$
שוק ההון

ההנפקה המתוכננת של B.O.L פתחה לעמיר שיווק את התיאבון

ירידת הייצוא החקלאי והצורך במנוע צמיחה נוסף, בנוסף להזדמנות שנוצרה לחברה בעקבות החיבור כמשקיעה בחברת הקנאביס B.O.L, הובילו את החברה לאתר חקלאים לפעילות משותפת כמגדלי קנאביס רפואי. מיקי מנדלסון, מנכ"ל החברה: "הקנאביס יהיה המנוע החדש של החברה"

צלי גרינברג 07:5930.05.19
חברת עמיר שיווק, הפועלת להפצה ושיווק תשומות חקלאיות ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 464.1 מיליון שקל, דיווחה אתמול (ד') לבורסה, כי דירקטוריון החברה אישר כניסתה לתחום הקנאביס וכי היא תפעל לגידול קנאביס רפואי.

 

החברה תאתר מבין לקוחותיה בעלי קרקעות מתאימות בגודל של כ-20 עד 50 דונם לקרקע ותפעל עימם בשותפות, כמשקיעה ובעלת ידע, לגידול חקלאי של קנאביס רפואי, שאת תוצרתו היא תפעל למכור לחברת הקנאביס הרפואי B.O.L, בהנחה ותתגבש ביניהם עיסקה.

 

ביום שישי האחרון פירסמה B.O.L תשקיף ראשוני לקראת הנפקה ראשונה (IPO) של מניותיה בבורסת טורונטו שבקנדה לפי שווי מוערך של מעל מיליארד דולר. עמיר שיווק, שבבעלות התאחדות האיכרים, היא המשקיעה הגדולה ב-B.O.L, ויחד עם ליאון קופלר, בעלי סופר־פארם, חתמה על הסכם השקעה של עד 38 מיליון דולר באמצעות הלוואה.

 

 

קנאביס קנאביס צילום: גטי אימג'ס

 

תמורת ההלוואה קיבלו המשקיעים מניות המירות של עד 28% מהון מניות BOL (לפני דילול). עמיר שיווק וקופלר מחזיקים ב־16.5% וב־8.5% מ־BOL בהתאמה, ולשניים קיימת אפשרות להגדיל את אחזקתם המשותפת ל־49% ממניות החברה (לפני דילול) תמורת הגדלת ההלוואה ל־60 מיליון דולר. אם יעשו כן יחד עם השגת השווי המוערך, עמיר שיווק צפויה להיות המרוויחה העיקרית מהמהלך עם אחזקה בשווי של 323 מיליון דולר אחרי ההנפקה, ואילו אחזקתו של קופלר תגיע לשווי של 167 מיליון דולר.

 

אך התיאבון לפעילות רווחית אינו הדבר היחיד שמושך את החברה להעמיק בתחום הקנאביס, לאחר שהחלה לספוג ירידה בהכנסות פעילותה העיקרית. תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 שפורסמו גם הם היום (ד') מראים כי החברה ירדה בהכנסותיה ל-212.8 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה לעומת 228.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018, כאשר חלק מהירידה נבעה גם בקטגוריית ההדברה הרווחית של החברה, שהוסברה על ידה כהשפעה של מזג האוויר. הרווח הנקי מפעילות החקלאות ירד גם הוא ל-8.9 מיליון שקל לרבעון הראשון השנה לעומת 9.9 מיליון שקל בשנה שעברה, אך דווקא השקעת החברה בקנאביס בדמות ההלוואה ל-B.O.L צמצמה הירידה וסיכמה לחברה רווח נקי של 9.6 מיליון שקל לעומת רווח נקי כולל של 9.7 מיליון שקל נכון לרבעון הראשון של 2018.

 

מיקי מנדלסון, מנכ"ל עמיר שיווק, אמר לכלכליסט, כי "מאז נקודת השיא של הייצוא החקלאי מישראל בשנת 2013-2014, עת עמד על 1.4 מיליארד דולר, הוא נמצא בירידה מתמדת. החורף האחרון פגע בחקלאות ועימה גם בנו, והסיכויים הם שהייצוא באופן כללי יירד ממיליארד דולר מטה, וגם זה אינו מטיב עימנו. לכן אנו מאתרים מנועי צמיחה חדשים והקנאביס יהיה המנוע החדש של החברה. ניסנו את כיוון ההלוואות אבל זה לא עובד עם החקלאים, אז החלטנו להיכנס לזה כשותפים. זו הרי טריטוריה שאנו מכירים היטב".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x