$
שוק ההון

הכנסות פרוטרום צמחו ב-20%, והחברה העלתה תחזיות להמשך

מכירות חברת חומרי הגלם לתעשיית המזון ברבעון השלישי של שנת 2017 הגיעו לשיא של 358.8 מליון דולר; הרווח הנקי צמח ב-26% והסתכם ב-40.8 מליון דולר

אלי שמעוני 10:1121.11.17

חברת חומרי הגלם לתעשיית המזון פרוטרום פרסמה היום (ג') את הדוח הכספי לרבעון השלישי והציגה תוצאות שיא כמעט בכל הפרמטרים. בנוסף, העלתה תחזיות להמשך.

 

 

מכירות פרוטרום ברבעון השלישי של שנת 2017 עלו ב-20% והגיעו לשיא של 358.8 מליון דולר לעומת 300 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שינויים בשערי החליפין של המטבעות בהן פועלת החברה אל מול הדולר תרמו לצמיחה במכירות כ-2.8%. הגידול בהכנסות ברבעון השלישי נובע משילוב הצמיחה הפנימית המואצת בפעילויות הליבה של פרוטרום - חטיבת הטעמים וחטיבת חומרי הגלם, ומהרכישות שביצעה.

 

המכירות של פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) עלו ברבעון שחלף ב-20% והגיעו לשיא של כ-336 מליון דולר - זאת לעומת כ- 280 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בתחום הטעמים עלו ב-21.3% והגיעו לכ-272 מיליון דולר לעומת כ-225 מיליון דולר ברבעון המקביל והמכירות בתחום חומרי הגלם היחודיים צמחו ב-19% והגיעו לכ-67 מליון דולר.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח ברבעון בכ-26% והגיע לכ-40.8 מליון דולר, לעומת כ- 32.2 מליון דולר אשתקד. הגידול ברווח הנקי מוסבר בשיפור בשיעור הרווחיות הגולמית. הרווח הגולמי המדווח בדו"חות (ללא הנטרול) עמד על 138.4 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 21.5% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול ההוצאות החד פעמיות שנגרמות מהוצאות הקשורות ברכישות של חברות הרווח הגולמי של עסקי הליבה, עלה בכ-21.1% והגיע לכ-135.7 מיליון דולר  לעומת כ- 112.1 מליון דולר אשתקד.

 

 

אורי יהודאי מנכ"ל ונשיא פרוטרום אורי יהודאי מנכ"ל ונשיא פרוטרום צילום: סיון פרג'

 

בעקבות התוצאות החיוביות, העלתה פרוטרום את תחזיותיה להמשך. בעבר הציבה החברה יעד מכירות של 2 מיליארד דולר בשנת 2020, ושיעור רווחיות EBITDA של 22%. כעת מעלה החברה את היעד ב-11.5% למכירות בהיקף של 2.2 מיליארד דולר בשנת 2020, וכן שיעור EBITDA של 23%.

 

"בעקבות הצמיחה הפנימית המואצת ועשר הרכישות שבוצעו מתחילת 2017, קצב המכירות השנתי של פרוטרום מתקרב ל-1.5 מיליארד דולר", אמר אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום. "לאחר בחינה של מיצובנו התחרותי החזק, האצת קצב הצמיחה הפנימית, הרכישות האחרונות שביצענו, צנרת הרכישות העתידיות ותרומת פעולות ההתייעלות והרכש הגלובלי, אנו מעלים את יעד המכירות שלנו", הוסיף יהודאי.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x