$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

סופר־פארם ושופרסל מתאחדות נגד חוק הפיקדון

לכלכליסט נודע כי שתי היריבות המרות מובילות עתירה נגד חוק הפיקדון, שיחייב אותן לקלוט בסניפיהן בקבוקי ליטר וחצי למיחזור

גולן חזני 06:5002.11.20

שיתוף פעולה יוצא דופן בין שתי יריבות מרות: שופרסל וסופר־פארם צפויות להוביל עתירה משותפת לבג"ץ נגד חוק הפיקדון שיחייב אותן לקלוט בסניפיהן בקבוקי ליטר וחצי ריקים למיחזור.

 

את העתירה תאגד לשכת המסחר וצפויות לקחת בה חלק רשתות נוספות, ובהן שיווק השיקמה של רמי לוי, ויקטורי, טיב טעם, יוחננוף ויינות ביתן. העתירה תוגש באמצעות עורכי הדין דוד זילר ולב זיגמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן. אחת הטענות המרכזיות של הרשתות היא כי בשל העובדה שעיקר המעמסה בקליטת הבקבוקים יוטל עליהן, יש בכך משום פגיעה בקניינן.

 

 

 

אחד הקמעונאים הבכירים אמר ל”כלכליסט”: “בעידן שבו אנשים מזמינים יותר ויותר אונליין, אנשים לא יצאו מהבית כדי להחזיר בקבוקים בסופרמרקט. התוצאה תהיה שאספני בקבוקים יחטטו בפחי האשפה, יוציאו בקבוקים ויגיעו אלינו כדי שנקלוט אותם. זה יגזול מאיתנו מקום רב לאחסון ועיסוק בלתי פוסק בנושא. יש מודלים אחרים טובים בהרבה, ואם המשרד להגנת הסביבה רוצה להישאר במודל הפיקדון – שיתכבד וימצא מקום אחר לקלוט את הבקבוקים. לא אצלנו, אנחנו לא פח זבל”.

 

מימין: מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן ומנכ”ל סופר פארם ניצן לביא. טוענות לפגיעה בקניינן מימין: מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן ומנכ”ל סופר פארם ניצן לביא. טוענות לפגיעה בקניינן צילום: יובל חן, אוראל כהן

 

בעתירה שצפויה להיות מוגשת היום נטען בין היתר כי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התעלמה מתוכנית עבודה שהציעו היצרנים להגברת האיסוף ללא פיקדון לשיעור של מעל 70%. היצרנים יטענו כי השרה הניחה על שולחנה של ועדת הכלכלה "פצצה מתקתקת". לטענתם, אם ועדת הכלכלה לא תאשר דחייה של שנה ביישום החוק, כפי שמבקשת השרה, חוק הפיקדון ייכנס לתוקף בתוך 60 יום וייצור כאוס אדיר בשוק. עוד יטענו היצרנים כי יש עדיין הליך תלוי ועומד בבית המשפט בו מתבררת טענתם כי הם כן עמדו ביעד ב־2016, ולכן אין סיבה להטיל פיקדון על בקבוקי ליטר וחצי.

שיתוף הפעולה בין שופרסל לסופר פארם חריג לאור העובדה שבין השתיים יש דם רע בשלוש השנים האחרונות.

 

שופרסל, בניהולו של איציק אברכהן, רכשה את סניפי ניו פארם והקימה על בסיסם את רשת BE, צעד של הכרזת מלחמה ישירה וחסרת תקדים על סופר פארם. שופרסל רכשה את ניו פארם בתמורה ל־130 מיליון שקל. אברכהן אמר לפני שנה כי "אנו מצויים בעיצומה של פעילות מואצת לביסוסה של רשת Be כרשת פארם מובילה בישראל, לאחר שנים ששוק זה נשלט על ידי שחקן יחיד. כבר היום, ניכר כי פעילות הרשת הביאה להגברת התחרות, להורדת מחירים ולשינויים שונים בשוק זה.

 

מרגע רכישת הרשת ועד היום, שופרסל פועלת ליצירת סינרגיה מרבית בין פעילות שופרסל ופעילות רשת Be, תוך תמיכה מירבית של יחידות המטה בשופרסל בפעילות Be. בכוותנו להעצים את החיבור בין מותג Be לפעילות חברת שופרסל, ביחידות המטה, בלוגיסטיקה ובמערך הסניפים".

 

סופר פארם לא נשארה חייבת והשיבה מלחמה משלה. לפני כחצי שנה חשף “כלכליסט” כי הרשת, בבעלות ליאון קופלר, נכנסת לשותפות בחברת קוויק, המספקת שירותי סופרמרקט אונליין. סופר פארם אף ביצעה מהלך עם עלות לא מבוטלת במסגרתו לקוח שביצע משלוחים באמצעות קוויק קיבל החזר כספי מסוים לרכישה בסופר פארם.

x