• תפריט
שוקי חו"ל

השבוע הגרוע של טסלה מאז יולי הסתיים בהבהרה של אלון מאסק

מניית יצרנית המכוניות החשמליות איבדה כ-10% בשבוע שחלף; המנכ"ל והמייסד הבהיר כי החברה מסוגלת לעמוד בקצב ייצור של 2,500 מכוניות בשבוע, וכי הוא צפוי לגדול ברבעון השני

שירות כלכליסט 12:4710.02.18

מניית טסלה חוותה את השבוע הגרוע ביותר שלה מאז יולי, על רקע חששות מהאטה בקצב הייצור של המכונית מדגם "מודל 3". בעקבות כך, יצרנית הרכב מעמק הסיליקון נאלצה להבהיר כי תעמוד ביעדי הייצור של המכונית המשפחתית עליהם הצהירה.

 

מניית החברה נפלה ב-9.7% בשבוע שעבר – השבוע הגרוע ביותר שלה מאז ה-7 ביולי. שווי המניה בסגירת  המסחר אמש עמד על 310.2 דולר - הרמה הנמוכה ביותר מזה יותר מחודשיים. לשם השוואה, המדדים המובילים בבורסות בוול סטריט איבדו השבוע כ-5%. 

 

הירידה החדה ביותר במניית טסלה, 8.6%, נרשמה בחמישי, יום לאחר שיצרנית המכוניות הודיעה כי ההפסד שלה ברבעון הרביעי היה נמוך מהצפוי, וכי יעדי הייצור של מודל 3 - הרכב הראשון של החברה שמיועד לציבור הרחב - עומדים בעינם.

 

החברה הודיעה כי היא נמצאת בדרך לייצור של 5,000 מכונית מדגם מודל 3s בשבוע עד סוף הרבעון השני, ו-2,500 מכוניות בשבוע לקראת סיום הרבעון הראשון.

 

אלון מאסק אלון מאסק צילום: רויטרס

 

אמש הבהירה טסלה בפני הרגולטורים הצהרה שנתן אלון מאסק בנוגע להגעת קווי ייצור אוטומטיים מגרמניה. מאסק אמר שטסלה ממתינה להגעת קווי הייצור במרץ, ושהם כבר עובדים ביחידת החברה בגרמניה, אבל יש "לפרקם, להביאם לג'יגה-פקטורי, ולהרכיב אותם מחדש. זו לא שאלה אם הם עובדים או לא, זו רק שאלה של העברתם למפעל. לאחר הגעתם אנחנו מצפים לקצב ייצור של 2,000-2,500 מכוניות בשבוע".

 

בהבהרה שפרסמה אמש טסלה נמסר כי המספר "2,000-2,500", "מתייחס רק להספק של קו הייצור הנוסף שנמצא כרגע בגרמניה, ואינו כולל את קו הייצור של מודל 3 שכבר פועל. יכולתה של טסלה לעמוד ביעד של 2,500 מכוניות בשבוע עד סוף הרבעון הראשון של 2018 אינה תלויה בציוד הנוסף שנמצא כרגע בגרמניה. ציוד זה אמור להאיץ את קצב הייצור רק מתחילת הרבעון השני ואילך".

בואו לדבר על השוק בפורום ספונסר >>

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x