מנכ"ל אינוויטק אודי קנטור מנכ"ל אינוויטק אודי קנטור

 

אינוויטק פירסמה היום טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונה בבורסת ת"א, ול"כלכליסט" נודע כי היא מכוונת לגיוס של 70-100 מיליון שקל לפי שווי של 320-360 מיליון שקל לפי הכסף. כלומר, שווי של 390-460 מיליון שקל אחרי הכסף.

 

החברה גייסה 3.6 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס שני שערכה ב־2018 שנעשה לפי שווי של 36.4 מיליון דולר, המהווה שליש מהשווי אליו מכוונת החברה בהנפקה. כשנתיים קודם לכן ערכה את סבב הגיוס הראשון שלה, אז גייסה 5 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר, ועם תחילת פעילותה גייסה כ־2.5 מיליון דולר בגיוסי Pre Seed ממשקיעים פרטיים שונים. סך גיוסיה עומדים על כ־12 מיליון דולר, ומכילים גם כ־1 מיליון דולר שהחברה קיבלה כמענק מהרשות לחדשנות הישראלית.

 

 

 

ההכנסות ברבעון השלישי של 2020: פי 40 מהרבעון המקביל ב-2019

 

אינוויטק מפתחת מכונות הנשמה והחייאה, והקורונה נתנה לה רוח גבית משמעותית. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמדו על 23.6 מיליון דולר — פי 17 מההכנסות בשנת 2019 כולה שהסתכמו ב־1.4 מיליון דולר. הרבעון השלישי היה אחראי למרבית ההכנסות — 20 מיליון דולר, פי 40 מההכנסות בתקופה המקבילה ב־2019, אז ההכנסות הסתכמו ב־513 אלף דולר. את שנת 2018 סיימה החברה עם הכנסות של 113 אלף דולר בלבד.

 

מרבית ההכנסות מקורן במכירות מכשיר הנשמה בשם ונטוואי (VentWay). מכירות המכשיר הסתכמו ב־23.1 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה וב־1.3 מיליון דולר ב־2019 כולה.

 

בהתפלגות גיאוגרפית, מירב המכירות של החברה הן בארה"ב (45%) וישראל (34.3%). נתח המכירות לשוק האירופי עומד על 15.2% והנתח של שאר העולם על 5.5%.

 

לאינוויטק תלות בשני לקוחות מרכזיים שאחראים ל־70% מההכנסות שלה: Medical Supply שהינה מפיצה ומשווקת אמריקאית, וקבוצת Vincent שהינה מפיצה ומשוורת באסיה.

 

 

העלייה החדה במכירותיה הובילה את החברה לרווח תפעולי שעמד על 6.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2020, לעומת הפסד תפעולי של 1.5 מיליון דולר ב־2019 כולה, ושל 2.5 מיליון דולר ב־2018 כולה. והחברה הציגה רווח נקי לאותה תקופה שעמד על כ־7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 1.7 מיליון דולר לשנת 2019 כולה, ושל 2.4 מיליון דולר לשנת 2018 כולה.

 

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה משקף קצב שנתי של כ־10 מיליון דולר. קצב זה גוזר לחברה מכפיל רווח מבוקש שנע בין 11־14. ביחס להנפקות רבות אחרות בשוק, מדובר במכפיל סולידי. בוודאי שאם בוחנים את השוק שבו החברה פועלת. שוק מכשירי ההנשמה מוערך בכ־10 מיליארד דולר נכון ל־2020, שכמחצית ממנו נובע משוק מנשמי המעברים והחירום, והוא צפוי לעמוד על כ־14 מיליארד דולר עד שנת 2025.

 

שוק נוסף שאינוויטק פעילה בו הוא מכשירי ההחייאה, שעמד על 9.6 מיליארד דולר ב־2019, וההערכות הן כי הוא צפוי לעמוד על כ־11.7 מיליארד דולר עד 2025. כלומר, השוק שבו פועלת החברה הוא שוק שיש לו אופק צמיחה.

 

בתשקיף החברה מציינת כי ברשותה צבר הזמנות של 2 מיליון דולר, מהם היא צופה להכיר ב־1.8 מיליון דולר כהכנסות כבר ברבעון הרביעי של 2020. החברה מעסיקה 23 עובדים ופעילותה נעשית ממשרדיה שברעננה, שלטובת רכישתם נטלה בספטמבר 2019 הלוואה של 4 מיליון שקל בריבית של 6.5% לשנה הראשונה, ושל 6% לאחריה, מדודתו של אהרן דויטש, המחזיק ב־11.06% ממניות החברה.

 

אינוויטק הוקמה בסוף פברואר 2011 על ידי שלושה יוצאי שב"כ: אודי קנטור, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, ומיקי לנצמן, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות, המחזיקים ב־10.43% ממניות החברה כל אחד. עימם הקים את החברה גם דרור מטלון, שנפטר ממחלה קשה בשנת 2017 ומאז אישתו לילך מחזיקה ב־10.01% ממניות החברה. בין בעלי המניות נמצאת גם אחת הלקוחות הגדולות של החברה, קבוצת Vincent, שגם השקיעה בה בסבב הגיוס הראשון ומחזיקה ב־15.31% ממניותיה.

 

שכר חמשת הבכירים בחברה נע במהלך השנים 2018־2019 בטווח שהתחיל ב־83 אלף דולר לסמנכ"ל השיווק, ועד 188.3 אלף דולר לקנטור המכהן כיו"ר ומנכ"ל. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 שכרו של קנטור קפץ ל־402.5 אלף דולר בעקבות מענק שקיבל על סך 232 אלף דולר, אך שאר מקבלי השכר נשארו ברמות החלק היחסי שלהם לתשעת החודשים בשנים הקודמות.

x