חברת חממה נהנית מהבהלה לאורז
החברה הציגה הרבעון עלייה של כ-40% במכירות, אשר הסתכמו ב-109 מיליון שקל. הוצאות הנהלה עלו ל-2.7 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל והרווח הנקי עלה בכ-130% והסתכם ב-7.4 מיליון שקל
בהלת האורז במרץ האחרון אמנם עדיין לא ניכרת בדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון, אך חברת חממה מאיר סחר, המייבאת ומשווקת כ-50 סוגי מוצרי מזון יבש ובהם אורז, נהנתה כבר ברבעון הראשון מעלייה של כ-40% במכירות, אשר הסתכמו ב-109 מיליון שקל. בדו"ח החברה נטען כי העלייה נובעת הן מגידול
חממה לא משווקת את מוצריה לצרכנים הסופיים אלא לסיטונאים ולשוק המקצועי הכולל מסעדות, חברות קייטרינג ועוד – בסך הכל כ-400 לקוחות. לאחר תקופת המאזן עלו מחירי האורז, אחד ממוצרי הדגל של החברה בשיעור של כ-60%, והחברה ציינה כי ההתייקרות תטיב עם תוצאות החברה ותקבל ביטוי רק ברבעון הבא.
למרות ההתייקרות בתחילת השנה נהנתה החברה מעלייה של כ-50% ברווח הגולמי, כיוון הצטיידה במלאים לפני עליות המחיר. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-11% לעומת כ-10% ברבעון המקביל ב-2006.
הוצאות המכירה והשיווק נותרו ללא שינוי, שכן אין מדובר בחברה שמפרסמת או נוקטת פעיליות שיווק יוצאות דופן, אך הוצאות הנהלה וכלליות עלו ל-2.7 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בעקבות תוכנית תגמול עובדים. למרות זאת הרווח התפעולי עלה ב-40% ל-8.3 מיליון שקל, שהם 7.5% מהמכירות – שיעור דומה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי של החברה עלה בכ-130% והסתכם ב-7.4 מיליון שקל, בין השאר הודות להכנסות מימון של 2 מיליון שקל לעומת הוצאה של 1.3 מיליון שקל ברבעון שעבר.