$
שווקי חו"ל

סינגפור איירליינס רוכשת 39 מטוסי בואינג מדגמים שבשלב הפיתוח

חברת התעופה מהמובילות בעולם הזמינה 20 מטוסים מדגמי 777-9 ו-19 מטוסים מהדגם המוגדל העתידי של ה"דרימליינר" - וצפויה לממש אופציה לרכישת 6 מטוסים נוספים מכל דגם. קוריאן אייר דיווחה על מעבר להפסד ברבעון הרביעי

מיקי גרינפלד 14:1209.02.17

חברת התעופה סינגפור איירליינס (Singapore Airlines) חתמה על הזמנה ל-39 מטוסי בואינג חדשים, לדגמים שעדיין לא נכנסו לשירות בענף התעופה העולמי.

 

מטרת העסקה על פי הרוכשת היא הגדלת מספר המטוסים היעילים יותר מבחינת צריכת דלק, על מנת לשפר את מעמדה התחרותי בענף.  

החברה הנחשבת לאחת הטובות בעולם הזמינה 20 מטוסים מהדור הבא של דגם 777-9 ועוד 19 מטוסים מהמודל הגדול יותר של ה"דרימליינר", מטוס הענק של בואינג (Dreamliner).

 

העסקה כוללת אופציה לרכישת 6 מטוסים חדשים מכל אחד מהדגמים הנרכשים בפועל, 12 בסך הכול. על פי הודעת סינגפור איירליינס, לנוכח הסבירות הגבוהה להפעלת האופציה, העסקה צפויה לעמוד בסופו של דבר על 51 מטוסים.

 

חברת התעופה מסינגפור צפויה לקבל את המטוסים הראשונים מדגם 777-9 בשנת 2021. בשנה הבאה תעביר בואינג לחברה 30 מטוסים מדגם דרימליינר (787) שהוזמנו בעסקה קודמת. מחירו הנקוב של הדרימליינר עומד על 13.8 מיליארד דולר אך חברות התעופה הגדולות זוכות על פי  רוב להנחה של 30% על המחיר הקטלוגי בהזמנות גדולות.  

 

מבחינתה של בואינג מדובר בהישג משמעותי, וניצחון מתוק על איירבאס, המתחרה המושבעת מאירופה - לאחר הפסד צורב ומר בסיבוב קודם שבו התחרו השתיים על ליבה של סינגפור איירליינס, אחת מחברות התעופה החשובות בעולם.

 

ב-2015 דחתה חברת התעופה הצעה לרכישת הדור הבא של דגמי 777, בטענה כי אינה מוכנה להמתין להשלמת הייצור של הדגם החדש, ורכשה במקום זאת 7 מטוסי איירבאס A350-900ULR המיועדים לטיסות לטווחים ארוכים (בעיקר מסינגפור לארה"ב). מטוסים אלה יסופקו לחברה הסינגפורית בשנה הבאה.  

 

בואינג דרימליינר בואינג דרימליינר

 

 

קוריאן אייר מאכזבת עם מעבר להפסד

 

ענף התעופה העולמי מספק היום חדשות גם מאחת המתחרות הגדולות של סינגפור איירליינס, חברת התעופה קוריאן אייר ליינס - גם היא מהחשובות בעולם - שמאכזבת את המשקיעים עם סיכום רבעוני חלש.

 

קוריאן אייר (Korean Air Lines) סיימה את הרבעון הרביעי עם מעבר להפסד של 642 מיליון וון (560 מיליון דולר), בהשוואה לרווח של 132 מיליארד וון ברבעון הרביעי.

 

ההפסד מיוחס בעיקר לעלייה במחירי הדלקים, שמקורה בעלייה במחירי הנפט, וכן להוצאות מימון גבוהות לנוכח רמת החוב המעיקה בחברה.

 

קוריאיין אייר הסבירה שברבעון המדווח סבלה מאד מהוצאות המימון בשל חולשת הוון הקוריאני, שהגדילה את הריביות על החוב - בסה"כ ספגה החברה הפסד של 860 מיליארד וון ברבעון בשל פערי שערי חליפין.  

 

הרווח התפעולי של החברה נפל ב-17% ל-178 מיליארד וון, מול 213 מיליארד וון ברבעון הרביעי של שנת 2015. ההכנסות עלו ב-0.5% ל-2.93 טריליון וון, לעומת 2.92 טריליון וון ברבעון המקביל.

 

קוריאן אייר קוריאן אייר צילום: בלומברג

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x