שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
שוק ההון

באלטשולר נדלקו על מניית בואינג, והעמיתים ספגו הפסדים

בית ההשקעות כלל את מניית חברת התעופה ברשימת המומלצות שלו, ומחזיק בחשיפה של 337 מיליון שקל אליה. מנורה הוא הגוף עם החשיפה השנייה בגודלה. סמנכ"ל ההשקעות באלטשולר דני ירדני מפתיע: "הורדנו פוזיציה עוד לפני האירוע"

צלי גרינברג 07:2314.03.19

התרסקות המטוס באתיופיה בתחילת השבוע גררה לתהום גם את מניית בואינג, שצללה מאז ב־19%. ויש גם נפגעים בצד הישראלי - בראשם החוסכים של בית ההשקעות אלטשולר שחם.

 

השקעות הגמל והפנסיה של הגופים המוסדיים בחברת בואינג עמדו על 525 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018. לכך התווספו 63 מיליון שקל בקרנות הנאמנות נכון לסוף 2018. בפוזיציה הגדולה ביותר מבין המוסדיים בגמל החזיק בזמן זה אלטשולר שחם, וזו מבטאת כיום חשיפה של 337 מיליון שקל. אחריה חברת הביטוח מנורה, החשופה לפי נתוני סוף הרבעון השלישי של 2018 ל־161 מיליון שקל מכספי העמיתים.

 

דני ירדני סמנכ"ל השקעות אלטשולר שחם דני ירדני סמנכ"ל השקעות אלטשולר שחם צילום: דנה קופל

 

כך, נפילת מטוס בואינג 737 מקס גררה הפסד של 67.3 מיליון שקל למוסדיים הישראליים שהשקיעו בבואינג. מתוך זה 63% היה הפסד של אלטשולר שחם - 42.5 מיליון שקל לפי נתוני הרבעון השלישי. גם בקרנות הנאמנות מחזיק אלטשולר שחם בפוזיציה הגדולה ביותר, עם חשיפה של 36 מיליון שקל לבואינג - 57% מכלל החשיפה של קרנות הנאמנות; זו עמדה בתום הרבעון השלישי על 63 מיליון שקל.

 

אלטשולר שחם העמידה את בואינג כאחת מהחברות המומלצות שלה להשקעה, מתוך ראייה שתחום התיירות מתפתח. בראיון ל"כלכליסט" אמר בעבר סמנכ"ל ההשקעות דני ירדני: "החלטנו להתמקד בפנאי ובתיירות. אם היה בתיירות מדד, ייתכן שהיינו רוכשים אותו, אבל אין - אז אנחנו צריכים ללקט חברות בעצמנו. אנחנו גוזרים שבואינג חברה טובה, כי היא מייצרת את המטוסים הרלבנטיים לסוג התיירות שעולה. יש חברות של קרוזים, יש מניות של בתי מלון. מתוכן בוררים".

 

"רכשנו את בואינג ב־140 דולר למניה, וגם המחיר לאחר הירידה מבטא רווח לעמיתים", אומר ירדני כעת. "מאז הרבעון השלישי הורדנו פוזיציה ל־177 אלף מניות, שהן 68-66 מיליון שקל, כ־0.3% מתיק ההשקעות שלנו. אנחנו עדיין מאמינים בחברה ולא מתכוונים לשנות פוזיציה. אף שכרגע המטוסים מקורקעים ואירופה לא מאפשרת כניסתם למרחב האווירי, אנו מאמינים שזה ייפתר. האירוע לא ישנה את המציאות - עדיין יצטרכו מטוסים. לכן, אנחנו לא רצים לשינויים מהירים".

 

לשאלה מדוע בכל זאת הורידו השקעתם בחברה ענה ירדני: "הנייר התנהג בצורה חריגה, עם עליות מהירות וגבוהות. אנו מושקעים בו כבר כמה שנים, ובשנים האחרונות הוא עלה פי שלושה. הרגשנו שהגיע הזמן לשחרר קצת. זה לא שונה מכל קבלת החלטות אחרת, ועשינו זאת טרום האירוע. המהלך בוודאי לא אומר שאנו לא מאמינים בחברה, והוא כן מאפשר לנו רכישה חוזרת בעיתוי המתאים".

בואו לדבר על השוק בפורום ספונסר >>

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x