$
שווקי חו"ל

דוחות עליבאבא: ההכנסות זינקו ב-54% - התעלו על תחזיות השוק

ענקית האינטרנט הסינית סיימה את הרבעון עם הכנסות של 2.74 מיליארר דולר - האנליסטים ציפו ל-2.61 מיליארד דולר בלבד. כמות המשתמשים קפצה ב-52%

הראל עילם 14:2104.11.14

חברת האינטרנט הסינית עליבאבא פרסמה היום (ג') לפני פתיחת המסחר את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז הנפקת הענק שלה בספטמבר האחרון.  

זהו הדו"ח לרבעון הפיננסי השני של 2015, והרבעון השלישי 2014 קלנדרית. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות בגובה 2.74 מיליארד דולר, כשציפיות השוק עמדו על 2.61 מיליארד דולר. 

 

עם זאת, החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ברווח נקי וברווח למניה. לפי נתוני רויטרס, ממוצע האנליסטים עמד על הערכות של רווח נקי בגובה 1.17 מיליארד דולר ו-36 סנט למניה. עליבאבא מצידה דיווחה על רווח נקי מתואם של 494 מיליון דולר, ירידה של 38% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הסבירה זאת בעקבות פיצויים גבוהים מהצפוי על ניצול אופציות מניות.

 

בסך הכל, עליבאבא ממשיכה את קצב הצמיחה המרשים שלה, המתרכז בעיקר בשוק הסיני הפורח. היקף ההכנסות זינק ב-54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם עלייה מקבילה בהיקף העסקאות הכולל שהגיע הרבעון ל-90.5 מיליארד דולר, עלייה של 48.7%. גם כמות המשתמשים קפצה בשיעור דומה של 52%, ולעליבאבא יש כעת 307 מיליון לקוחות המבצעים דרך רשת האתרים שלה לפחות רכישה אחת מדי שנה.

 

הכוח המשמעותי של עליבאבא נמצא, כאמור, בעיקר בסין – שם היא הופכת להיות מותג גדול, אהוב ופעיל יותר משנה לשנה. החברה לא רק הגדילה את כמות המשתמשים הפעילים שלה, אלא גם את כמות הלקוחות הנאמנים. אם ב-2013, 45% מהלקוחות ביצעו לפחות רכישה אחת בחודש, השיעור כיום עומד כבר על 71%.

 

אחוז גודל והולך מהעסקאות האלו מגיע כבר ממובייל, לשעבר עקב האכילס של החברה, במיוחד לעומת חברת הסחר האלקטרוני המתחרה JD. ב-2013, 3% מהכנסות החברה הגיעו מעסקאות שבוצעו דרך המובייל, וכיום השיעור כבר עומד על 22%.

 

מייסד עליבאבא ג'ק מא בבורסת ניו יורק מייסד עליבאבא ג'ק מא בבורסת ניו יורק צילום: איי אף פי

 

הצמיחה של עליבאבא מחוץ לסין ממשיכה באיטיות, למרות גל ההשקעות והרכישות שהחברה ביצעה במערב, כאשר השוק הסיני צומח מהר יותר משאר העולם. ברבעון האחרון, רק 9.6% מהכנסות החברה הגיע מסחר מקוון קמעונאי וסיטונאי מחוץ לסין, לעומת 12.6% לפני כשנה.

 

מבחינות רבות, לא מדובר בדו"ח מפתיע – הוא ממשיך את המגמות שהיה ניתן לראות בתשקיפים ובנתונים של עליבאבא שפורסמו לפני ההנפקה. קצב הצמיחה של החברה ממשיך להיות מרשים ויציב גם אחרי מספר שנים וחדירה כמעט מוחלטת לשוק הסיני, שמראה שיש לו עוד הרבה מאוד לאיפה לצמוח.

 

מניית עליבאבא ירדה קלות בחודש לאחר ההנפקה, עם שפל של 83 דולר למניה. מאז, אבל, החברה רושמת קצב צמיחה קבוע ויציב ועברה את קו מאה דולר למניה. עם שווי שוק של קרוב ל-250 מיליארד דולר, עליבאבא התייצבה כחברת האינטרנט השניה בגודלה בעולם אחרי גוגל, מעבר לפייסבוק, אמזון, איביי וכל חברת אינטרנט סינית אחרת.

 

אתמול ג'ק מא, מייסד ויו"ר החברה יכל גם לרשום לזכותו הישג מרשים אחר, שאותו הגדיר כאתגר אישי לפני שנים רבות – שווי השוק של עליבאבא עקף לראשונה את זה של וולמארט, והפך את עליבאבא לחברה הקמעונאית הגדולה בעולם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x