$
בורסת ת"א

רמי לוי אוכל את המיתון: המכירות בחנויות זהות עלו ב-13.2% ברבעון השני

מכירות שופרסל בחנויות זהות ירדו ברבעון השני ב-1.9% ואילו מכירות רבוע כחול ירדו ב-6.1%. הרווח הנקי במחצית צמח בכ-39% לכ-32.8 מיליון שקל

גלי ברגר 12:1425.08.09

רמי לוי, מנכ"ל ומבעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה מוכיח ברבעון הזה שהוא אכן מבין טוב מכולם את הצרכן הישראלי ויודע למשוך אותו אליו, במיוחד בימי מיתון. ההכנסות של לוי מחנויות זהות – חנויות שהיו פתוחות גם בשנה שעברה עלו ברבעון השני ב-13.2%. מדובר בשיעור פנומנלי שספק אם נראה

בשוק הישראלי. מכירות שופרסל בחנויות זהות ירדו ברבעון השני ב-1.9% ואליו מכירות רבוע כחול ירדו ב-6.1%.

  

הכנסות רמי לוי ברבעון השני של השנה טיפסו בשיעור של כ-45.5% ל-345.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך כ-237.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידל נובע גם מפתיחה של שלושה סניפים חדשים בגבעת שאול, טבריה, וסניף איילון שבבני ברק, שהינו הסניף הראשון של החברה במרכז הארץ.

  

הגידול בהכנסות הביא לשיפור בכל שורות הרווח של החברה: הרווח התפעולי ברבעון השני של 2009 צמח בכ-26.8% לכ-26.5 מיליון שקל, לעומת כ-20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי מתוך המכירות עמד ברבעון השני של השנה על 7.65% מההכנסות, זאת לעומת 8.8% ברבעון המקביל אשתקד.

  

הרווח הנקי ברבעון השני של השנה צמח בכ-26.6% לכ-18.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-14.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

"תקופת ההאטה מהווה הזדמנות להגדלת את נתח השוק"

  

גם בסיכום המחצית הראשונה של השנה נראה גידול בכל סעיפי הדו"ח: הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-611 מיליון שקל, גידול של כ-34.5%, לעומת כ-454.3 מיליון שקל במחצית הראשונה בשנת 2008.

 

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה עלה בכ-23% והסתכם בכ-42.8 מיליון שקל, לעומת כ-34.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי במחצית הראשונה עמד על כ-7.01%. הרווח הנקי במחצית צמח בכ-39% לכ-32.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

 

ממאזנה של החברה עולה, כי נכון לסוף המחצית הראשונה של 2009, בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף כולל של כ-170.3 מיליון שקל, וכי הונה העצמי מסתכם בכ- 119.2 מיליון שקל, זאת לאחר דיבידנד בסך 81 מיליון שקל במהלך שנת 2008 ובמחצית הראשונה של 2009.

  

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של 2009 בכ-72.8 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמה בכ-46.6 מיליון שקל, גידול של כ- 24.2% לעומת כ-37.5 מיליון שקל במחצית המקבילה בשנת 2008.

  

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום: "אנו רואים דווקא בתקופת ההאטה שהיתה במשק הזדמנות להגדיל את נתח השוק שלנו תוך שמירה על נאמנות ללקוחותינו ואנחנו נמשיך להציע את סל הקניות הזול ביותר לציבור לקוחותינו. עובדה היא שאנו רואים בתוצאות הרבעון, מעבר של לקוחות חדשים לסניפים שלנו ומראים גידול נאה גם במכירות חנויות זהות (SSS) והכל הודות לסל הזול שמציעה החברה מבלי לפגוע בשירות ובטיב.

 

"עם זאת, אנו מאמינים כי המשך הרחבת הרשת ושיפור תנאי הסחר שלנו יסייעו לנו לשמר ואף לשפר את שיעורי הרווחיות שאנחנו מציגים, וכל זאת לא על חשבון הצרכן. טובת הצרכן היא ותהיה תמיד לנגד עיננו. כשאנו נאמנים לצרכנים אנו מקבלים חזרה את אמון הצרכנים. אני מבקש להודות לעובדי החברה המסורים שבזכותם ובעזרתם החברה צועדת קדימה. אנו מברכים ומודים על הבעת האמון של המשקיעים במניות החברה שנכנסה בחודש יולי האחרון לרשימת 100 החברות הגדולות בבורסה בתל-אביב, ורואים בכך סימן דרך חשוב עבור החברה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x