• תפריט
בורסת ת"א

הנפקת השנה: פתאל נכנסה לבורסה לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל

רשת המלונות הנפיקה 10% ממניותיה וגייסה 427 מיליון שקל. היא זכתה לביקושים של למעלה מ-900 מיליון שקל מהגופים המוסדיים

אורן פרוינד 19:1012.02.18

רשת המלונאות פתאל שבשליטת דוד פתאל נכנסה לבורסה בתל אביב. החברה ביצעה היום (ב') את השלב המוסדי בהנפקה הראשונית (IPO) שהיא מבצעת בבורסת תל אביב וזכתה לביקושים של 900 מיליון שקל מהגופים המוסדיים. החברה הנפיקה 10% ממניותיה וגייסה לבסוף 427 מיליון שקל לפי שווי חברה של 3.75 מיליארד שקל "לפני הכסף".

 

מי שהובילו את ההנפקה של פתאל הן חברת החיתום לידר בניהולו של רנן כהן אורגד. לאחר השלב המוסדי, תגייס פתאל מהציבור לכל היותר עוד 70 מיליון שקל.

 

 

 

הרשת, שהקים דוד פתאל ב־1999, מתמחה באחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ובאירופה. הרשת מונה כיום 32 אלף חדרים ב־167 בתי מלון ב־17 מדינות. רשת בתי המלון של פתאל בישראל, בניהולה של אביה מזרחי מגן, היא הגדולה בארץ. הרשת מונה 39 בתי מלון, מתוכם 21 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ושבעה בניהול. מותגי הרשת כוללים את לאונרדו, יו, הרודס, NYX ורוטשילד 22.

 

דוד פתאל דוד פתאל צילום: גלעד קוולרצ'יק, איה בן עזרי

 

פתאל החל את הרוד שואו בתל אביב עם תג מחיר גבוה של 4.5-4 מיליארד שקל לחברה. זאת בהסתמך על ביצועיה ב־2017. לפי השווי הראשוני שביקש פתאל, ההנפקה היתה אמורה להתבצע במכפיל רווח של 22.5 (לפי נתונים ינואר־ספטמבר 2017 מנורמלים) ומכפיל הון של 2.3. מהשוואה לחברות מלונאות ישראליות שנסחרות בתל אביב עולה כי השווי המבוקש הזה אינו בשמים.

 

ישרוטל נסחרת לפי מכפיל רווח של 19.63 ומכפיל הון של 2.01. חברת דן נסחרת לפי מכפיל רווח של 23.83 ומכפיל הון של 2.57. אלא שבעקבות לחץ שהפעילו המוסדיים במהלך הרוד שואו, פתאל הסכים להוריד את מחיר המינימום בהנפקה, מתוך תקווה שהמחיר בפועל יהיה גבוה יותר.

 

פתאל הסתמך גם על הערכת שווי של אנטרופי, שהעניקה תג שווי גבוה של 4.4 מיליארד שקל. הנפקת פתאל צפויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר של 2018 בתל אביב ואחת הגדולות בעשור האחרון. על פי טיוטת התשקיף, תמורת ההנפקה תשמש את פתאל במימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח של החברה. כ־50 מיליון שקל ישמשו לפירעון של 50% מיתרת הלוואת הבעלים שהעמידו לחברה בעלי המניות שלה.

 

ינואר עד ספטמבר 2017: עלייה של 30% בהכנסות

 

מהתשקיף של פתאל עולה כי הרשת סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2017 עם עלייה של 30% בהכנסות, שהגיעו ל־1.8 מיליארד שקל, לעומת 1.37 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2016. את שנת 2016 כולה סיימה פתאל עם הכנסות של 1.85 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עלה ב־19% ל־153 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

לכתבות נוספות בנושא שוק ההון 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x