$
שוק ההון

רמי לוי: ההכנסות צמחו לכ-1.28 מיליארד שקל ברבעון השלישי

מדובר בעלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; רשת הקמעונאות דיווחה על ירידה של 4% במכירות חנויות זהות שנגרמה כתוצאה ממבצעי הורדת מחירים

נורית קדוש 10:3728.11.17

רכישת סניפי מגה סייעה לרשת רמי לוי שיווק השקמה להעלות את המכירות, אבל הובילה לקניבליציה בחנויות הזהות ולשחיקת הרווחיות התפעולית.

 

 

הרשת המונה 48 סניפים חתמה היום (ג') את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 3.21% במכירות שהסתכמו ב-1.28 מיליארד שקל. יחד עם זאת, הצמיחה גבתה מלוי מחיר במכירות החנויות הזהות שרשמו ירידה של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

 

ברשת טוענים כי הירידה במכירות החנויות הזהות, נגרמה כתוצאה ממבצעי הורדת מחירים שבאו לידי ביטוי בהורדת מחיר לפריט ממוצע בשיעור של כ-5% ביחס לסוף 2016.

 

למרות שלא ניתן היה לחוש בירידת מחירים בשוק המזון, אלא בעליית מחיר זוחלת, ברשת טוענים כי הורדת המחיר בפריט נבעה בעיקר ממבצעי הורדת מחירים בתקופת החגים ומחדירה מסיבית של מוצרי המותג הפרטי שמחירם לפריט זול יותר מהמוצר התחליפי אותו רכשו הצרכנים בתקופה המקבילה.

 

רמי לוי רמי לוי צילום: בלומברג

 

למרות הירידה במכירות, הרווח הגולמי של הרשת עלה ב-5.4% והסתכם ב-285.4 מיליון שקל. בעקבות עליית הרווח הגולמיי לצד ירידה במכירות, עלתה הרווחיות התפעולית של רמי לוי ל-22.9% מהמכירות. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, הוסברה בשיפור בתנאי הסחר וכן מהעלייה במכירות מוצרי המותג הפרטי.

 

הרחבת הרשת גבתה מחיר בשורת הוצאות הנהלה, שיווק ומכירות שעלו ב-4.8% והסתכמו ב-244 מיליון שקל. העלייה בהוצאות, הובילה לכך שלמרות הזינוק ברווח הגולמי, עלה הרווח התפעולי ב-1.5% ל-39.3 מיליון שקל. בעקבות כך, נשחקה הרווחיות התפעולית ל-3.07% לעומת 3.12% בתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון חתמה רמי לוי עם עליה של 2% ל-3.3 מיליון שקל.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x