שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
שוקי חו"ל

"עוצב על ידי ליצנים": המיילים המביכים של עובדי בואינג על ה-737 מקס

שערוריית הדגם שהתרסק בשני מקרים והביא למותם של 346 בני אדם לא גוועת: מסמכים שהעבירה חברת התעופה לקונגרס ובהם פירוט של תכתובות דוא"ל פנימיות, מציירים תמונה מטרידה: עובדים המתרברבים בהטעיית מינהל התעופה בארה"ב ומגחיכים את מדיניות הבטיחות שלו

שירות כלכליסט 13:0610.01.20

מיילים פנימיים של חברת בואינג שנחשפו מציירים תמונה מטרידה במיוחד בנוגע לתוכנית ה-737 מקס שלה, עם עובדיה המתרברבים בהטעיית הרגולטורים של מינהל התעופה הפדרלי (FAA) ומגחיכים את מדיניות הבטיחות שלו. המיילים הם חלק ממאה דפי מסמכים שהעברו אתמול על ידי בואינג לוועדות בית הנבחרים והסנאט האמריקאיים, שחוקרים את יצרנית המטוסים בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות ב-2018 ו-2019 שהביאו למותם של 346 בני אדם.

 

 

 

 

מה דעתך על מניית BOEING:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה
מה חושבים הגולשים ?
     
64% 0% 36%

 

משפחת דגמי ה-737 מקס מקורקעת כבר כמעט שנה, ללא תאריך חזרה לשירות. "המטוס הזה עוצב על ידי ליצנים, שמפוקחים על ידי קופים", כך נכתב באחד המיילים. בכמה מיילים מפורטות בעיות בפיתוח הסימולטור של ה-737 מקס, ונרמז שהמטוסים קיבלו את אישור ה-FAA שלא בצדק. "אלוהים עדיין לא סלח לי על הטיוח שעשיתי שנה שעברה", כך כתב אחד העובדים ב-2018, בהתייחס כנראה לאינטראקציה עם ה-FAA. "הייתם מעלים את המשפחה שלכם למטוס שהתאמנו על הטסתו בסימולטור הזה? לא אני", כך כתב עובד אחר לעמיתו. "לא", הייתה תשובת העמית.

שרידי 737 מקס של אתיופיאן איירליינס שהתרסק שרידי 737 מקס של אתיופיאן איירליינס שהתרסק צילום: גטי

 

 

"המיילים החדשים שפורסמו מפלילים באופן יוצא דופן", כך אמר נציג בית הנבחרים פיטר דה-פזיו. "הם מציירים תמונה מטרידה ביותר של הדברים שבואינג מסוגלת לעשות לכאורה כדי לחמוק מבחינת הרגולטורים, צוותי הטיסה וציבור הנוסעים".

 

בואינג הגיבה לדברים אתמול ואמרה שהסימולטורים שלה "מתפקדים היטב", והכחישה את הכתוב במיילים. "התקשורות האלה לא משקפות את החברה שאנחנו, והם לחלוטין לא מקובלים", כך מסרה החברה. "אנו מצרים על תוכן התקשורות האלה, ומתנצלים בפני ה-FAA, הקונגרס, חברות התעופה וציבור הנוסעים על קיומם. עשינו שינויים משמעותיים בחברה כדי לחזק את תהליכי בקרת הבטיחות שלנו, את ארגוננו ותרבות העבודה שלנו".

 

מניות בואינג נפלו ב-4.6% בשנה החולפת, בעוד מדד הדאו ג'ונס, שהן חלק ממנו, עלה ב-20.6%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x