$
שוק ההון

גם יוצאי וייבר ובבילון רוצים קנאביס: מגייסים 16 מיליון שקל לפעילות מסחר במוצרים מבוססי CBD

אלון כרמלי, לשעבר מנכ"ל בבילון ומיכה פרידמן, לשעבר מנהל שיווק בבילון באירופה, מקימים פלטפורמת מסחר אלקטרוני למכירת מוצרים מבוססי קנאביס

צלי גרינברג 12:0607.01.19
אלון כרמלי, לשעבר מנכ"ל בבילון ומיכה פרידמן, לשעבר מנהל שיווק בבילון באירופה, מקימים פלטפורמת מסחר אלקטרוני למכירת מוצרים מבוססי קנאביס ומבקשים למזגה לשלד הבורסאי יוזר טרנד, ולגייס בעזרתו 16 מיליון שקל. הכסף שתגייס החברה מההנפקה מיועד להמשך פיתוח הפלטפורמה, שיווק ופרסום באינטרנט, ורכישת מלאי התחלתי.

 

על הפלטפורמה האינטרנטית אחראית חברת קנזון, החברה הפרטית שהקימו כרמלי, המכהן כיו"ר, ופרידמן, המנכ"ל, שעתידה להפוך לבעלת המניות העיקרית לאחר המיזוג, עם אחזקה של 85% בשלד.

 

בין המשקיעים שצפויים להשתתף בגיוס נמנים בני שבתאי, אחד מארבעת הבעלים של וייבר הישראלית, שנמכרה בתחילת 2014 בכ־900 מיליון דולר לרקוטן היפנית, וגיל שהם, אחד ממייסדי חברת האינטרנט סופרסוניק, שנמכרה לחברת המובייל איירון סורס בסוף 2015 תמורת כ־200 מיליון דולר. שהם הוא שותף ואחראי על תחום המובייל כיום באיירון סורס.

 

 צילום: אתר החברה

 

כלל ההשקעות בחברה יעמדו על 7.5 מיליון שקל מתוך הגיוס המתוכנן בבורסה, על ידי רכישת מניות במסגרת ההנפקה. כ־1.3 מיליון שקל מתוכם ניתנו כחלק מההתחייבות למיזוג על ידי בעל השליטה ביוזר טרנד, כפיר זילברמן (38.4%).

 

מלבד זילברמן, בעל העניין היחידי הנוסף בחברה הוא יצחק שרם (4.9%). שני בעלי העניין ידועים בשוק ההון כסוחרי חברות מעטפת ונמצאים כיום במספר שלדים בורסאיים המבקשים למזג לתוכם פעילות קנאביס. שאר מניות יוזר טרנד נמצאות בידי הציבור ושווי השלד עומד כיום על כ־9.3 מיליון שקל.

 

כרמלי, שפרש מבבילון לפני כחמש שנים, היה ממייסדי בי.וי.אר סימולטורים, שהונפקה בנאסד"ק ונמכרה ב־2009 לאלביט. כרמלי הוא גם ממייסדי חברת אר.טי.סט, ששינתה את שמה ל‑ויז.אר.טי, הונפקה בגרמניה ונמכרה ב־2014 ב־374 מיליון דולר לקרן ההשקעות הנורדית Nordic Capital.

 

עכשיו כרמלי מנסה לחדש את זרם האקזיטים עם קנזון, המתכננת להקים זירת מכירות און ליין, אשר תרכוש מוצרי קוסמטיקה ותוספי מזון מבוססי CBD (קנבינואידים המופקים מצמח הקנאביס) ותמכור אותם תחת מותג פרטי שלה.

 

לטענת החברה, פעילות המסחר האלקטרוני תבוצע באמצעות חברה בת אירופאית וקנזון מדווחת, כי תרכוש מוצרים שיוצרו על ידי מעבדות אירופאיות, בכפוף לרגולציה הקיימת בכל מדינה.

 

בחברה צופים, כי שוק תוספי המזון המבוסס על CBD יגיע להיקף של כ־22 מיליארד דולר עד 2022, וכי הפלטפורמה שיקימו תשרת, בתחילה, לקוחות פרטיים במדינות האיחוד האירופי.

 

כרמלי הוסיף, כי "השוק קיים, אפקטיביות המוצרים כבר ידועה, האתגר הוא אתגר שיווקי, שסובב סביב בניית מותג שיבנה אמון עם לקוחות סופיים. אירופה ליברלית מבחינת הרגולציה במוצרי CBD. האתגר הוא כמה מהר נהיה שם כי מספר שחקנים, גם ישראלים, כבר מזהים את השוק. היתרון שלנו, הוא בכך שיש בבעלותנו כבר חברה אירופאית שתרכוש מוצרים שמיוצרים באירופה וכבר יש להם רישום ואישור להימכר שם. בנוסף, המרכז הלוגיסטי באירופה, ובישראל אנחנו משתמשים בהון האנושי כדי לבנות את הפלטפורמה האינטרנטית הנדרשת".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x