$
בורסת ת"א

הציבור הסתער על פתאל: שווי החברה עלה ל-3.93 מיליארד שקל

בשלב המוסדי נקבע לחברה שווי של 3.85 מיליארד שקל; פתאל גייסה בשלב הציבורי 71 מיליון שקל, לאחר שהתקבלו ביקושים של 107 מיליון שקל; סכום הגיוס הכולל עומד על 507 מיליון שקל

אורן פרוינד 17:4920.02.18

הציבור הסתער על פתאל: לאחר השלב הציבורי של גיוס ההון עלה שווי החברה ל-3.93 מיליארד שקל, בהשוואה לשווי של 3.85 מיליארד שקל 'לפני הכסף' שנקבע בשלב המוסדי של ההנפקה.  

הציבור הזרים להנפקה ביקושים של 107 מיליון שקל ופתאל נענתה להזמנות בהיקף של 71 מיליון שקל. בשלב המוסדי המקדים התקבלו ביקושים בסכום של 900 מיליון שקל והחברה גייסה בפועל 427 מיליון שקל, כאמור לפי שווי של 3.85 מיליארד שקל 'לפני הכסף'. בסכך הכול גייסה החברה בשלב המוסדי ובשלב הציבורי 507 מיליון שקל.

 

הרשת, שהקים דוד פתאל ב־1999, מתמחה באחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ובאירופה. הרשת מונה כיום 32 אלף חדרים ב־167 בתי מלון ב־17 מדינות. רשת בתי המלון של פתאל בישראל, בניהולה של אביה מזרחי מגן, היא הגדולה בארץ. הרשת מונה 39 בתי מלון, מתוכם 21 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ושבעה בניהול. מותגי הרשת כוללים את לאונרדו, יו, הרודס, NYX ורוטשילד 22.

  

פתאל החל את הרוד שואו בתל אביב עם תג מחיר גבוה של 4.5-4 מיליארד שקל לחברה. זאת בהסתמך על ביצועיה ב־2017. לפי השווי הראשוני שביקש פתאל, ההנפקה היתה אמורה להתבצע במכפיל רווח של 22.5 (לפי נתונים ינואר־ספטמבר 2017 מנורמלים) ומכפיל הון של 2.3. מהשוואה לחברות מלונאות ישראליות שנסחרות בתל אביב עולה כי השווי המבוקש הזה אינו בשמים.

 

 ישרוטל נסחרת לפי מכפיל רווח של 19.63 ומכפיל הון של 2.01. חברת דן נסחרת לפי מכפיל רווח של 23.83 ומכפיל הון של 2.57. אלא שבעקבות לחץ שהפעילו המוסדיים במהלך הרוד שואו, פתאל הסכים להוריד את מחיר המינימום בהנפקה, מתוך תקווה שהמחיר בפועל יהיה גבוה יותר.

  

דוד פתאל דוד פתאל צילום: גלעד קוולרציק

 

פתאל הסתמך גם על הערכת שווי של אנטרופי, שהעניקה תג שווי גבוה של 4.4 מיליארד שקל. הנפקת פתאל צפויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר של 2018 בתל אביב ואחת הגדולות בעשור האחרון. על פי טיוטת התשקיף, תמורת ההנפקה תשמש את פתאל במימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח של החברה. כ־50 מיליון שקל ישמשו לפירעון של 50% מיתרת הלוואת הבעלים שהעמידו לחברה בעלי המניות שלה.

  

מהתשקיף של פתאל עולה כי הרשת סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם עלייה של 30% בהכנסות, שהגיעו ל־1.8 מיליארד שקל, לעומת 1.37 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2016. את שנת 2016 כולה סיימה פתאל עם הכנסות של 1.85 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עלה ב־19% ל־153 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x