פרסום ושיווק

תנובה נכנסת לתחום תחליפי הבשר: תשיק את המותג הבריטי Meatless Farm

המותג צפוי להתחרות עם ההמבורגר של ביונד מיט שמפיצה דיפלומט, סנסישונל של נסטלה וכן וונדרס של זוגלובק. ההשקעה של תנובה: 5 מיליון שקל; עפ"י נתוני סטורנקסט, שוק תחליפי הבשר צמח ב-2020 ב-17.9% ל-329 מיליון שקל

נורית קדוש 16:0102.03.21

התחרות בזירת ההמבורגרים מהצומח מתרחבת. תנובה משיקה בהשקעה של 5 מיליון שקל את מותג תחליפי הבשר הבריטי Meatless Farm. המותג צפוי להתחרות עם ההמבורגר של ביונד מיט שמפיצה דיפלומט, סנסישונל של נסטלה וכן וונדרס של זוגלובק.

 

 

 

בשלב הראשון תשיק תנובה, המבורגרים ו"בשר" טחון של המותג ובהמשך מוצרים נוספים. המוצרים ישווקו ברשתות שיווק וכן במסעדות, בתי קפה והמבורגריות.

 

תנובה, שמובילה בישראל את מכירות הבשר והחלב, הפכה בשנים האחרונות למובילת שוק תחליפי החלב הצומח. כעת עושה החברה צעד נוסף עם כניסה לתחום תחליפי הבשר שמכירותיו צומחות בשיעור דו-ספרתי.

 

מותג תחליפי הבשר הבריטי Meatless Farm שמשיקה תנובה מותג תחליפי הבשר הבריטי Meatless Farm שמשיקה תנובה

 

מנתוני סטורנקסט עולה כי שוק תחליפי הבשר צמח ב-2020 ב-17.9%, ל-329 מיליון שקל. הצמיחה הושגה הן בזכות התרחבות קהל היעד, מהתפתחות הקטגוריה ממוצרי בסיס דוגמת נקניקיות ושניצל תירס, למוצרי פרימיום וכן מפיתוח המבורגרים ו"בשר" טחון מהצומח במרקם בשרי, בעקבות כאמור כניסת 2 מותגים בינלאומיים: ביונד שמפיצה דיפלומט וסנסשיונל של נסטלה שמחזיקה באסם.

 

יחד עם זאת, העניין הרב שעוררה כניסת ביונד מיט לישראל במרץ החולף, לא בא לידי ביטוי בהיקפי המכירות של המוצרים בשוק קמעונאות המזון. מכירות ההמבורגרים מהדור החדש של ביונד מיט שמפיצה דיפלומט וסנסשיונל, כמו גם ה"בשר" הטחון של השתיים, הסתכמו ב-2020 ב- 11 מיליון שקל. בעוד מכירות כלל קטגוריית ההמבורגר מהצומח, צמחו ב- 36.5% ל-57.1 מיליון שקל.

 

חברת Meatless Farm, שהוקמה בשנת 2016 מתמחה בתחליפי בשר, בטעם ובמרקם הדומים לבשר. מוצרי החברה מבוססים על חלבוני אפונה וסויה, ללא גלוטן. בשנה החולפת, הושקעו בחברה כ- 24 מיליון ליט"ש למטרת צמיחה גלובלית והיא צפויה להגיע למכירות של 200 מיליון דולר עד 2023 ברחבי העולם.

 

x